Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakustannukset

Vierailija
09.03.2024 |

Meitä on neljä. Vanhemmat, opiskelija ja abi. Lisäksi kaksi pientä koiraa.

Meidän ruokakulut on 500-600 euroa kuussa. Olen nyt laskenut niitä puolisen vuotta, kun päätin seurata kulujamme tarkemmin.

Tuossa on siis myös koirien ruoka ja hygienikulut.

Ilmeisesti tuo on vähän? Kuitenkin me syömme tosi hyvin. Tarjouksia vain seuraamme tarkasti ja kokkaamme itse paljon, leivon myös.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 teinipoikaa, vanhemmat ja kaksi kissaa. Ruoka, lemmikkien ruoka ja hygieniat kuussa n. 600-800 € eli samoissa mennään.

Mä koen, että meillä syödään hyvin, herkkuja olisi varaa karsiakin. Kaupassa katson kilohinnat, mutta esim. kotimaisuus painaa enemmän kuin hinta. Luomuna ostan hedelmät ja osan juureksista, samoin kuin kahvin. 

Vierailija
2/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketteko tuohon myös työpaikkalounaat? Monestihan puhutaan vaan siitä paljonko menee ruokakauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee yksin asuessa ruokaan noin 150 euroa kuussa, siinä on mukana myös hygieniatuotteet. Tilaan verkkokaupasta noin 10 päivän välein, keskimäärin 50 euroa kerta. Helppo laskea ja seurata kuluja. Syön monipuolisesti ja terveellisesti, töihin teen eväät. 

Vierailija
4/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketteko tuohon myös työpaikkalounaat? Monestihan puhutaan vaan siitä paljonko menee ruokakauppaan.

Minä laskin lounaat, koska teen eväät. Tuo perhe, jossa on opiskelija, niin opiskelija varmaan syö subventoidun opiskelijalounaan?

Vierailija
5/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasken. Me syömme joko kotoa tehdyt eväät tai sitten kotona kun olemme etätöissä.

Vierailija
6/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laskin lounaat, koska teen eväät. Tuo perhe, jossa on opiskelija, niin opiskelija varmaan syö subventoidun opiskelijalounaan?

Meidän opiskelija käy töissä kahtena päivänä viikossa ja ottaa kotoa eväät.

Noin kerran yhdessä tai kahdessa viikossa syö yliopistolla lounaan.

ap

Vierailija
7/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin eväät edellispäivän jämistä. Välillä saatan keittää vaikka hernekeiton tms. ja pakastan siitä lounaaksi sopivia annoksia, joita syödään jos ei jää mitään.

Eli kuuluvat mukaan ruokakustannuksiin. 

Vierailija
8/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole yhtään vähän, jos nuoret syö koulussa. Ihan kohtuullinen. Meillä syödään myös hyvin ja terveellisesti. Kadella aikuisella menee ruokiin ,vitamiineihin ym taloustarvikkeisiin mm pesuaineet ja kaikki  paperit , 260e /kk. 

Syödään mm lohta 2 x vk , avokadot ym kaikki todella terveellistä, jureksia,hedelmiä ect.

Vierailija
9/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole yhtään vähän, jos nuoret syö koulussa. Ihan kohtuullinen. Meillä syödään myös hyvin ja terveellisesti. Kadella aikuisella menee ruokiin ,vitamiineihin ym taloustarvikkeisiin mm pesuaineet ja kaikki  paperit , 260e /kk. 

Syödään mm lohta 2 x vk , avokadot ym kaikki todella terveellistä, jureksia,hedelmiä ect.

Tuossa on siis ihan kaikki muu ruoka paitsi ne opiskelijan 1-2 opiskelijalounasta kuussa.

Ja koirien ruoat. Ja opiskelijan ja abin terveyssiteet, shampoot jne.

ap

Vierailija
10/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te kyllä melkoisia fakiireja. 

Minulla menee yksinkin yli 300€ päivittäistavaroihin, ja siihenkin pitää jo nuukailla.

En syö ulkona, enkä tilaile pizzoja. Teen ihan perusruokaa. 

Vierailija
11/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teillä tänä viikonloppuna on ruokalista kaikkine aterioineen ?

Vierailija
12/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hitossa te pystytte tuollaisiin olemattomiin kuluihin?

Jotain olennaista jätätte kyllä laskuista. 

Vierailija
13/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks lapset eivät syö jokapäivä lounasta koulussa?, maksaa tietysti vähän, mutta saisivat riittävästi energiaa opiskella...

Vierailija
14/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Puolet kuluista unohtunut laskuista. 

Vierailija
15/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelette niin että korvat heiluu. 

Ostoruoilla aikuisen on vaikeaa päästä alle 10€/päivä budjetin jos syö vähänkin monipuolisesti, ja varsinkin jos mukana on kaikki päivittäistavarat (shampoot, pesuaineet jne.).

Toki ruoka-annoksen hinta pienenee hieman, jos syöjiä on enemmän, mutta ei sitä ilmaiseksi silti saa.

Mutta miksi vähättelette kulujanne? Joku poliittinen agenda, kuinka vähällä voi pärjätä...... eli sillä sitten pitää pärjätä?

Vierailija
16/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 3 teinipoikaa, vanhemmat ja kaksi kissaa. Ruoka, lemmikkien ruoka ja hygieniat kuussa n. 600-800 € eli samoissa mennään.

Mä koen, että meillä syödään hyvin, herkkuja olisi varaa karsiakin. Kaupassa katson kilohinnat, mutta esim. kotimaisuus painaa enemmän kuin hinta. Luomuna ostan hedelmät ja osan juureksista, samoin kuin kahvin. 

Samoissa mennään, mutta teillä on nyt haitari 500-800€???? Siinä on aika iso ero, onko 500 vai 800€.

Vierailija
17/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti palstalla puolet saa ruokansa leipäjonosta tai iskän ja äipän jääkaapista?

Vierailija
18/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on siis ihan kaikki muu ruoka paitsi ne opiskelijan 1-2 opiskelijalounasta kuussa.

Ja koirien ruoat. Ja opiskelijan ja abin terveyssiteet, shampoot jne.

ap

Jos opiskelija saa tuetun lounaan noin 3€:lla, niin eikö se kannattaisi käydä syömässä aina kun on mahdollisuus?

Kun alat laskemaan kotonakin kaikki aterian kulut, niin kyllä on tiukkaa saada monipuolista ateriaa alle tuon hinnan.

Vierailija
19/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on vastaavan kokoinen orkesteri, ilman kissoja.

Pelkällä aamiaisella menee kahvit ja teet, iso pussi sämpylöitä tai paahtista, levitteitä, leikkelettä, juustoa, kurkkua, tomaattia, puuroa, jugurttia,mehua.....ei riitä mitenkään 10€ koko satsiin. Tämä joka arki-aamu. Pyhinä runsaampi kattaus.  eli vähintään 300€ kuussa pelkkiin aamiaisiin. Iltapalalla sama show.  Eli aamu ja iltapalaan 600€/kk. Varovasti laskettuna.

Jotain päivällistä on oltava töiden/koulujen jälkeenkin. Taas varovainen arvio perus arkilounaasta ei jää tuon aamiaisen hinnasta.

Eli 300€ taas lisää kuluja.

Kaikki syövät koulussa ja töissä. Aikuisilla työpaikkalounaan verotusarvo noin 10€ eli reilu 200€ nuppi/kk x 2 = 400€

Joskus käydään syömässä ulkona kohtuuhintaisissa paikoissa, mäkkärillä ja pizzalla. Vähintään 50€/kierros kerran viikossa.

Eli 200€. 

Sitten kaikki napsivat jossain jotain välipalaa ja käyvät joskus kahvilla. En edes uskalla tai viitsi laskea tämän hintaa, mutta jos tähän laittaa 200€ niin se on todella varovaista!

Sain tästä varovaisen noin arvion 1700€/kk. Ja ei me mitenkään pröystäillä. Tämä on meidän normaali kk, ja varovainen arvio!

Lomilla menee sitten tuplasti enemmän.  Että ei ole sijoitushuolia. Mahoihin menee kaikki.

Vierailija
20/48 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelette niin että korvat heiluu. 

Ostoruoilla aikuisen on vaikeaa päästä alle 10€/päivä budjetin jos syö vähänkin monipuolisesti, ja varsinkin jos mukana on kaikki päivittäistavarat (shampoot, pesuaineet jne.).

Toki ruoka-annoksen hinta pienenee hieman, jos syöjiä on enemmän, mutta ei sitä ilmaiseksi silti saa.

Mutta miksi vähättelette kulujanne? Joku poliittinen agenda, kuinka vähällä voi pärjätä...... eli sillä sitten pitää pärjätä?

Minulla ei ainakaan shampoo ja pesuaineet kuulu "päivittäistavaroihin". Mitähän tarkoitat taas "monipuolisesti", sitäkö että pitää olla avocadoja, smoothieita, tuoreita mansikoita, jäätelöä, sipsejä ja leivoksia kaiken aikaa kotona. Minulla ei ikipäivinä kulu kymppiä päivässä ruokaani. Teen itse alusta lähtien kaikki ruokani myös salaatit ja niiden kastikkeet. Kun syötte niitä eineksiä ja kaikkea valmiina, jopa puuroa valmiina. Kaikenmaailman mehuja ja limuja jotka ovat täysin turhia kuten myös maustetut jugurtit, joo, kyllä rahaa saa kulumaan mutta en vaan viitsi kun tykkään keitellä ja paistella omat ruokani ja leipoa leivän ihan itse. Näin tiedän mitä ne sisältävät ja maisteltuani joskus valmisruokia en suostu laittamaan niihin senttiäkään rahaa kun ovat oikein pahanmakuisia tai peräti täysin mauttomia.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme