Jonathanin koosta
Olen tilaamassa lapsilleni kotimyyjän kautta Jonathanin haalareita ja koot pitäisi osata päättää ilman sovitusta..
Meillä on 75cm pitkä poika, jolle on nyt ihan hyvä 80cm välikausihaalari.. Onkohan toppahaalari 86cm kovin iso, kun on kuitenkin paksumpi? Babymalli olisi söpö, mutta meneeköhän liian tönköksi, jos koko on aluksi reilu? Olisiko järkevämpi ottaa vyötärömallinen? Miten nuo talvivaatteiden koot menee verrattuna välikauteen? Tykkäisin myös siitä vihreästä, mutta cordura taitaa olla liian jäykkään näin pienelle? Poju kyllä kävelee jo itse.
Kommentit (5)
Luulen että lapsi hukkuu siihen 86senttiseen ja liian ison kanssa vaikea liikkua. Varmaan tuo 80cm riittää, menee kuitenkin yli 80cm lapsellekin pitkään. Meillä tyttö 97cm ja varmaan tilaan hänelle 98cm jonathanin, 104senttistä testasin ja oli aivan valtavan suuri!
Pojallemme oli 92-senttinen vauvamallin Jonathan-haalari sopiva viime syksynä, kun hän oli 2-vuotias ja 88 cm pitkä. Keväällä, kun poika oli 2,5 v ja pituutta oli ehkä korkeintaan tuo 92 cm, oli puku jo olka-haaramitaltaan pitkäselkäiselle pojalle liian pieni.
N. 78-senttiselle tytöllemme mahtuu vielä oikein hyvin 80-senttinen Jonathanin vauvahaalari, ja varmaan menee koko syksyn ihan ongelmitta, vaikka pituuttakin tulisi muutama sentti lisää. Tyttö on pitkäjalkainen ja lyhytselkäinen, eli ihan eri mallinen kuin veljensä, joten näyttäisi tuo vauvahaalari suosivan ennemminkin tätä vartalotyyppiä. ;)
(voi olla hieman reilu mitta) ja viime talven 86cm vyötärömallin Jonathan mahtuu vielä päälle. Just eilen sovitin sitä. On sellanen just sopiva, eli uskoisin sen olevan teille ihan liian suuri. Meille kävi just viime talvena silleen, että 86cm oli koko alkutalven liian iso (saatiin onneksi 80cm lainaan). Kevättalvella pituutta oli 84cm ja silloin oli käytössä toi 86cm haalari vielä suht reilun kokoisena.
T: Yniäinen
vyötärömalliset reilumpia niska-haara mitaltaan kuin babymalliset? Luulisin, että meidän poika edustaa sitä pitkäselkäistä mallia, ainakin housuista aina menee tietty koko paljon pidempään kuin bodeista tai paidoista.. Olen nyt päätymässä siihen 80cm vyötärömalliin, toivottavasti poju ei ota mitään kasvupyrähdyksiä ennen talvikautta :)
Minun tyttö on 1v1kk vanha, pituutta löytyy suunnilleen myöskin 75cm. Meillä on käytössä nyt 80cm reimatecin baby- mallinen haalari, joka vielä vähän reilu. Tammikuun alesta hamstrasin 86cm Jonathanin vyötärömallisen haalarin. Muutama viikko sitten sovitin haalaria tytölle ja tyttö todellakin hukkuu siihen, luulen että joudun ostamaan alkutalveksi 80cm haalarin ja tuo jonathan menee sitten varmaan lopputalvesta, jollei ole vielä silloinkin liian iso...
meidän tyttö on kasvanut nyt pari viimistä kuukautta vaan tosi hitaasti, noin 1cm/kk, joten riippuupa vähän tuosta kasvuvauhdistakin.