*** SYYS04 Keskiviikko ***
Tulin avaamaan pinon, kun työntouhussa olen.
Mukavaa keksiviikkoa Syyslapset ja -äipät!
Keilin
Kommentit (16)
Kummipojalle 6-v lahja pitäs ostaa. Mitä tuon ikäiset pojat haluaa??? En enää kertakaikkiaan viitsi kysyä äidiltään, tuntuu etten ikinä osaa ostaa itse mitään. Siksi kysynkin teiltä;)
T-P
Vapaapäivä. Mitä se on? Ilmeisesti jotain sellaista, mitä pienten lasten äideillä ei ole, huolimatta siitä, mitä työvuorolistassa lukee...
Sitkasta on tauti Jatulla, paranemista. Myös Hellin perheeseen ja Hellille itsellekin paranemista. Toivottavasti saat voimat takaisin synnytykseen mennessä, sen verran voimia vaativaa hommaa tuo synnyttäminen, ettei mieli tee varmaankaan kipeänä synnyttää. Ja Ankkiksen perheeseen myös paranemissäteitä, kas näin:**********jakakaa tasapuolisesti!
Minille toivoisin todella noiden latistusten ym. loppumista ja elon helpottamista. Ja tiedän, Enkeli, myöskin tunteen kun lapsi huutaa vaan vaunuissa eikä nuku...Siitä ulkoilusta ei nauti sen suuremmin äiti kuin vauvakaan. Voi kun teillä jo helpottaisi.
Mukavaa, kun Lila on löytänyt noin sopivan oloisen hoitajan. Menetkös helmikuussa ihan kokoaikaisesti töihin vai alatko tekemään jotain lyhyempää työaikaa?
Ankkikselle onnea tulevaan tenttiin ja lukuintoa!
Kiva, että Simamkin jaksoi käväistä. Huhuilen edelleenkin Kukkuuta ja adoptio-Ampia!
T-P:llä kyllä tod. mukavat koiran omistaja-naapurit...Vihaksi pistelee ihan sinun puolesta. Ja vinkkejä siihen 6-vee pojan lahjaan: Lego-robotit (kai niillä joku nimikin on, mutta en vaan muista mikä? No, sellaisissa purkeissa kuiteskin), sählymaila+pallo (jos urheilullinen, ja pojat yleensäkin tykkää mailapeleistä), jotain helppoja tehtäväkirjoja (jos on menossa kohta eskariin, aikankin esikoinen tykkäsi tehdä aikanaan kaikkea sellaisia tehtävä kirjoja), joku dvd-leffa -Autot on hyvä (se Disneyn piirretty)... Muutama näin äkikseltään.
Täällä ei ole aurinko paistanut, kamala tuuli ja lunta työntää. Ei ole paljon tehnyt mieli ulos nenäänsä pistää.
Nyt alkoi tökkimään ajatus. Töks töks... Parempi lopettaa.
Mimmu ja lapset x3
Soitin serkulleni, jonka kummipoika on tämän minun kummipojan isoveli. Serkkuseni on niin hyvä aina keksimään lahjoja että vaikka nyt sanoi, ettei keksi mitään koska ei ole orientoitunut asiaan niin kohtapa se sanoi että osta joku tehtäväkirja tai vastaava! Sankari kuulemma tykkää tehdä niitä kovasti. Noloa etten tunne kummipoikaani yhtään. Asutaan nykyään alle 3km päässä ja silti näen tosi harvoin. En juuri useammin kuin silloin kun asuttiin Kokkolassa.
Että hyvä vinkki siis, ostan jonkun tehtäväkirjan.
T-P
Onko kovat tuulet ja lumen tulo kangistanut syysväen? Kukkuluuruu kaikki.
