Voiko kinkkukiusaus olla häiden pääruoka? Minulla on hyvä resepti ja se on lempiruokaani
Meidän budjetti on aika pieni ja vieraita tulee kumminkin 100 ja häät on hienossa paikassa. Mitä voisi tarjota kiusauksen lisäksi jotta se tuntuisi juhlavalta tarjottavalta hyvän maun lisäksi?
Kommentit (180)
Jos mä pääsen joskus naimisiin, haluan ruuaksi lihapullia hyvässä kastikkeessa. Itse olen tosi surkee tekeen lihapullia, mutta ne on niin hyviä jos on perinteisesti tehtyjä.
en ihmettele että ruokaa jäi, kun sukulaistädit ei tykänneet....
kinkkukiusaus varmaan i han ok, mutta jos vähän juhlavampaa, niin tee vaikka savupororouheesta kiusaus, lisäksi salaatteja jne. Ei tule paljoa kalliimmaksi,
kiusausta jossain lounasruokalassa mutta hyvin tehty kiusaus on taivaallista, kermaista, eikä todellakaan haise paitsi kalakiusaukset niin kuin kala aina.
onnittelumalja
kinkkukiusaus
maustekurkkuveneitä ja smetanaa
punajuurta jossain muodossa
jokin juhlava salaatti
vaalea hyvä leipä
mausteinen levite
kotikalja, maito, vesi
mansikoita ja kermavaahtoa
kahvi ja mieleisenne hääkakku
boolia
Siinä ehdotukseni. Saa arvostella ja esittää parannusehdotuksia kuka vaan
Olen ammattilainen ja pystyn huomioimaan ruokarajoitteet ja jopa valmistamaan ne.
Hääjuhlia on tullut tehtyä useita työn puitteissa.
Toki työtä tehdään asiakasta palvellen ja teen useampia menu-ehdotuksia ja kuulen toiveita. Ehdotuksia on syytä tehdä useampia jotta kukin löytää kukkarolleen sopivan.
Jos asiakkaaksi tulisi makaroonilaatikon ja kinkkukiusauksen tilaaja häiden pääruoaksi niin tekisin kaikkeni että ruokalista muuttuisi, korostaisin juhlan ja arjen erottamista toisistaan.
Ehdottaisin tuota kiusausta yöruoaksi jos juhlat jatkuu myöhään.
Kinkkukiusaus on hyvää ja menisi erinomaisesti vaikkapa suolaisena yöruokana, mutta en tarjoaisi hääaterialla. Tietty söisin mukisematta, jos olisin vieraana häissä, jossa sitä tarjottaisiin mutta ihmettelisin kyllä, eivätkö ihmiset halua sen enempää juhlistaa niin tärkeää päivää.
Pienellä rahalla saa kyllä vähän juhlavampiakin pääruokia, esim. loimu- tai uunilohta, possun ulkofileetä kermakastikkeessa tai vaikka paellaa jos siitä tykkää.
Näin ainakin meillä kun tarjouksia pyydettiin
Jos ette te itse tai sukulaiset/ystävät muutenkaan ole mitään hienohelmoja, niin miksei. Hyvää se on, vaikkei mitään varsinaista juhlaruokaa olekaan. Ja juuri niin kuin joku muukin sanoi jo; sitten voisi panostaa salaatteihin yms. lisukkeisiin tavallista enemmän. Ei kai siellä häissä kuitenkaan pääasia ole se miten kallista tai " hienoa" ruokaa vieraat saavat ;).
Jos se ammattilaisten valmistama kinkkukiusaus on niin vaatimatonta ettei se käy kuin yöpalaksi niin se on voi voi mutta eikö asia ole eri jos asiakkaalla on hyvä resepti?
Lohikeitto kirkaslieminen tai kermainen jossa on maku kohdallaan on juhlavaa ja sen voi tarjota paahdetun ruisleivän kanssa.
Mielellään ammattilainen tekee monipuolisen ja laadukkaan ruokatarjoilun kuin pelkän keiton.
Tietyt juhlaperinteet on hyvä säilyttää, no eipä kait tässä voi kun odotella niitä teidän lapsien häitä ehkä siellä sitten tarjotaan hampurilasia tai ranskalaisia ja nakkeja kun niitä nyt lapsuudessaan syövät ja pitvät herkkuruokanaan.
Jotain tasoa ja tyylikkyyttä pitää vaalia. Täytyy arvostaa avioliittoa, arvostaa perinteitä, jopa juhlavieraita (vaikka vaikeaa näkyy olevan minä-minä-minä-minä maailmassa)
Meidän näköiset juhlat, ei lapsia häihin kiitos ja ollaan erittäin itsekkäitä. Mieluusti tällaiset parit saisi mennä kaksin ainoastaan pakollisten todistajien läsnäollessa (nekin järjestetään viraston puolesta tarvittaessa) liittoonsa. Kuitenkin joku menee pieleen, kaaso on persestä ja bestman on ainakin tonttu.
Missä on välittäminen ja toisten huomioonottaminen. Palstalta ollaan saatu lukea että morsiamet ja kaasot valittaa milloin mistäkin usein mitättömistä asioista. Todennäköistä on että prameiden omannäköisten häiden jälkeen minä-minä-minä ihmiset eroaa aika pian. Perustyytymättömyys elää yltäkylläisyyden keskellä.
en edes syö punaista lihaa, niin häissä näitä pitäisi tarjota, koska ovat perinneruokia?
Tai sitä lohikeittoa, jolle sulhanen on allerginen?
Meidän omissa häissämme oli sitä karjalanpaistia ja täytyy sanoa, että jos saisi kellot käännettyä taaksepäin niin takuulla valitsisin ihan jotain muuta.
Mielestäni karjalanpaisti ei ole yhtään sen juhlavampaa kuin kiusaukset ja kiusausksetkin ovat sata kertaa juhlavammat kuiin keitot! Keitto on niin alhaista ruokaa ettei meillä syödä sitä ollenkaan, yök!
Joku sinulle menua jo ehdottikin, lisäisin siihen useamman leivän että on varaa valita, itse ainakin söisin ennemmin tummaa leipää hyvällä tuorejuustolevitteellä :)
Ja jos te olette siellä juhlavaateet päällä niin eiköhän vieraat tajua että kyse on juhlista, vaikkei ruoka olekaan näiden av-mammojen läskipalakuutiomössöporkkanankeravuoassa :)
Genari-pakki pöytään ja eikun ottamaan linjastosta.
Joku tietysti sanoo että voihan siihen lautaselle pipertää miten näyttävät koristeet tahansa mutta miksi teksi on kuin heittäisi helmiä sioille. Vie valtavasti työaikaa ja sadalle ei nappaa. Tulisi kiusaus tosi kalliiksi jos siitä rakentaisi näyttävän lautasannoksen.
teidän hääthän ne on. se on sellanen valinta että varmaan lapsetkin tykkää. älä välitä noista hienoperseistä jotka haluaa jotain hanhenmaksapalleroita...
pitää kyllä jotain muuta myös! Ei todellakaan ole kaikkien mieleen.
Osaan sitten juhlissa tarjota oikein....
Ei sillä, että itse tarjoaisin kinkkua missään muodossa yhtään missään, mutta haluaisin siis tietää, mistä kaikki pitävät. Omissa häissäni tarjottiin italialaista ruokaa, karonkassani sushia. Mutta mieluummin minä kinkkukiusausta söisin oikeiden lisukkeiden kanssa kuin sitä iänikuista karjalanpaistia tai ylikypsää paistia ja purkkiherneitä ja pikkuporkkanoita " punaviinikastikkeessa" ...
Vieraat ovat taatusti tyytyväisempiä kun saavat vatsansa täyteen syötävää vaikka se olisi " arkistakin" . Kuin, että joutuvat miettimään kuinka pystyvät jättämään syömättä kaikenmaailman katkarapu coctailin yms erikoisuudet.
Isolle porukalle on aina varmempaa tarjota jotain neutraalia kuin jonkun Gourmet-lehdestä katsomia erikoisuuksia.
Kinkkukiusaus on hyvää ja se kelpaa lapsillekin!
Vierailija:
pitää kyllä jotain muuta myös! Ei todellakaan ole kaikkien mieleen.
Ei sellaista olekaan.
