vuotoa jo 8,5 vkoa
Kirjoitin jo aiemminkin kun synnytksen jälkeen vain tulee vuotoa. Kesti noin 5 vkoa ja hiipui mutta alkoi uudelleen ja kesti noin 2 vkoa. Oli sitten pari vuodotonta päivää kunnes taas viikonloppuna alkoi ja jatkuu yhä. Eilen jälkitarkastuksessa pyysi vielä 2 vkoa seuraamaan. Pelottaa, koska sitten tutkimuksiin, jos kohtuun onkin jäänyt jotain. Mutta kun oli niitä vuodottomiakin päivä että voiko nämä olla kuukautiset mitkä on ihan sekaisin? Täysimetän vauvaani. Pelottavaa jos joutuu sairaalaan.. =(
Kommentit (2)
kuulostaa ihan tutulta. Mulla jälkivuoto kesti sen 9-10 viikkoa. Kahdeksannen viikon kohdalla oli pari vuodotonta päivää ja sit alkoi taas. Muutama päivä taas vuotoa ja sit vuoto loppui. Ja noin neljän päivän päästä alkoi menkat. Menkkojen alkaessa vuoto oli paljon paljon runsaampaa kuin jälkivuototiputtelu viimeisillä viikoilla ja olin siksi varma et nyt menkat kyseessä. Ja nyt kun menkat on ohi, ei ole ollut mitään tiputteluakaan moneen päivään. Minäkin siis täysimetän ja vauva kohta 3kk.
Jälkitarkastuskin oli siinä 8 viikkoa synnytyksen jälkeen eikä kohdussa ultraamalla näkynyt mitään. Minäkin epäilin ensinettä menkat ois alkanut, mutta ensimmäiset kuukautiset ovat lääkärin mukaan paljon runsaammat ja kestää pitempään kuin pari päivää. Ja niinhän ne olikin!
nuo " jos kohtuun onkin jaanyt jotain" tutkimukset hoituu ihan polikliinisesti eli ei tarvinnut jaada yoksi sairaalaan, jopa kohdun tahystyksestakin olin sairaalassa vaan yhteensa pari tuntia.
Eli ala viela huoli, tietysti jos joutuvat lopulta kaapimaan niin sitten voi olla eri asia, mutta ekaksi varmaan katsovat ultralla (silla nakee noin yleensa onko siella mitaan ekstraa); lisaksi synnytyksesi papereissa pitaisi lukea oliko istukka kokonainen, eli siitakin voisi kai aika helposti katsoa osviittaa etta onko yleensa todennakoista etta siella olisi mitaan. Nain ainakin minulla tehtiin, ja yleensa katilot ovat myos aika tarkkoja siita etta istukka tosiaan tulee kokonaisena ulos.
Mutta kuten sanottu itse vuosin 3 kk, loppua kohti vain vahan mutta kuitenkin koko ajan. Eika mitaan loytynyt, paitsi myohemmin hyytymistekijoista haikkaa.