Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekkakuski Viivi Kadeniuksen, 21v elämä tuhottiin

Vierailija
10.03.2024 |

Iltalehdessä juttu. En saa linkitettyä. Itsemurhan tekijä tiputti itsensä sillalta hänen rekkansa konepellilleen ja kuoli. Nyt ei nuori tyttö voi enää ajaa. Itsemurhan kun tekee,  niin pitäisi miettiä ettei tuhoa muiden ihmisten elämää.

Kommentit (310)

Vierailija
101/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää kuvissa kuin pettyneeltä nelivuotiaalta, jolle äiti ei ole lukuisista pyynnöistä huolimatta antanut tikkaria.

Sulla on ilmeisesti todella paha olla?

https://mieli.fi/tukea-ja-apua/chattaa-tai-kirjoita/

Ei ole. Tällä Viivillähän tuntui olevan. 

Kyllä sinullekin on apua tarjolla. Ota rohkeasti yhteyttä 🧡

En tarvitse. Ei sinun tarvitse minusta huolehtia.

Hyvinvoiva ihminen ei kirjoita niin kuin sinä kirjoitat. Jostain syystä sinun on paha olla. Oletko yksinäinen? 

En ole. Minullakin saa

Solvaat ilkeämielisesti sinulle tuntematonta ihmistä. Sellainen kertoo, ettei sinulla itselläsi ole asiat kovinkaan hyvin. Onnellinen ihminen ei käyttäydy noin. 

Vierailija
102/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi laittaa äkkiä vaan silmät kiinni, jos huomaa, että nyt tulee sellainen tilanne, niin ei näkisi sitä kauheutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appiukko oli VRllä hommissa. Viimeisen päätöksen tehneen kohdalla junakuski vaihdettiin välittömästi seuraavalla miehitetyllä asemalla kahden viikon saikulle, ja ns johtava konnari joka kävi tsekkaamassa raadon, sai pääteasemalta viikon saikun.

Kaveri on poliisi. Yksi syysyö tyyppi käveli Hämeenlinnan kohdalla raiteita pitkin moikkaamaan junaa. Kertoi, että ei ollut mukavaa hommaa etsiä ruumiinpalasia taskulampun valossa pilkkopimeässä ja sataessa.

Rautasilta on Hämeenlinnassa yleisin junan alle jättäytymispaikka. 

Vierailija
104/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin kykeni tulemaan iltalehden juttuun.

Sai ne 15 minuuttiansa julkisuudessa. Sitten voidaan unohtaa koko itkijämimmi.

Minä aloin nyt pohtimaan miksi halusi suostua lehtijuttuun. Luulisi että pahentaa vaan asiaa trauman yli pääsemiseen ja en ikinä haluaisi omaa naamaani kaiken kansan nähtäville liittyen omiin traumoihin ja suruihini.

Selitetäänkö lehtijutussa tämän jutun pointti että miksi. Onko tarkoitus saada itsemurhaa miettiväiset pohtimaan muita keinoja vai varoitus alalle lähteville? Vai mikä.

Ajattelen, että ehkä joku toinen itsemurhaaja ei tee näin vaan hoitaa hommansa ihan itsekseen. 

Joo mutta miksi esiintyä jutussa omalla naamallaan.

Vierailija
105/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen seuraava. Mutta todennäköisesti hyppään junan alle. Matkustamojuna kulkee nopasti täällä päin, joten henki lähtee nopeasti. 

N.22

Vierailija
106/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että on ollut kamala kokemus, mutta että kuskin koko elämä tuhottu??? Aikamoista.

Jos ei pää enää kestä ajamista, niin uutta ammattia sitten opiskelemaan. 

Vierailija
107/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen seuraava. Mutta todennäköisesti hyppään junan alle. Matkustamojuna kulkee nopasti täällä päin, joten henki lähtee nopeasti. 

N.22

Juna lienee varmempikin, osumatarkkuus parempi eikä juna voi väistää. Vauhtiakin on riittävästi.

Vierailija
108/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että on ollut kamala kokemus, mutta että kuskin koko elämä tuhottu??? Aikamoista.

Ei elämä tuhoutunut vaan ura, kaksi eri asiaa 

Vierailija
109/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia rekkaits em hia varmasti tapahtuu aika paljon. Tietenkin juttu tehtiin juuri nuoresta naiskuskista?

Vierailija
110/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin nyt pohtimaan miksi halusi suostua lehtijuttuun. Luulisi että pahentaa vaan asiaa trauman yli pääsemiseen ja en ikinä haluaisi omaa naamaani kaiken kansan nähtäville liittyen omiin traumoihin ja suruihini.

Selitetäänkö lehtijutussa tämän jutun pointti että miksi. Onko tarkoitus saada itsemurhaa miettiväiset pohtimaan muita keinoja vai varoitus alalle lähteville? Vai mikä.

Ajattelen, että ehkä joku toinen itsemurhaaja ei tee näin vaan hoitaa hommansa ihan itsekseen. 