Vierailija:
Tietyt juhlaperinteet on hyvä säilyttää, no eipä kait tässä voi kun odotella niitä teidän lapsien häitä ehkä siellä sitten tarjotaan hampurilasia tai ranskalaisia ja nakkeja kun niitä nyt lapsuudessaan syövät ja pitvät herkkuruokanaan.Jotain tasoa ja tyylikkyyttä pitää vaalia. Täytyy arvostaa avioliittoa, arvostaa perinteitä, jopa juhlavieraita (vaikka vaikeaa näkyy olevan minä-minä-minä-minä maailmassa)
Meidän näköiset juhlat, ei lapsia häihin kiitos ja ollaan erittäin itsekkäitä. Mieluusti tällaiset parit saisi mennä kaksin ainoastaan pakollisten todistajien läsnäollessa (nekin järjestetään viraston puolesta tarvittaessa) liittoonsa. Kuitenkin joku menee pieleen, kaaso on persestä ja bestman on ainakin tonttu.
Missä on välittäminen ja toisten huomioonottaminen. Palstalta ollaan saatu lukea että morsiamet ja kaasot valittaa milloin mistäkin usein mitättömistä asioista. Todennäköistä on että prameiden omannäköisten häiden jälkeen minä-minä-minä ihmiset eroaa aika pian. Perustyytymättömyys elää yltäkylläisyyden keskellä.
MIKSI pitäisi säilyttää häiden ruokaperinne??? Mikä siitä tekee niin ihmeellisen? Se perinteinen ruoka on yhtä kammottavaa kuin morsiamen ryöstöt ja rahankerjuuleikit tai ylipäänsä leikit johon PAKOTETAAN vieras vasten tahtoaan. Ei kaikki halua osallistua leikkeihin!
Tällä palstalla on ollut monta keskustelua menneestä ja tulevasta, kuten eilen joku kyseli tuoleja sohvan kaveriksi niin hänelle kovin moni ehdotti, että ota eriväriset tuolit kuin sohva sillä saman väriset on niiiiiiin junttia ja vanhanaikaista!
Morsiamia, jotka kertovat hääpuvustaan, saavat usein kehuja ja hurraa huutoja kun puku on ihan joku muu kuin tavallinen valkoinen. PERINTEINEN ei saa kannatusta, miksi helvetissä siis ap:n pitäisi tarjota sitä kamalaa PERINTEISTÄ ruokaa nykyajan ihmiselle, jotka odottavat jo näkevänsä jotain muuta?!?!
Jos haluaa pitää lapsettomat häät se on ok. Olisi kiva itsekin päästä joskus sellaisiin. Ei se rusetti ja suorat housut tee siitä nico-petteristä yhtään sen ihanampaa ja kiltimpää; sama tottelematon räkänokka!
Häät ovat todellakin juhla, jossa vieraat tulevat juhlimaan hääparia! Ne eivät ole anoppien näyttö muulle suvulle että näin paljon meillä on rahaa, katsokaa nyt ruokapöytää. Eikä siellä esitetä maireaa ja ihastella toisten vaatteita ja lapsia teennäisesti, jollei sitä mieltä muutenkaan ole.
Suomalaiset häät ovat kovin usein aika farssia kun mukamas pitää puhua kaikkien kanssa, mikä pakko? Jos jotkut ei tule toimeen, se huomioidaan jo istumisjärjestyksessä ja sijoitetaan kauas toisistaan, ei samaan pöytään mielikuvalla että kyllä tämä rakkaudenjuhla saa heidätkin sopimaan!
Minä en yleensä ole kovin itsekäv, mutta hääjärjestelyissäni olin ja olin kerrankin häissä, jossa kaikilla oli hauskaa. Laadin kaason kanssa ohjelmat, johon osallistuvat kaikki ja niin paljon ei tämä suku ole häissä ennen nauranut!
Niin ja kuka sen määrää, mitä omissa juhlissaan voi tarjota!?! Hienointa on mielestäni, että juhlat ovat hääparin näköiset ja niissä on yksilöllisyyttä.
Olen ollut kaasona järjestämässä häitä, jossa morsian halusi, rasittavuuteen asti, kaikkea sellaista, mitä muillakin on ollut... No se onkin sitten jo toinen juttu ;o)