ELOISAT keskellä viikkoa
Kommentit (29)
18.00 - 18.35 tulee jälleen urheilukanavalta jumppaa. Tänään aiheena kiinteytys. Meikäläisen läskipallurat taitaa tänään saada liikettä. Ellei sitten suklaalevy kutsu :( Potkikaa mua peffalle!
Jamssa
pitää laittaa puh muistutus. jos sitä kerranki vähä jumppailis, huvia lapsillekin :). ja hus hus suklaalle! Mie olen ollu kaksi päivää syömättä herkkuja (nyt kolmas) ja vierotusoireet on iltasi ihan kamalat! Vetelen sitten rypäleitä yms, ihan ku ne muka ajas saman asian...
ja omaan kans - tuo kiinteytys *huoks* ois kanssa tarpeen. Ja eilenkin illalla hyvin kelpasi mussuttaa puoli litraa jäätelöä - kermajäätelöä, tietty.
Kretukalle sympatiat ja jaksut pikkuemännän kanssa :]
Meil on takana mielenkiintoinen (napanapa....) ilta-aamuviritys: pantiin eilenehtoolla sitten poika kylpemään vartiksi melko lämpimään veteen tuossa kasin aikaan. Siihen päälle hieroin ensin kostealle iholle Ceridalit ja päälle vielä " varmuuden vuoksi" essexin plussat ja kuorrutin pojan nassun bepantenilla. Ysiltä oli yövaatteet päällä ja iltavellit menossa. Ukko putosi unten maille puol kymmenen !!! Sori et huusin, mutta olin aika riemuissani :) Pitää kattoo meniskö samalla aikataululla tänäänkin ilman tuota kylpyä. Aamulla heräsi seiskalta vetämään 2 desiä maitoa ja nukkui puoli kymmeneen. Ei siis enää yhteentoista ;) Siis just siihen suuntaan kun oli vähän toivettakin. No, huominen kaiken muuttaa voi......
Lisää riemua: sain aikaiseksi tuossa soittaa Tapiolaan (vakuutukset siel) ja kysyä noiden Rela-tippojen korvattavuudesta ku on tuo atopia. Täti sieltä että juu, jos on reseptillä niin korvaavat vaikka ei ookkaan lääkeluettelossa. Tosi kiva juttu =)
Meillä on siis täällä hyvin alkanut päivä menossa. Ulkona on niin hieno ilma, että pitänee lähteä valmistautumaan ampaisuun..
Hyväntuuliset Nallu ja torkku-Aleksi
geehen piti vastata: perä alkoi vuotaa tuossa heti vuoden alussa. Hyvin maltilliset tuskat, muistin et ois hirveemmät, vaan ei nyt ainakaan nuo ekat... Toisaalta minähän niitä jo toivoinkin tuleviksi että päästäisiin taas asiaan =))
YÖKOKEMUKSIA. Näyttää tämä kiinteiden opettelu ja karttuvat taidot näkyvän monien vauvojen unissa. Meidänkin tytsy, joka on siis nukkunut täydet yöt 2 kuukautisesta lähtien, on alkanut joulusta ähisemään yöllä. Jos on ollut nuhaa tai muuta niin on tietysti heräilty yöllä herkemmin, mutta uuden vuoden jälkeisen oksutaudin (onneksi lievä!) jälkeen on alettu heräillä yölläkin syömään ja muutenkin ähistään. Tulee tunne, että toi kiinteihin totuttelu saa neidin ähisemään vatsaansa öisin, kun eilenkin ruvettiin sitten klo 4 syötön jälkeen vääntämään! Siinä piti tietysti vaihtaa sitten vaippa, niin virkisty. Minä en todellakaan ole lempeimmilläni öisin, joten mies passittaa minut usein alas nukkumaan aamuyöksi. Onneksi tuo syö yöllä vain kerran, vaikka onkin jo kerta liikaa!
KEVÄT. Kyllä se tulee sieltä se valo ja lämpö! Minusta on ihanaa kun vaavin saa pian istumaan rattaisiin ja pääsee paljon paremmin liikkumaan. Kaikki tuollainen kaupassakäynti ja iltakävelyt isompien lasten kanssa tulevat kuvioihin. Pienen vauvan kanssa on niin kotiin sidottu, mutta isomman vauvan kanssa voi hyvin liikkua nyt keväällä ja kesällä kun on hereillä, yes! Sitä odotellessa.
5 KK. Meidän neidin 5 kk mitat olivat 6800 ja 67 senttiä, oksennustauti on vähän verottanut painoa, mutta sirpakka on kuten siskonsa. Nyt maistuu neidille aamu- ja iltapuuro ja päivällä kasvissose. Hedelmäsoseita ei kyllä diggaa laisinkaan!
PÄIVÄUNET. Miten teillä nukutaan päikkäreitä? Meillä mennään kaksilla unilla, ja minusta tämä on ihanaa, jatkuisi vielä kesän yli! Aamun saa ottaa rennosti kotona ja päivästä pääsee liikkeelle. Sitten kun siirrytään yksiin uniin, niin on kauhea kiire aamulla lähteä liikkeelle, kun pitää jo puoliltä päivin olla nukkumassa. Ainakin edellisten lasten kohdalta muistelen näin. Kun nukutaan vaan ne yhdet päikkärit, niin jos ne jäävät lyhyiksi, niin känkkäränkkä tulee illalla kylään.
Pikkuodessa ja näpsä 5 kk ja rapiat
voi mua tumpeloa.. no jospa nyt sais jotain kirjoitettua! :)
niin.. pikkumiehen kans yöt on alkanu taas menemään mukavammin kiinteiden tulon myötä. siis meidän ukkelilla on jo sen verran kokoa (5kk painoi 9.2kg) että ihan selvästi tarvi jo jämäkämpää evästä.. kiinteät aloitettiin 5kk iässä.. niin siis sitä ennen öisin alkoi olla melko levotonta, kun heräs tissille noin tunnin välein.. nyt enää sen 3kertaa.
mutta itsellä oli taas tosi huono yö - - mahassa kouristeli ihan mielettömästi.. semmosia polttavia kipuja ja kouristuksia tuli - siis ihan outoja ja todella kipeitä, ei aikasemmin oo kyllä ollu. säikähdin josko sitä on jokin vialla tuolla mahan seudulla synnytyksen jäljiltä.. vaikka jälkitarkastuksessa kyllä kaikki oli ok! pitää odotella josko niitä tulee uudelleen ja ottaa sit yhteyttä lääkäriin..
mitä niitä gallupeja olikaan - - ööö - - en muista nyt. käyn tsekkaan edelliset pinot. tämmöstä omanapaista tällä kertaa.-
onelinen ja pikkumies
Meillä meni yö aika hyvin. Ilta ja ensimmäiset nukutukset meni pieleen...poika heräs pari kertaa tunnin välein...vatsavaivoja ja nälkää. Sitten nukahti yhdeltä ja heräs viideltä. Loppujen lopuksi herättiin kymmenen maissa tyytyväisenä.
Osaako joku sanoa, että jos minä olen kipeä (enkä pystyisi jostain syystä hoitamaan vauvaa) niin voiko mies jäädä sillä verukkeella kotiin hoitamaan vauvaa? Ehkä se riippuu työnantajasta....vai onko Kelalla jotain sanomista tähän? Taidan sinne soitella...
Ulkona olis ihana ilma, mutta mulle tuli yhtäkkiä ihan karmeen huono olo. Tietty se raitis ilma vois auttaa. En halua mitään vatsatautia!! Mies kärsi viikonloppuna sellaisen...apua!
Taidan mennä laittamaan teetä...ja katson tuota ulosmenoa.
t: Pia ja Patrik 040906
Keksipä keksi, jonkunhan tuo piparkakkutalo on syötävä:)
3kg on nyt lähtenyt enää 20 kg jäljellä, blah!
Eemeli vetelee ulkona toisia päikkäreitä ja kämppä on siivoutunut.
Eemeli on alkanu öisin natisemaan n.2.30 ja sitten neljältä..tutilla rauhoittuu ja minä syytän hampaita. Ystäväni oli jostain oppaasta lukenut että mm.kuiva yskä ja korvasta/leuasta kiinni pitäminen/hankaus olis myös hampaiden tulon oireita, ja niitähän meillä kuolaamisen ja nyrkin järsimisen ohessa on...
Arvatkaapas mitä tein tänään n.klo.11.30?
..OSTIN PONIN! Ukko ei vielä tiedä, mutta eiköhän se aikanaan sillekkin selviä. Poni tulee kuitenkin vasta huhti-toukokuun vaihteessa, samaan aikaan kun oma kopukkani kotiutuu..Ihan loistava olo kun yksi suuri pulma on ratkennut, enää täytyy etsiä kopsulle uusi satula ja sen jälkeen etsitäänkin taas leipärahaa monta kuukautta:/ Mutta pakko mikä pakko, ja kerranhan se vaan kirpasee (jos toisenkin..)
Anteeksi omanapaisuuteni, oon vaan ihan pähkinöissäni ponista!!
tuhlaajaKeru ja natinaEmppu
Kretukalle jaksamista lasten kanssa!
Me oltiin yöllä myös hereillä. Meillä nimittän taas parin hyvän yön jälkeen tuli takapakkia oikein kunnolla. Ipana varmaan meinas, että mitäs se äiti siellä netissä tuulettaa, näytetään taas että mistä se meidän perheen kana oikeasti pissii!
Masentavaa, mä mitään saa laihdutettua. Lihon vaan :´(
Ja ilmatkin on ihan peeseestä.
Jamssa ja tytsy