Joo mutta miksi esiintyä jutussa omalla naamal

Juuri siksi että ne kandidaatit tajuausivat että siellä rekan ratissa istuu ihminen, jolla on tunteet. Anonyymisti esiintyminen ei konkretisoi tilannetta samalla tavalla.

Vierailija
111/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia rekkaits em hia varmasti tapahtuu aika paljon. Tietenkin juttu tehtiin juuri nuoresta naiskuskista?

Luulen että juuri nuori nainen on herkempi tämmöisille. Olen itsekin kohdannut työssäni tilanteen mihin liittyi itsemurha. Ei tullut mieleenkään että siitä haluaisin puhua lehdistölle, vaikka sai miettimään omaa työuraa ylipäätään.

Mutta tämä tapahtui aikana jolloin ehkä ei ollut niin yleistä tämä ns somemaailma. Nykyään on normaalia että asioista puhutaan lehdistön kautta.

Vierailija
112/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten kuskit eivät taida haluta puhua kokemuksistaan, tämäkin kuljettaja sanoi ettei ole päässyt juttelemaan yhdenkään kohtalotoverin kanssa.

Vierailija
113/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai tämän hyppääjän tarkoitus ollu tähdätä tuohon rekkaan, huono tuuri nyt vaan kävi.

Mutta totta, rekkakuskin ammatissa saa varautua siihen että joku tekee im yleensä ajamalla henkilöautolla päin rekkaa.

Siis mitä??? Luuletko että muuten vaan hyppäsi sillalta moottoritielle, mutta kävi vaan huono tuuri?

Niin, hänelle oli ihan sama mikä auto runttaa yli, ei ollut tarkoitus tähdätä REKKAAN. Vai miten hyvin itse osaat tähdätä yli 100km/h liikkuvaan kohteeseen täsmälleen?

Mistä sä tiedät?! Ei hän ole sitä sulle kertonut jälkikäteen, koska kuoli. Tuossa kohdalla on 70/kmh rajoitus. Varmasti on odottanut isoa ajoneuvoa ja hypännyt nähdessään rekan tulevan. Jos oikeasti tarkoitus on kuolla, on kymmenien tonnien ajoneuvo huomattavasti tehokkaampi, kuin tavallinen alle 2 tonnin henkilöauto.

Vierailija
114/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ensimmäinen rekkakuski ja eikä viimeinen. Samoin junan eteen hypätään ja siinä ei veturinkuljettaja paljon ehdi mitään tekemään. 

Vierailija
115/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuntunut liikuttavan yhtään kun tuossakin yksi nuori nainen menossa junan alle 

Vierailija
116/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihmeellistä, että tätä verrataan johonkin lanssikuskin tai poliisin työhön. Joo, niitä koulutetaan varautumaan. Mutta aniharva niistäkään tappaa itse sitä uhria. Se tässä on ero.

Te ette voi tietää, miltä se tuntuu ajaa ihmisen yli ja tappaa hänet, ellette ole sitä kokeneet. Ja jos olette kokeneet, tiedätte vain ja ainoastaan, miltä se juuri TEISTÄ tuntuu. Ei se tarkoita, että kaikki kokee samoin. Kyllä se voi olla kova shokki ajaa nuoren ihmisen yli kuolettavasti, vaikkei se omaa syytä olekaan.

Vierailija
117/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ylipäätään halua hankkia koskaan ajokorttia koska aina on se riski että ajan ihmisen yli kuolettavasti ja en siitä selviäisi henkisesti. Pelkkä ajatuskin saa ahdistuksen päälle. 

Vierailija
118/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi miten itsetuhoinen, niin on ajateltava silti muita. Se ei ole hyvä selitys eikä oikeuta sitä, että kun oma elämä on pilalla, niin sitten pilataan vielä toistenkin elämät.

Itsemurhan voi tehdä myös traumatisoimatta muita. Minulla on ollut itsetuhoisia ajatuksia, joten tiedän mistä puhun.

Vierailija
119/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi noin. Usein nämä pirut ajaa autolla vastaan vaarantaen rekkakuskin hengen ja tuhoamalla hänen kalustonsa.

Jos tuollaiseen pitää jonkun turvautua niin tehkäät sen edes köydellä metsässä.

Vierailija
120/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi miten itsetuhoinen, niin on ajateltava silti muita. Se ei ole hyvä selitys eikä oikeuta sitä, että kun oma elämä on pilalla, niin sitten pilataan vielä toistenkin elämät.

Itsemurhan voi tehdä myös traumatisoimatta muita. Minulla on ollut itsetuhoisia ajatuksia, joten tiedän mistä puhun.

Juuri näin. Pelkkä masennus ei ole syy tehdä loppuelämän trauma toiselle, kyllä ihmisessä on jotain kylmää ja ilkeää jos tekee itsemurhan tällä tyylillä kuten tuossa uutisessa. Pahasta ihmisestä kyse.

Olen myöskin ollut vakavasti masentunut ja aina miettinyt itsemurhan siten miten se vähiten traumatisoi ketään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi