Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen menossa tänää äityspoliklinikalle, jännittää hirveästi.

Vierailija
17.01.2007 |

Eli tilanne on se että esikoinen oli isokokoinen syntyessään rv 41+4, eli 4.4kg. Nyt pelkään samaa tilannetta. Synnytys oli tuolloin käynnistetty kun mitään ei muuten tuntunut tapahtuvan.

Viikkoja mulla on nyt 39+2, miten ihmeessä saisin taas käynnistyksen, vauva kun tuntuu taas kasvavan kookkaana? Pelkään yli kaiken taas yli 4kg vauvan synnytystä, olin meinaan niin kipeä edellisen synnytyksen jälkeen.

Tuntuu että näilläkin perusteilla on ihan mahdotonta saada käynnistystä, kohdunkaulan tilanne kun ei ole juuri kypsynyt. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran voin sanoa jos lohduttaa, että:

a) mulla käynnistivät tosta syystä kättärillä vaikka tilanne ei ollut kovin kypsä, yksi cytotec sai kuitenkin synnytyksen käyntiin

b) painoarviot voivat valehdella, mullekin laitettiin se cytotec koska painoarvio vauvasta oli 4,2kg; vauva oli kuitenkin vain 3,3kg (edellinen vauva oli ollut isompi)

Vierailija
2/6 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvinnutkaan koska lapsi syntyi " omia aikojaan" 40+3. Niinkin voi käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne ovat vain arvioita, joissa voi olla isojakin heittoja.

Mulla eka lapsi 4300g, toinen 3713g ja kolmas arvioitiin peräti 5kiloiseksi! Toinen lääkäri sai sitten mitan 4700g ja poika oli syntyessään 4170g ja 54cm pitkä!! pituus siis hämäs ja sai painoarvion isoksi.

Kyllä ne tarkkaan kattoo et minkä kokoinen mahtuusuunnilleen ja säkun olet jo aika ison vauvan synnyttänyt niin kyllä sieltä samaa koko luokkaa mahtuu hyvin tulemaan.

Tsemppiä!

Niin ja muista että et tabletit ei varsinaisesti ole käynnistys tabletteja, vaan niiden tarkoitus on kypsyttää.... joillain lähtee synnytys siitä heti, mutta monesti se jää vain kytemään niin sanotusta, tai sit ei tapahdu mitään.

Käynnistys on se kun mennään saliin ja kalvot puhki ja tippaa vielä.

Vierailija
4/6 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks ei tarvii lähtee synnyttämään :) tuli vaan semmonen " ikävä" tunne kun juttuas luin niin että tsemppiä vaan koitokseen!!

Vierailija
5/6 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti juuri isonvauvan olisi hyvä lähteä syntymään spontaanisti, käynnistetty synnytys voi olla aika raju ja iso vauva jos kyseessä niin se ei ole hyvä juttu ollenkaanjos se sieltä vauhdilla tulee

Vierailija
6/6 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai yksinkertaisesti kieltäytyy lähtemästä kotiin, ennekuin vauva on maalimassa.

Mutta lohdutukseksesi sanon, että sulla varmaan riittää kun sanot. että pelkäät että tämäkin on iso ja haluaisit käynistyksen. Mutta tosiaan jos sanovat että ei niin sitten vaan päättäväisyyttä peliin.

4 käynnistystä kaikki omasta pyynöstä.