Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaanko sanoa työpaikan lahjoista?

Vierailija
09.03.2024 |

Saan lahjaksi yleensä alkoholia, mutta kaadan suoraan viemäristä alas ja vien pullon palautukseen. Olen siis raitistunut alkoholisti, mutta en halua kertoa töissä. Miten voisin vihjailla että voisi antaa jotain muuta? 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suu auki ja sanot Ei kiitos 

lupaan että toimii 

terv nykteristi 

En halua leimaantua epäkohteliaaksi, koska elanto on kiinni maineessa.

-ap

Ei siinä ole mitään epäkohteliasta, että kieltäytyy alkoholista. Eletään jo 2020-lukua. Se on ihan normaalia, että kaikki eivät juo. 

Näin se on palstalla, mutta ei kuitenkaan työelämässä toteudu ainakaan omassa työpaikassa. On niin fiiniä, että kyllä nyt pitää ottaa ja sitten laitetaan juorut liikkeelle. 

-ap

Missä ihmeen kivijalassa ap on töissä ? 

Vierailija
22/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Höpöhöpö. Vain moukkamaisissa työyhteisöissä toimitaan noin. Jokainen vähänkään kartalla oleva esihenkilö ymmärtää, että kaikki eivät juo."

Olen eri mutta vastaan.

Näin siis ideaalimaailmassa. Ei vaan toimi tosielämässä. Hyvin usein alkoholia lahjoittavat tai sitä tuputtavat tekevät niin omaa omatuontoaan parannellakseen. Että "kaikki muutkin juovat". Ovat itse liikakäyttäjiä. Nähty on. Ja tottakai raitista solvataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä itselle ja anna lahjaksi / vaihda kaverin kanssa johonkin / käytä ruokaan tai leivonnaisiin / lahjoita työkaverille, naapurille, aurakuskille

Vierailija
24/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Moukkamainen työyhteisö" on hyvä tapa kuvata tätä paikkaa.

-ap

Miksi et vaihda työpaikkaa? 

En halua, että tulot laskee. Olen jo käynyt työhaastatteluissa, mutta ei ole tärpännyt. 

-ap

Vierailija
25/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon pullot joita en oo halunnu vieny kahvihuoneeseen ja sanonu, että saa ottaa (tai jonkun olen antanut suoraan tietylle työkaverille, kun olen tiennyt tuotteen olevan hänelle mieluinen).

Vierailija
26/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin, sain litran Jallu pullon. Mutta vaihdoin sen naapurilta auton vanteisiin.

Aika huonot vanteet sai olla :)

Vierailija
27/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en juuri juo alkoholia, mutta kukkamaljakkokin on aivan turha lahja.

Vierailija
28/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Höpöhöpö. Vain moukkamaisissa työyhteisöissä toimitaan noin. Jokainen vähänkään kartalla oleva esihenkilö ymmärtää, että kaikki eivät juo."

Olen eri mutta vastaan.

Näin siis ideaalimaailmassa. Ei vaan toimi tosielämässä. Hyvin usein alkoholia lahjoittavat tai sitä tuputtavat tekevät niin omaa omatuontoaan parannellakseen. Että "kaikki muutkin juovat". Ovat itse liikakäyttäjiä. Nähty on. Ja tottakai raitista solvataan.

Väärin. Normaalit käytöstavat eivät ole mikään ideaalimaailma. Suurin osa ihmistä hallitsee ne ihan täällä tosielämässäkin. Tietenkin aina joukkoon mahtuu muutama moukka/ i d i o o t t i, mutta ei tuollainen tyrkyttäminen mikään normi ole muualla moukkien keskuudessa. Kuten sanoin, vähänkään kartalla oleva kyllä ymmärtää. 

Vierailija
29/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viemäriin kaada. Anna jollekin joka käyttää. Helpoimmin siellä työpaikalla lahjoitat. Jos et muuten saa suutasi auki, ettei sinulla ole alkoholille käyttöä, niin ehkä jossain vaiheessa alkavat ostamaan sinulle jotain muuta, kun huomaavat että lahjoitat ne pois.

En halua laittaa vahinkoa kiertämään.

-ap 

Vierailija
30/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Moukkamainen työyhteisö" on hyvä tapa kuvata tätä paikkaa.

-ap

Miksi et vaihda työpaikkaa? 

En halua, että tulot laskee. Olen jo käynyt työhaastatteluissa, mutta ei ole tärpännyt. 

-ap

Mitä sitten valitat? Sinähän olet itse valinnut rahan takia olemisen tuollaisessa ympäristössä. 

Vierailija
31/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viemäriin kaada. Anna jollekin joka käyttää. Helpoimmin siellä työpaikalla lahjoitat. Jos et muuten saa suutasi auki, ettei sinulla ole alkoholille käyttöä, niin ehkä jossain vaiheessa alkavat ostamaan sinulle jotain muuta, kun huomaavat että lahjoitat ne pois.

-ap 

Mitä vahinkoa? Se, että sinulla ei ole kontrollia alkoholin suhteen, ei tarkoita ettei kenelläkään muullakaan ole. 

Vierailija
32/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän 70-lukulaista palkita alkoholilla. Mutta osa nyt vaan ei pysty päivittämään itseään 2020-luvulle. Ymmärrän heitä ja kiitän lahjasta, jonka annan myöhemmin jollekin toiselle. Ei mitään ongelmaa. 

Vierailija
33/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaikka naapurille tms tutulle? Vaikka et olekaan käyttänyt pulloon rahaa niin silti se on kuin heittäisit setelit vessanpyttyyn. 

Vierailija
34/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin niitä työnantajan lahjoja niin tiuhaan satelee, että siitä nyt kannattaa mitään ongelmaa tehdä. Vai mikä tässä on homman nimi? Meillä ainakin työnantaja lahjoo vain kerran vuodessa (jouluna) ja 50- ja 60-vuotispäivänä.

Vierailija
35/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostarin puistossa tms. on varmasti halukkaita ottajia. Turha sitä hyvää juomaa on viemäriin kaataa. 

Vierailija
36/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskin niitä työnantajan lahjoja niin tiuhaan satelee, että siitä nyt kannattaa mitään ongelmaa tehdä. Vai mikä tässä on homman nimi? Meillä ainakin työnantaja lahjoo vain kerran vuodessa (jouluna) ja 50- ja 60-vuotispäivänä.

Alkoholistille alkoholi on ongelma. Se pitäisi aina muistaa. Koskaan ei voi tietää, millainen tausta kenelläkin on. Alkoholin antaminen alkoholistille on käytännössä sama kuin antaisit kokaiinia huumeriippuvaiselle. Olisiko se sinusta ok lahja? 

Vierailija
37/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vttu, kaadat viemäriin ja viet oikein pullon palautukseen. Etkä kehtaa sanoa, no, jatka vaan samaan malliin. Tienaat ainakin sen 10 senttiä pullopantista.

Vierailija
38/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap 

Niin kuin se, että saisit jonkun ihmisen hyvälle mielelle!?  Murto-osalle alkoholi on ongelma Suomessa. Ja nyt varmaan puhutaan yksittäisistä pulloista, eikä laatikollisesta viskiä aina kerralla. Ja vaikka se olisi laatikollinen viskiä, niin suurimmalla osalla sen sivistynyt nauttiminen onnistuisi ihan hienosti, ilman mitään ongelmia.

Vierailija
39/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta vastaan.

Väärin. Normaalit käytöstavat eivät ole mikään ideaalimaailma. Suurin osa ihmistä hallitsee ne ihan täällä tosielämässäkin. Tietenkin aina joukkoon mahtuu muutama moukka/ i d i o o t t i, mutta ei tuollainen tyrkyttäminen mikään normi ole muualla moukkien keskuudessa. Kuten sanoin, vähänkään kartalla oleva kyllä ymmärtää. 

Suurin osa idiooteistakin on töissä. Pikkujoulujen jälkeen lähti yksi käytöksensä takia.

-ap

Vierailija
40/47 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistille alkoholi on ongelma. Se pitäisi aina muistaa. Koskaan ei voi tietää, millainen tausta kenelläkin on. Alkoholin antaminen alkoholistille on käytännössä sama kuin antaisit kokaiinia huumeriippuvaiselle. Olisiko se sinusta ok lahja? 

Kyllä normaalilla työpaikalla tiedetään, kenelle alkoholi kelpaa ja ketkä ovat juomattomia alkoholisteja.