Mitä nää hullut kotisynnytysintoilijat on
Instassa tuli vastaan näitä hulluja. Synnyttelevät ilman kätilöä ja kauppaavat kurssejaan romantisoimalla synnytystä.
Lillaanneli, karo.syntyma ja luotan synnytykseen.. Eikö tämmönen nyt oo laitonta. Vaarantaa vauvoja tällee?!!
Kommentit (10)
Ihan järkevä ihminen voi synnyttää kotona. Toki kätilö valvomassa. Ei siihen mitään hörhöilyjä tarvita.
Ei heistä mikään hullua tee. Korkeintaan koviksia, joista olet kateellinen.
Hyvin monissa synnytyksissä voi sitten kaikista varotoimenpiteistä huolimatta tulla yllätyksiä. Juuri sitä varten ovat sairaalat, joissa on mahdollisuus saada kohtuullisessa ajassa lääkärit apuun niin lapselle kuin äidillekin. Ei tullut kolmen lapsen synnytyksen lähestyessä mieleenkään, vaikka olivat aivan normaaliraskauksia ja kaikki olimme terveitä, hakeutua kotisynnytykseen, kun kerran turvallisempiakin vaihtoehtoja oli tarjolla.
Niiltä pitäisi ottaa se lapsi pois heti sen synnyttyä. Ei ole tervejärkisen touhua leikkiä terveydellä.
Piritta Hagman ylläpitää tätä. Itse en olis uskaltanut. t. kahden terveen vauvan onnellinen äiti, jotka syntyneet Tyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monissa synnytyksissä voi sitten kaikista varotoimenpiteistä huolimatta tulla yllätyksiä. Juuri sitä varten ovat sairaalat, joissa on mahdollisuus saada kohtuullisessa ajassa lääkärit apuun niin lapselle kuin äidillekin. Ei tullut kolmen lapsen synnytyksen lähestyessä mieleenkään, vaikka olivat aivan normaaliraskauksia ja kaikki olimme terveitä, hakeutua kotisynnytykseen, kun kerran turvallisempiakin vaihtoehtoja oli tarjolla.
No mun kolmesta lapsestani kaksi olisi syntynyt suunnittelematta kotiin, jos olisin kuunnellut niiden ammattilaisten ohjeita. Yksi syntyi sairaalan käytävälle, onneksi sinne synnärin puolelle kumminkin eikä ulkoaulaan.
Nämä nopeasti syntyvät lapset ovat toki yleensä terveitä. Mutta jos neljättä suunnittelisin, ei se koti tuntuisi lainkaan hullummalta vaihtoehdolta, ellei yhteiskunta suhtautuisi siihen niin torjuen.
Miten musta tuntuu, että se on pian pakostakin yleistyvä tapa jos synnärit vaan lopetetaan muualta, paitsi jostain etelä-suomesta?
Ehkä ihmisiä, jotka haluavat maksun, mutta eivät menettää ihmisarvoaan sairaalan synnytystilanteessa?
Joo, ongelmia voi aina tulla, mutta monelle se koti on kuitenkin lähtökohtaisesti tuttu ja turvallinen ympäristö. Vaikka mulla ei muksuja ole eikä tule, niin mitä olen lapsen saaneita tuttaviani kuunnellut, niin eipä tuo synnytyskokemus ole kenelläkään, kiitos sairaalan toiminnan, kovin hääppöinen ollut, joten ymmärrän hyvin, että osa ei halua kokea sitä. Tai jossain pohjoisessa, jossa vaihtoehtona on synnyttää kotona tai taksiin/lanssiin pitkien etäisyyksien vuoksi.
Ja eikös noissa yleensä kutsuta kuitenkin kätilö paikalle, eli kyllähän siinä osaava henkilö on seuraamassa tilannetta.
Minä nuorena ja terveenä normaalin raskauden päätteeksi synnytin sairaalassa. Täysin yllättäen tuli ongelmia. Kotona jos olisin ollut, hengenlähtö olisi ollut mahdollista massiivisen verenvuodon takia. Vauvalla ei ollut hätää, mutta minulla oli.
Ja niitä löytyy ihan pilvinpimein lisääkin. Kunnon kultti