Me käytiin ostamassa kummipojalle lahja. Yli tunti oltiin kaupassa, Kärkkäisellä. Semmonen halpahallin tapainen myymälä, jossa on ehkä kuitenkin laadukkaampaa tavaraa ja paljon onkin. Sain ostettua pari puuhakirjaa, spiderman kynä, kumi, teroitin paketin sekä puuvärit, joissa en eri värit kynän päissä. Onnille nuken sateenvarjorattaat 5,90. Tuossa väsyneenä ajelee niillä eikä hermo meinaa herralla kestää kun yks ratas ei pyöri:) Siellä olis ollut aivan ihana oloasu Onnille, sellainen 70-luvun värimaailmaa edustava vihreä frotee (vai mikä lie kangas), jossa ruskeat hihansuut ja pääntie. Niitä oli myös punaisena ja sinisenä muttei ollut Onnin kokoa. Tai no olis se 86, mikä oli vihreänä, voinut sopia. Meinasin ostaa kaverin tytölle kun oli niin herkullisen näköinen:) Ja puoleen hintaan, ellen väärin ymmärtänyt niin alle kympillä. Tai sit se oli se hinta siinä lapussa eli 15e.
Jotenkin on koko ajan sukset ristissä miehen kanssa asiasta kuin asiasta taas koko ajan. Pännii.
Aloin miettiä ihan tosissani yötyötä. Hotelli, johon hain 2-vuorotyöhön, hakee edelleen yötyöläistä. Laitoin hotellipäällikölle mailia kertoakseni, että sähköpostiosoitteeni on vaihtunut. Samalla jäin pähkimään tuota yötyötä. Palkka olis lisien vuoksi vähän parempi mutta onko se perheellisen hommaa sittenkään... Vaikka voisi toisinaan olla Onnilla lyhyempi hoitopäivä kun normaalisti, jos heräisin ajoissa hakemaan. No, en tiedä. Naurettiin miehen kanssa että ensin haen myyntipäällikön paikkaa, sitten vastaanottovirkailijan päivätyöpaikkaa, sitten yötyöpaikkaa ja lopuksi varmaan anon, että pääsen laukun kantajaksi edes:)
Jokohan tällä nousis pino vähän ylemmäs.
T-P
Voi pientä Miniä, kumpa Enkeli teillä pian helpottaisi. Kyllä tuo kela osaakin olla kurja laitos, miksi pitää pientä lasta rääkätä noin. Ei kelan päättäjillä taida järjen hivetäkään päässä olla.
Kukkuuta huhuilen minäkin, tuu sanomaan edes böö.
T-P minäkin mietin että jahka joskus työ elämään palaan niin menisin yötöihin ettei lasille tulis kovin pitkiä hoitopäiviä, mutta en kyllä tiedä jaksanko sitten pidemmän päälle yötöitä tehdä.
Juu mutta nyt jos menis pika suihkuun ja nukkumaan kun lapsukaisetkin jo nukkuvat.
Öttis, Veeti ja Venla
Osaankohan enää kirjoittaakaan:)
Keilin, olet ilmeisesti parantunut mainiosti, kun pirteänä keikut aloittamassa. Hienoa. (mulla on aikoinaan vastaava tauti ja sairaalassa olin monta päivää suonensisäisessä ab-hoidossa - oli aika pitkä toipuminenkin, voimat pois kauan).
Ankkiksen perheelle paranemista ja samoin Jatulle (mulla oli vastaava sitkeä tautikierre aikoinaan, jonka komeana päätöksenä oli tuo keuhkokuume, vrt. yllä).
Jatu, mihin kouluun poika on menossa? Naapuriinko? Entä mitä päiväkotia olette miettineet? Mä täytin hakemuksen samaan pk:iin jossa isompikin oli - laittakaa samaan:D
T-P:n naapurikoira omistajineen ei kuulosta yhtään mukavalta yhtälöltä.
Jaksamista kaikille, tätä itsellekin yritän mantrata. On väsymystä ja lievää alakuloa ilmassa. tänään mennään leffaan, pitkästä aikaa (Jatun suosittelemaa labyrinttiä). Isompi ilahtui eilen, kun tämänm suunnitelman kuuli, koska tarkoittaa, että mummi tulee hoitamaan!
simam
Heippa syysmamit!
Pikana täällä , laitoin postia mutta lähettää kaikki takas eli olettekohan saaneet? mikäköhän mun postia vaivaa?
t. manteli
Olo tosi vetämätön!
Pojalla on ollu vatsa tosi kovalla joulusta lähtien,Aina on kyllä ollu sellanen hartaasti vessassa istuja.No,eilen menin hakemaan poikaa aikasemmin et ehin hyvin koululle,ni odottelin tarhan pihalla 20min ku hän istu vessassa.Ja tänä aamuna,vihdoin oltii ajoissa lähössä,haalarit lapsilla päällä ni eiköhän pojan pidä mennä vessaa!!!Ja kun siinä ei saa hoputtaa!TAas meni 20min!
Simam:Juu tuohon naapuriin kouluun.Laitan sulle viel s-postia aiheesta.
Käytii muute teiän pojan luokassa :-) Tai ajatteleln että ehkä ei ole toista saman nimistä ekaluokkalaisissa.
Mullaki mielessä kummittelee ku poskaritulehus vei mut ab tippaan sairaalaan..ja jos viel keuhkokuume.Mokoma tauti!!!!
TArhaa aattelin samaa ku poika,mutta mutta...On tykätty tosi paljon siitä tarhasta mut miten nämä johtaja muutokset vaikuttaa käytännössä ja minkä verran siellä vaihtuu sitte ihan hoitajatki..Sehän ei ole mitenkää lähin vaa ainaki 3ois lähempänä.
Mulle ainaki Mantelin posti tuli.
Täytys ulos mennä,aurinko paistaa..poika haetaa jo12aikaa,jumppa alkaa sillä taas!
jatu
Olen ollut vähän energiaton, kun tämä uusi työ vie näin alkumetreillä hurjasti energiaa. Ei oikein tunnu ulkoiseen olemukseen edes silmänalusihon ihmevoiteet auttavan. ;)
Perunakokeilu on tosiaan Nöösällä menossa ja olo on toiveikas. Viikko takana kokeilua eikä ihossa näy mitään kovin suuria, mitä nyt posket meinaa näppyyntyä ja punoittaa, mutta voipi johtua taas näistä keleistä. Joka tapauksessa muu vartalo on ilman ihottumaa, joka Nöösälle on aikaisemmilla altistuskerroilla ollut nopeasti ilmenevä ja melko hurjakin. Yöt ovat olleet kyllä melko pepusta, mutta luulen sen johtuvan muusta kuin potusta. Jatkan altistusta siis edelleen kotona ennen kuin annan hoitoon antoluvan.
Nöösän perunan syöntiä on ollut aivan liikuttavan ihanaa katsoa. Hän on niin onnellinen perunasta: ¿Äiti kato (avaa suunsa, jossa perunaa). Tämä on hyvää!¿ Kävimme viikonloppuna kaupungilla ja villisti annoin jopa ranskiksia ja voi sitä pienen riemua.
Lila: Onnittelut hoitoasioiden mielekkäästä järjestymisestä!
T-P: melkoinen naapuri. Jaksua nukutusasioihinkin. Samassa veneessä seilataan eikä siis mitään viisastenkiveä ole tarjota. Ajattelen iltaisin sinua lämmöllä ja lähetän tsempitykset.
Keilin: Ihanaa, kun voit selvästi paremmin ja olet toipunut hienosti.
Helli: Olen jo parina päivänä ihmetellyt, joko olet mennyt synnyttämään? Onhan nyytti jo kainalossa? :)
Ankkis: Paranemista sairastupaan ja jaksua anopin sairasteluun. Tenttiinkin tsempitys. Haleja.
Marille jaksua ja unihiekkaa!
Nyt täytyy tehdä töitä ja suunnitella kirkkoahetkeä. Smuik!
-Mimmuli
Niin poikki oon ollut että en ole edes konetta auki saanut.Pojalla eilen viidettä päivää kuumetta.Illalla muakin särki joka paikasti ja palelsi hirveesti.Olin ihan varma että kuume nousee mullakin mutta onneksi aamulla parempi olo.
Oisin kyllä jo aika valmis synnyttämään.Nytkin taas särkee jalkoja ja nivusia.En muista että oisin pojan raskauden loppuaikoina näin raihnainen ollut.
Paljon taitaa olla sairastajia.Jaksamista kaikille.Palailen ensi kerralla paremmalla mielellä.
Helli,poika ja rv 40+2
Minä olin ekassa raskaudessa väsynyt alusta loppuun saakka. Tokassa olin RAATO. Taitaa kuulua asiaan. Jaksua!
Tänään on tympinyt kaikki, työtkin tökkii.
T: Ynis
Aivan ihana auringonpaiste ulkona! Kierreltiin aamupäivällä Vennan kanssa melkein pari tuntia lähimetsiköitä ja kallioita, nyt neito on päiväunilla. Nautin itsekin tuosta ulkoilusta, mulle oikein sopiva kävelyvauhti tuo typykän kävelyvauhti :) Vaunuja en työnnä enää mihinkään ellei oo ihan pakko. Typy käveleekin niin hyvin, että lisävarusteeksi vauvan tullessa hankitaankin vain seisomalauta, ei tuplarattaita.
Lila, voi miten ihanasti lastenhoito järjestyi! Mahtava juttu. Mustakin ois ihanaa käydä töissä, jos siltä viemis-hakemisrumbalta säästyisi. Tosin just tällä hetkellä ei oo minkäänlaista intoa palata töihin. Ylihuomenna oiskin ollut viimeinen työpäivä ellen ois jäänyt sairauslomalle jo silloin marraskuussa.
Jatu, alkaako se kuuri yhtään purra? Onko rtg-kuvalla katsottu että on tulehdusta onteloissa? Punktiollahan sen näkee myös, mutta se on niin kovin miellyttävä toimenpide :(
Helli, onpa sitkeässä teidän pojalla tauti :( Taatusti tuntuu tosi raskaalta kun oot noin viimeisilläsi jo. Mustakin on tuntunut että oon nyt toisen raskauden aikaan raihnaisempi, toisaalta kunto on varmasti parempi koska joutuu niin paljon olemaan jalkeilla ja touhuamaan. Ulkonakin me ollaan (jos ei sada) 3-4 h päivässä, siitä saa kummasti virtaa. Toivottavasti poika pian paranee ja saat nyytin syliisi!
Nyt taidan vähän siivoilla, auringonpaiste paljastaa kaikki pölyt. Huomenna vietämme meillä isäni syntymäpäiviä. Teen Pilen fetapastakanasalaattia (löytyi sitkeän haun tuloksena hakusanalla Patros;) ) ja paistamme vohveleita. Venna voisi vielä piirtää kortin. Bravuurina on aurinko, johon piirtää paaaaaljon auringonsäteitä.
- tea -
Ihanaa kun ootte kaipailleet! Äiti oli viime ma asti meillä ja en oikein ehtinyt koneelle. Kova ikävä ollut teitä! :-) lapset nukkuu, yritän ehtiä hetken kirjottaa. Äiti oli täällä tosi isona apuna, kova ikävä jäi kun tänään lähti ja ei taas pitkään aikaan varmaan nähdä. On ollut TOSI rankkaa. Mini tuli viime viikon altistuksesta TOSI kipeäksi, reilu 70ml ehti juoda Nutramigeniä, ennen kuin iholle tuli ekat oireet. Parin päivän päästä alkoikin vatsakivut ja kamala vihreä limainen kakka. Unet olleet siitä asti päivisin puolen tunnin pätkiä, kun herännyt piereskelemään. En ole siis muuta ehtinyt tehdä, kuin nukutella Miniä.. Nealle tää on tosi kurjaa, kun oon koko ajan parvekkeella/vauva sylissä. Puolen tunnin unien jälkeen ei enää Mini nukahda ulos, pitää ottaa syliin, antaa maitoa ja oottaa, et sikeessä unessa, sit taas puol tuntia ja herää pieremään, huutamaan, syliin, maitoa..tätä koko päivä.. Nea kärsii selvästi ja mä oon ollu tosi ahdistunut, ulos ei todella ehditä, Mini nukkuu sen puol tuntia ja herää huutamaan vaik vaunut liikkuiskin. Oli jotenkin ihanaa, et äiti näki mitä tää meidän elämä on ja myönsi itsekin, et hän ei lähtis noiden lasten kanssa minnekään (Nea karkailee ja Mini kirkuu) ja et hän ei myöskään pystyis nukkumaan Minin karjunnassa. Näistä asioistahan sain Nean vauva-aikana potea syyllisyyttä, et mikset enemmän liiku lapsen kanssa (ihana nautinto kun huutaa, eikä nuku vaunuissa) ja mikset ota viereen nukkumaan (unikarjunta kuuluu varmaan naapuriinkin). Tuntu vaan hyvältä, et joku muukin myönsi, et on rankkaa ja hankalaa, ettei tää oo vaan omaa valitusta ja myös sen äitini sanoi, et ei todella ehdi mitään kotitöitä ja hyvä jos itse ehtii syödä. Ei meinannu ekana iltana äitini uskoa, et Mini ei nukahda rauhassa syliin, sanoi et annapas minä kokeilen. Sanoin, et ole hyvä vaan..ja seurauksena kamalaa kirkumista. Edelleen siis tanssitaan pari tuntia iltaisin hartiat kipeenä. Ihan kamalaa. Voiko tän ikäselle jo jotain tassuttelua yrittää? Ei kohta jaksa iltoja..tosin maha vielä kipee, ehkä pitää ootella et vaivat helpottaa. A-lääkäri sanoi, et 2-4 vkoa menee aina, et elimistö toipuu kokonaan altistuksesta. Mini ollukin koko elämänsä kipeä, eka mun maito, sit Almiron Pepti, Tutteli, Nutramigen kotona ja uusi altistus lääkärissä. Voi pientä..maha kaiken aikaa kipeä..aattelin Kelalle kirjottaa valituksen tästä kamalasta altistus-systeemistä!
Tää pvä parempi. Mini nukkunut enemmän, kakka keltaisempaa, ilmavaivat herättelee, mut nukkunu pidempiä pätkiä. Ongelma on, et ei huoli tuttia ja aina pitäis olla maitopullo valmiudessa. Nyt meil on päämäärä opettaa tuttia syömään, et unet rauhottuis (tänään jo auttoi, kun hetkeksi huoli tutin vaunuissa suuhun) ja helpottais ehkä iltahuutoja ja nea-rukkaa, joka edelleen pelkää Minin itkua. Kävin eilen ostamassa Aventin tutteja, vähän parempi menekki ollu. Stockalla tuli ihana allergialääkärimme juttelemaan, suositteli koittamaan vielä Dds junior maitohappobakteeria. Ja epäili, et kun Mini ollu niin kipeenä, et ei osaa itse rauhottaa itseään ollenkaan, vaan tarvii sitä heilutusta ja vatkausta. Ja kipeähän se on vieläkin..Elämä ollu aika helvetillistä, mut tänään valoisampi mieli. Huomenna aamulla tulee kaksi ystävää kylään, ihanaa. Reilun viikon päästä miehellä loma ja sen jälkeen anopin loma, tulee auttelemaan.
Oon aika ulkona, kun pinoja vaan silmäillyt parina pvänä, mut jotain muistan:
Ankkis, paranemisia perheelle ja voimia anopin tilanteeseen! Kädet on ristissä!
Lila, hyvä et hoitojuttu järjestyi!
TP, voimia nukutuksiin, meilläkin menee nykyään puoli tuntia tai tuntikin, vaikka N ois kuinka väsynyt! Huoh! Ja voi kamala, mikä naapuri!
Mimmu, ihanaa, et Neiti itekseen nukahtaa! Ja ihana, et lapsista seuraa toisilleen!
Öttis, niin kadehdittavan ihanaa teidän arki kahden pienen kanssa!
Ramika, miten taaperon korvat?
Jatu, parane pian! Ikävä! Soittelen sulle!
Mimmuli, ihanaa jos peruna sopii! Soitan sulle, jos pääsisitte käymään! :)
Mini taitaa herätä, palaan..
Enkeli1 ja Nea+Mini
Näitä urpoja koiranomistajia taitaa riittää. T-P meidänkin naapurissa asustaa joku buudeli, joka ilmeisesti lasketaan pissalle pihalle aina iltaisin 22-23 aikaan. Se räkyttää siellä aivan tauotta 10-15 min. Kesäisin se on paljon enemmän pihalla räkyttämässä ja se pännii todella. Tähän mennessä en ole omistajille mitään sanonu.
Mun pieni tyttö jäi tänään ekaa kertaa hoitoon yksin. Oli siellä noin 1 1/2 tuntia. Ulkona oli typyä itkettänyt, naama oli menny punaiseksi ja kyyneleet valunu, olivat sitten hoitajan kanssa kävelleet pihalla niin oli rauhottunu. Olivat syömässä vielä kun menin hakemaan, typy kun näki mut niin huuli väpätti ja nyyhkytti hetken. Olen tyytyväinen että voidaan aloitella hissunkissun ja lyhyillä päivillä. Kuitenkin typy innokkaana tarhaan lähtee, kun siellä on kavereita.
Hellilläkin H-hetki lähenee, jännää :)
Hilu
Ja siihenkö se ajatus katkesi. No, Enkelistä oli kiva kuulla. Ikävää kylläkin nuo Minin kärsimykset. Toivottavasti pian pienokaisen olo helpottaa. Ja onneksi sulla on ollu äiti apuna! Voimia!
Meillä oli tänään kerhopäivä. Tänään ehdittiinkin ajoissa kuten arvelinkin. Onni jätti eilen päikyt väliin ja sammui kuin saunalyhty vähän ennen 21 illalla ja heräs just siihen aikaan kun oletinkin, eli 7.50:) Mutta tuo kerhossa oleminen... Tiedänhän minä, että Onni on hitaasti lämpenevää sorttia mutta silti joka kerta mua vähän harmittaa, että ihan noin hitaasti... Nyt oli tosi vähän porukkaa avoimessa, oli 2 alle vuoden ikäistä konttaajaa, yks vuosikas ja sitten tuli myöhemmin yks vajaa 2v. Ja lähes koko ajan Onni istui mun sylissä tai sitten vinkui " tuu äiti leikkimään" . Välillä sain sen houkuteltua leikkimään jollain mutta pian se taas vänkäsi syliin.
No, saa mun syliin tietysti tulla en minä sillä. Ruuan jälkeen aina kyllä vähän reipastuu ja juoksi nytkin sitten edes takaisin ja aloitti leikkimään leluilla, kun niitä kerättiin jo pois. No, nyt on uus paikka kokonaan tuo, missä ollaan, että sekin voi vaikuttaa. KYllä kai se ennen joulua oli vähän reippaampi muistaakseni. Enkä minä tarkoita tietty, että tää mikään tosi huono ominaisuus on mutta kuitenkin. Tosin siinä mietiskelin, että keneenkähän lie Onni tullut:D Itsekin istuskelen usein tuolla enemmän omissa ajatuksissani kuin että ottaisin osaa juttuihin:) Että pitää kai katsoa peiliin.
Tänään tuli pitkästä aikaa pissavahinko. Just lähtiessä pissattiin kerhossa ja sitten 100m päässä kerhosta matkalla kauppaan Onni kysyi " onko mulla vaippaa?" . Pissa oli jo housussa. Se siitä kauppareissusta sitten;)
Onpas muuten sitkeää tautia teillä sairailla. Jatukinhan on ollut puolikuntoisena jo vaikka kuinka pitkään. Tosi ärsyttävää tuommonen, vetää niin voimattomaksikin.
Me ajateltiin käydä hakeen vesirokko serkun vauvalta mutta taisinkin tästä eilen jo sanoa.
Nyt painelen laatulehden (oho) pariin, Onni nukkuu vielä.
Peukutan muuten Nöösän pottukokeilun puolesta, toivottavasti sopii!
T-P