Siis onko todella perheitä, jotka eivät voi vaikka Tallinnaan mennä viikonlopuksi?
En oikein ymmärrä. Mihin ne rahat ovat menneet? Voisiko joku selittää?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi mennä Tallinnaan? Oletko jäänyt 90-luvulle?
Sinä olet ilmeisesti jäänyt 90-luvulle. Tallinna on nykyään ihan erilainen paikka kuin 90-luvulla.
Ei täältä kyllä helposti lähdetä Tallinnaan viikonlopuksi.
Ehkä jos lentäisi Helsinkiin ja lauttojen aikataulut olisivat sopivat. Mutta ei se halpaa lystiä olisi. Lennot Helsinkiin ja takaisin maksaisivat helposti pari tonnia. Sitä en tiedä kuinka paljon Tallinnanristeily maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallinnassa ei ole mitään hohtoa enää, ehkä joskus on ollut, mutta se on jo mennyt. Ja vähävaraisia, kädestä suuhun eläviä löytyy meidän maassamme paljon, ei puhettakaan mistään vikonloppureissuista eikä mistään.
Ai että kotona olla möllötetään koko ajan? Itse ahdistuisin moisesta.
AP
No, ei ne vähävaraisetkaan siitä tilanteesta suoranaisesti nauti. Tosin moni kyllä keksii sellaisia ajanviettotapoja tai arjen irtiottoja, joihin ei kulu useita satasia.
Aloituksen sanajärjestys on outo.
Vierailija kirjoitti:
Noh on taas ihme vastauksia täällä. Kas kun ette pettuleipää järsi sitten, kun mihinkään ei tunnu olevan varaa. Olisiko syytä katsoa peiliin?
AP
Onpa sinulla, kuka lienetkään, todella paha olla. Sori siitä.
Matka täältä Pirkanmaalta Helsinkiin, millä nyt sen välin taittaa, maksaa, ja ottaa sen pari tuntia. Sitten Tallinna päälle. Ja meillä karjatalous, täytyy hommata lomittaja ensin. Toista se varmaan on sulla ap, kun varmaan asut siinä Helsingissä ratikkkareitin varrella, hyppäät vaan ratikkaan ja olet satamassa 10 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallinnassa ei ole mitään hohtoa enää, ehkä joskus on ollut, mutta se on jo mennyt. Ja vähävaraisia, kädestä suuhun eläviä löytyy meidän maassamme paljon, ei puhettakaan mistään vikonloppureissuista eikä mistään.
Ai että kotona olla möllötetään koko ajan? Itse ahdistuisin moisesta.
AP
Se on sinun ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos lentäisi Helsinkiin ja lauttojen aikataulut olisivat sopivat. Mutta ei se halpaa lystiä olisi. Lennot Helsinkiin ja takaisin maksaisivat helposti pari tonnia. Sitä en tiedä kuinka paljon Tallinnanristeily maksaa.
Paristakympistä alkaen hinnat, joskus jopa ilmaisia. Ruokailuista sitten pitää maksaa enemmän.
Meillä maksaisi pelkästään Helsinkiin pääseminen julkisilla toista tonnia. Siis pelkät matkat. Siihen mm. ruuat päälle,
Terveisiä Napapiiriltä.
Rahat ovat menneet kotimaan matkusteluun ja välillä myös ulkomaan matkoihin, velkojen maksuun, rahastotileille, shoppailuun. Risteily on pohdinnan alla. Onneksi ei ole lapsia niin tulee hieman halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppu ei oikein riitä, kun jo Helsinkiin kestää matkata viitisen tuntia.
Ja se matka Helsinkiin maksaa myös, ajattelepa kotain viisihenkistä perhettä jostain Oulun lähistöltä.
Meno-paluu jumaliput maksavat noin 400-500 euroa.
8 tuntia suuntaansa. Siihen menee 16 tuntia siitä viikonlopusta. Lyhyekdi jää viikonloppu Tallinnassa. Paitsi jos ottaa palkatonta lomaa ja ilmoittaa lapset sairaaksi. Ylimääräisiä lomia ei nykyään enää myönnetä koululaisille. Palkaton vapaa nostaisi loman hintaa.
Mitä Tallinnassa kannattaa tehdä jos sinne matkustaa? Onko hotelli- tai ravintolasuosituksia? Katselin erään somevaikuttajan Tallinnan reissua, ihana hotelli mutta en halua maksaa 500 euroa yöltä kahdelta hengeltä vaikka huoneessa olikin kylpyamme. Onko jotain kauneushoitoloita tai kylpylöitä joita kannattaa kokeilla? Olen kuullut että usein Virossa palvelu on nyrpeää, pitääkö tämä paikkansa?
Lähden ennemmin aurinkolomalle. Itse matkan räätälöimällä mennään teinin kanssa samalla hinnalla etelään.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuoroviikkoäiti kahdelle murrosikäiselle, ja hyvästä palkasta huolimatta perheen elättäminen Helsingissä on kallista.
Palkkani on 6 000 e brutto, eli hyvä. Koska olen hyvätuloinen, ei ex-mies maksa elareita.
Jos lapset ovat teillä 50/50, niin miksi kummankaan pitäisi maksaa elareita? Tai mikset sä maksa elareita sun ex-miehelle?
No varmaan suurin osa hyvinkin voisi, ainakin jos karsisi jostain muusta, mutta ei kaikilla ole halua käyttää rahojaan siihen. Voidaan haluta käyttää ne mieluummin vaikka harrastuksiin tai vähän laadukkaampaan ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi mennä Tallinnaan viikonlopuksi?
En lähtisi, vaikka mulle maksettaisi. Ovat nin töykeitä heikeläiset täälläkin, niin miksi menisin sinne kuuntelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Meiltä pelkät ajomatkat Helsinkiin 5 tuntia. Siitä sit vielä Tallinnaan. Voitaisiin käydä jos asuttaisiin lähempänä, mutta nyt melkein pitäis ottaa yksi vapaapäivä että ois järkeä, joten eipä kovin usein viitsi. Matkaillaan kotimaassa. Jos menisi suoria lentoja lähimmältä lentoasemalta Tallinnaan niin vois harkita, mutta ei ole ja olisihan se epäekologistakin.
Kyllä ne rahat varmaan juuri ja juuri järjestyisi, mutta mitään järkeä siinä ei olisi. Ensin pitäisi hankkia kaikille viidelle passit, menee jo liki 300e. Lemmikeille pitää hankkia ja maksaa hoitaja. Päästään pe töistä klo 16.30. Automatka satamaan 6-7h,bensa maksaa ja syödäkin pitää, nukkuakin ois kiva pitkän työviikon jälkeen eikä matkustaa yöllä. Sit se itse laivamatka tallinnaan, ruuat ja majoitukset siellä. Rahaa pitäis varmaan olla jotain tosi kivaa tehdäkin siellä, ei 9-16v lapset nauti pelkästä tallinnan näkemisestä. Ja sit vielä sama matka kotiinpäin ja ma "levänneenä" töihin.
Ehkä käytämme sen reilun tonnin johonkin järkevämpään.
Vierailija kirjoitti:
Tallinnaan saa hyvä hotellimatkan satkulla. Pikkuraha siis.
Päivämatkoja saa 5...30 eurolla. Sikahalpaa se.
Eli perheemme toki käy talinnassa aina kun huvittaa.
Onko syyhy, luteet ja torakat tuotu tuliaiseksi😅
Tallinnassa käyntihän maksaa itsensä takaisin kun käy samalla ostoksilla.