Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löysit oman kotiseurakuntasi?

Vierailija
09.03.2024 |

Olen ollut jonkin aikaa uskossa ilman seurakuntayhteyttä. Olen alkanut kaipaamaan seurakuntaa jossa voisi säännöllisesti käydä ja ehkä pitemmän päälle liittyä jäseneksi. Miten te muut samassa tilanteessa olevat olette löytäneet omanne? Mitä vinkkejä voisitte antaa minulle?

Kommentit (193)

Vierailija
1/193 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös vinkkejä vailla. Kiinnostaisi joku raamattupiirin tapainen. En ole koskaan ollut, mutta kiinnostaisi. Käyn sillointällöin kirkossa, mutta ei siinä tule juteltua kenenkään kanssa tai tutustuttua. Kirkon raamattupiireissä on varmaan vuosikausia ollut sama porukka johon ei viitsi ulkopuolisena tunkeutua.

Vierailija
2/193 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama ongelma. Haluaisin käydä eri seurakunnissa tutustumassa mutta liika ujous on tiellä. Olen harkinnut myös ortodoksista ja katolista kirkkoa. Antaisin sellaisen vinkin että tutki Raamattua ja mieti että kumpi kaste on raamatullinen: vauvakaste vai upotuskaste. Sen perusteella on helppo karsia osa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/193 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vi tun tyhmä täytyy olla uskoakseen vakavasti 2000-vuotiaaseen hiekkane ekerien satukirjaan. Edunvalvontaa täällä tarvittaisiin eikä seurakuntaa.

Kai ymmärrät, että sinun hysteerinen parjaamisesi ei muuta hitustakaan kenenkään muun mielipidettä. Siis: ei kenenkään. Raivoa keskenäsi.

Vierailija
4/193 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kartasta.

Vierailija
5/193 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipaikkakunnallani oli raamattuaiheinen kokoussarja, joka pidettiin jossain yleisessä kokoontumistilassa. Kun kokoukset sitten siirtyivät sen seurakunnan kirkkoon, johon nyt kuulun, tunsin tulleeni kotiin. Olin ensin epäilevä monen asian suhteen, mitä siellä opetettiin ja ja ajattelin, että pystyn tyrmäämään kaikki ne opetukset, mutta vaikka kuinka yritin etsiä Raamatusta jotain vastaväitteitä, niin en löytänyt. Mutta tärkeämpää kuin seurakunnan opetukset, on ollut se, että seurakunta on ollut minulle kuin toinen perhe ja olen tuntenut siellä itseni rakastetuksi.

Vierailija
6/193 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene seurakunnan järjestämiin tilaisuuksiin, sanan ja rukouksen iltoihin esim. Itse lähdin ihan "uppo-outona" yhdelle seurakunnan järjestämälle bussimatkalle, päivän reissu.  Yllätyin, miten luontevasti minuun suhtauduttiin.  Siitä alkoi seurakuntayhteyteni.

Nyt olen ollut jo kauan luottamusmiehenäkin, osallistuin seurakunta vaaleihin aikanaan, en päässyt silloin valtuustoon, mutta muutamaan muuhun työryhmään minut kutsuttiin.  

Vierailija
7/193 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/193 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ensin kumpi kaste on oikea ja sen perusteella karsi puolet vaihtoehdoista pois

Vierailija
9/193 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/193 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä pyysi minua mukaan. Ja kyllä minua vedettiin muutenkin. Aloin käymään raamattupiirissä ja vähän tuon jälkeen seurakunnassa. En vaihtaisi sitä mihinkään. 

Vierailija
11/193 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä paikkakunnalla asut, ap? 

Vierailija
12/193 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hemmetin seurakunnan?

Kyllä minua yritettiin joltain taholta, kai zse joku seurakiunta tms. oli houkutella liittymään. Sanoin ei kiitos. En maksa penniäkään humpuukista.

Vierailija
13/193 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku tietty seurakunta mielessä sinulla? 

Vierailija
14/193 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuin heikoimpana hetkenäni hyllyssä lojuneeseen munkin lahjoittamaan Gitaan. T: Kaksi vuotta ilman nikotiinia, lääkkeitä ja itsem.ajatuksia.

Vierailija
15/193 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä paikkakunnalla asut, ap? 

Hämeessä päin

Ap

Vierailija
16/193 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, olen sen verran tuore uskossani että en ole ehtinyt perehtyä vielä kauhean syvällisemmin. Niin katolinen, ortodoksinen kuin vapaat protestanttiset suunnat ovat avoimina vaihtoehtoina

Ap

Vierailija
17/193 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole löytänyt. En oikein edes tiedä onko omassa seuranunnassani muuta toimintaa kuin Jumalanpalveluksia. Olen katsonut että Perheniemessä olisi kaikenlaista seurakunnan järjestämää ja harkitsen, että lähtisin sinne kesällä mukaan.

Vierailija
18/193 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy Alfa-kurssi!

Vierailija
19/193 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, olen sen verran tuore uskossani että en ole ehtinyt perehtyä vielä kauhean syvällisemmin. Niin katolinen, ortodoksinen kuin vapaat protestanttiset suunnat ovat avoimina vaihtoehtoina

Ap

Erikoista, että sinulla on listallasi kaksi niin erilaista kirkkoa kuin katolinen ja protestanttinen, niissähän on ratkaisevan suuria eroja. Tiedät, että protestantismi syntyi vastaliikkeenä katolilaisen kirkon mädännäisyydelle. Tietysti voi sanoa, että ajat ovat muuttuneet, mutta sitten tulee lukeneeksi tällaisia artikkeleita:

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000010283329.html

Katolisessa kirkossa on hyvin paljon sellaisia asioita, joita protestantit eivät hyväksy Raamatun vastaisina: rukoillaan neitsyt Mariaa (ja muitakin jo ammoin kuolleita ihmisiä), pidetään joitakuita henkilöitä "pyhimyksinä" ja heitä sellaisina palvotaan (Raamattu sanoo, että ainoastaan Jumala on pyhä), että ihminen voi julistaa toiselle ihmiselle kaikki hänen syntinsä anteeksi ja niin edelleen. Minulle nämä asiat kertovat sen, että katolinen kirkko ei perusta opetuksiaan Raamattuun. 

Vierailija
20/193 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnista ei löydy muuta kuin riitaa. Ne ovat lähinnä "saatanan syngoogia".

Jumalan nimi on Raamatun mukaan yksi (ykseys) ja ykseys on rauhaa, joten ei Jumalaa löydy seurakunnasta vaan taivaasta. Jumala on taivaassa ja taivas on sisälläsi.

"Minä ja Isä olemme yhtä (ykseys)". Joh. 10:30

Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi. Sak. 14:9

Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta: 'Taivas on minun valtaistuimeni ja maa minun jalkojeni astinlauta; minkäkaltaisen huoneen te minulle rakentaisitte, sanoo Herra, tai mikä paikka olisi minun leposijani? Eikö minun käteni ole tätä kaikkea tehnyt?' Ap. t. 7:48,50

eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". Luuk. 17:21

Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, että he kaikki olisivat yhtä (ykseyttä), niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä (ykseyttä), niinkuin me olemme yhtä (ykseys) minä heissä, ja sinä minussa että he olisivat täydellisesti yhtä (ykseyttä), niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. Joh. 17:20,23