Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakustannukset

Vierailija
09.03.2024 |

Meitä on neljä. Vanhemmat, opiskelija ja abi. Lisäksi kaksi pientä koiraa.

Meidän ruokakulut on 500-600 euroa kuussa. Olen nyt laskenut niitä puolisen vuotta, kun päätin seurata kulujamme tarkemmin.

Tuossa on siis myös koirien ruoka ja hygienikulut.

Ilmeisesti tuo on vähän? Kuitenkin me syömme tosi hyvin. Tarjouksia vain seuraamme tarkasti ja kokkaamme itse paljon, leivon myös.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teillä tänä viikonloppuna on ruokalista kaikkine aterioineen ?

Eilen illalla oli kananuggetteja, spagettia, miniluumutomaatteja - laiska ilta, niin en vitsinyt nähdä vaivaa.

Tänään: aamupala paistettuja kananmunia, itseleivottuja sämpylöitä (Fazerin siemensämpyläjauhot oli -70%, laitan siitä pari desiä ja loput tav.vehnäjauhoja puolen litran nestemäärään), kermajuustoa. Teetä tai jääteetä (viimeksi maksoi 1,45€/1,5l). Joo ei ollut kasviksia tänään teinipoikien sämpylöissä, itse söin sämpylän päällä itsetehtyä hummusta. Koska tykkään siitä!

Lounas keskiviikkona tehtyä makaronilaatikkoa, ketsuppia näköjään aika paljon, itse söin jääkaapin jämistä tekemäni pastasalaatin (makaronilaatikosta ylijääneitä keitettyjä makaroneja, tonnikalapurkin loput, siitä on syönyt jo yksi teini kaksi kertaa, itsetehtyjä maustekurkkuja pilkottun...

Unohtui laittaa perhekoko vanhemmat+ kolme teiniä (yläaste+lukioikäisiä)

Vierailija
42/48 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen illalla oli kananuggetteja, spagettia, miniluumutomaatteja - laiska ilta, niin en vitsinyt nähdä vaivaa.

Tänään: aamupala paistettuja kananmunia, itseleivottuja sämpylöitä (Fazerin siemensämpyläjauhot oli -70%, laitan siitä pari desiä ja loput tav.vehnäjauhoja puolen litran nestemäärään), kermajuustoa. Teetä tai jääteetä (viimeksi maksoi 1,45€/1,5l). Joo ei ollut kasviksia tänään teinipoikien sämpylöissä, itse söin sämpylän päällä itsetehtyä hummusta. Koska tykkään siitä!

Lounas keskiviikkona tehtyä makaronilaatikkoa, ketsuppia näköjään aika paljon, itse söin jääkaapin jämistä tekemäni pastasalaatin (makaronilaatikosta ylijääneitä keitettyjä makaroneja, tonnikalapurkin loput, siitä on syönyt jo yksi teini kaksi kertaa, itsetehtyjä maustekurkkuja pilkottun

Miten yhdestä tonnikalapurkista voi riittää kolmelle aterialle???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 4€/ pvä/ hlö?!

Itse jaksan kyllä aina ihmetellä näitä köyhäilyllä kehuskelijoita. Miksi kukaan tavoittelee tuollaista, ellei ole toimeentulotuella elävä tai muutoin köyhyysloukossa?

On ihan fakta, että tuohon rahaan ei voi syödä kuukaudesta ja vuodesta toiseen terveellisesti ja monipuolisesti siten, että vatsa on täynnä. Tai sitten tästä unohtuu taas jotain olennaista tietoa.

Mahalaukkuhan pienenee, jos syö vähän. Silloin pienempi ruokamäärä tuntuu täyttävältä. Ja vastahan täällä oli aloitus ja linkki siitä, että vähäkalorisuus on terveellistä.

Vierailija
44/48 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa te pystytte tuollaisiin olemattomiin kuluihin?

Jotain olennaista jätätte kyllä laskuista. 

Minäkin ihmettelin joskus samaa, kunnes vaihdoin kauppaa ja aloin oikeasti katsomaan mitä ostan. Moni säästäisi jo siinä, jos söisi oikean energiantarpeensa mukaan. Jos on normaalipainon ylärajalla tai ylipainoa, syö liikaa.

Vierailija
45/48 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laskekaapa huviksenne vaikkapa kuinka paljon teillä menee rahaa vuoden aikana karkkeihin,sipseihin ja limppareihin. Vaikkapa jokaisena viikonloppuna karkki+sipsipussi dippeineen ja limppareineen Netflixin kylkeen. About 10€ viikonlopussa. Tekee yli 500€ vuodessa.

6 tai 8 päkki olutta viikonlopussa taitaa tehdä lähemmäs 600 vuodessa.

Tuosta jos vaikka jättää puoletkin pois tekee jo hurjan paljon säästöä, 1-2€/pvä!

Itse en juuri koskaan noita ostele. Karkkia en osta koskaan (saatan syödä kyllä jos vieraissa tai juhlissa on tarjolla). Sipsejä ostan pari-kolme kertaa vuodessa. Olutta sentään toisinaan

No hui kamala. Elämä maksaa ja ihan mielelläni käytän rahaa asioihin, joista nautin. Ei elämä saa olla pelkkää säästämistä...

Vierailija
46/48 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sitä mieltä että ruuassa ei voi loputtomasti säästää tai elämästä tulee ankeaa. Helpostihan säästämisestä tulee pakkomielle jolla hallitaan muuta perhettä tyyliin "limut ostat kyllä viikkorahastasi" niinkuin täällä joku kertoi perheen lapsille sanottavan. Kyllä ne säästöt kannattaa hakea muualta tai miettiä miten lisätä tuloja säästämisen sijaan. Toki kilohintoja ja tarjouksia kannattaa seurata ja punalaputettuja tuotteita ostaa mutta liika niuhottaminen on ahdistavaa.

Vierailija
47/48 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounas keskiviikkona tehtyä makaronilaatikkoa, ketsuppia näköjään aika paljon, itse söin jääkaapin jämistä tekemäni pastasalaatin (makaronilaatikosta ylijääneitä keitettyjä makaroneja, tonnikalapurkin loput, siitä on syönyt jo yksi teini

Miten yhdestä tonnikalapurkista voi riittää kolmelle aterialle???

No siitä on laitettu leivän päälle, ja siihen leivän päälle ei nyt kauhean isoa kekoa tonnaria saa mahtumaan? Ja loput sitten siihen salaattiin. Kysy tolta teiniltä, miksei syönyt koko purkillista kerralla.

Vierailija
48/48 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelette niin että korvat heiluu. 

Ostoruoilla aikuisen on vaikeaa päästä alle 10€/päivä budjetin jos syö vähänkin monipuolisesti, ja varsinkin jos mukana on kaikki päivittäistavarat (shampoot, pesuaineet jne.).

Toki ruoka-annoksen hinta pienenee hieman, jos syöjiä on enemmän, mutta ei sitä ilmaiseksi silti saa.

Mutta miksi vähättelette kulujanne? Joku poliittinen agenda, kuinka vähällä voi pärjätä...... eli sillä sitten pitää pärjätä?

No voi hellanlettas sentään. Tuskin ostat vessapaperia, hammastahnaa, voita, tai miljoonaa muutakaan tuotetta joka kerta. 

Keskiarvoistahan tässä on kyse. Ja kymppi ei ole aikuiselle ihmiselle mikään iso budjetti. Se menee jo työpaikkaruokailuun. 

Tai kahviin ja pullaan.

Mutta sinullahan on omat eväät?

Olen eri. Miksi pilkkaat omia eväitä? Minulla ainakin on työ, jossa on käytännössä pakko olla omat eväät, ei voi poistua työpäivän aikana työpaikalta eikä tässä talossa ole ravintolaa. Terveysasema. Ruokakulut on kuukaudessa noin 150 euroa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän