Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin sosiaalisen median selailun ja julkaisujen tekemiset

Vierailija
09.03.2024 |

Mietin tänään miten paljon sitä joskus käytti aikaa tähän. Kuvitella, että tuntemattomat ihmiset näkivät mitä puuhailin ja mietin kovasti miten tehdä kivaa sisältöä.

Minulla ei ole kenellekkään mitään todisteltavaa. Nyt ymmärrän sen, että miten paremmin ihmisellä menee, sitä hiljempaa omista asioistaan on ja sitä vähemmän haluaa itsestään tuoda julki. Ehkä se todellakin on niin, että kenellä onni on, se onnen kätkeköön. 

Mitä en enää ymmärrä julkisuudesta ja somesta:

- Miksi käyttää aikaa tuntemattomien miellyttämiseen ja korostella itseään lööpeissä ja somessa. Yksityisyys on rauhaa ja rikkautta.

- En esimerkiksi ymmärrä miksi tavalliset miljonäärit haluavat julkaista someen ja muualle tiedon siitä, että heillä on miljoonia. Tässä altistaa itsensä vaikka mille. Jos ei ole rahaa henkivartijoihin, en lähtisi tuollaiseen ikinä. 

- Ja tämä, että IG luo vähän väliä asuehdotuksia, mikä altistaa turhalle shoppailulle. Välillä olen löytänyt kivoja vinkkejä, mutta yksi päivä katsoin että ei hemmetti, taidan kulkea loput elämästäni farkuissa ja mustassa t-paidassa, säästyy rahat ja ei ole stressiä ja minut voi sitten kukakin ulkopuolinen määritellä mihin ekonomiseen luokkaan tai minne vaan haluaa 😂 Ei kiinnosta.

- Täydellistä ulkonäköä on turha enää kenenkään tavoitella somen takia, tekoäly on jo täällä. Moni tulee näkemään myöhemmin, että kannattiko. Tein yksi päivä testejä ja en enää osannut sanoa kuvista mikä oli tekoälyn luomaa ja mikä ihmisen ottama valokuva. Eikö tämä loppujen lopuksi tee tietylle someryhmälle IG:n ja muun hieman turhaksi?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen vähentäminen on loistava päätös. Mitä vähemmän itsekin olen somessa, sitä onnellisempi olen. FB oli alkuaikoina hyvä paikka pitää yhteyttä vanhoihin tuttuihin, nykyään se on ahdistava paikka. Kuten suurin osa keskustelupalstoistakin. 

Vierailija
62/74 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on helvettiä, kuten tännekin kirjoittaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
64/74 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suljin kaikki sometilit. Harmittaa, etten tehnyt sitä aiemmin. Ykistyisyys on parasta! En enää ota edes maisemakuvia someen, nautin niistä maisemista siinä hetkessä ja ihan yksin. Elämä on paljon parempaa juuri näin.

En koskaan enää palaa someen.

Sama

Vierailija
65/74 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin somessa räpeltämisen, joten tulin someen kertomaan, kuinka olen lopettanut somessa räpeltämisen...räpeltämällä somessa...

Vierailija
66/74 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä suljin kaikki sometilit. Harmittaa, etten tehnyt sitä aiemmin. Ykistyisyys on parasta! En enää ota edes maisemakuvia someen, nautin niistä maisemista siinä hetkessä ja ihan yksin. Elämä on paljon parempaa juuri näin.

En koskaan enää palaa someen.

Mitä saat kertomalla sen täällä?

Tämäkin on some.

Av-palsta on antisosiaalinen media. Täällä voi olla häpeilemätön itsensä. 😈

Vierailija
67/74 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, etteivät omat lapseni sokaistu Instagramin seurauksena. Ei kukaan järkevä osta itselleen kaappeja täyteen näyttäviä merkkivaatteita ja pistele itseään botoxilla. Kaiken takana on loppujen lopuksi epävarmuus, halu kuulua joukkoon, näyttää joltakin, todistella muille. Näillä eväillä ei loppujen lopuksi pitkälle pötkitä. Joku joo ehkä löytää itselleen sen elättäjän tai kohoaa porukoissa jonkun luokittelemalle paremmalle tasolle, kun päällä olevat vaatteet maksavat 50 000 euroa, mutta kuinka moni jättäisi ostamatta nämä vaatteet, jos ei voisi julkaista someen kuvia Diorin liikkeessä shoppailusta tai muusta. 

Ja kun joltakin kysytään miksi leikkasit tai täytit kasvosi, vastaus on itseäni varten. Mutta, jos olet autiolla saarella ilman peiliä tai vaikka bunkkerissa piilossa, niin teitkö sen silloin itsellesi vai oletko vaan ollut liikaa peilin edessä tai porukoissa, jonne haluat päästä sisälle muuttamalla i

Jos minä saisin itselleni elättäjän ja luksuselämän ilman töitä, minäkin laittaisin itseeni botoxit ja olisin perä pystyssä.

M39

Vierailija
68/74 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin somesta jo vuonna 2017. Paras päätös ikinä.

Ei olis ikinä pitänyt tulla tänne lukemaan Googlen kautta löytämääni yhtä keskustelua. Täältä ei meinaa päästä millään pois, kun tänne ei tarvita tunnuksia. Liian helppoa vaan avata selain. Toki tää on silleen eri paikka, kun täällä on anonyymina eikä jaeta kuvia. Mutta s**tanan suunnitelma tämä vauva.

Vierailija
69/74 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkö sitten ei ole some?

Vierailija
70/74 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on kyllä jännä. Onkohan entisaikoina ihmiset huudelleet kaduilla samoja juttuja puolitutuille mitä nyt siellä omaa elämää mainostetaan...

Vierailija
71/74 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdin somesta jo vuonna 2017. Paras päätös ikinä.

Ei olis ikinä pitänyt tulla tänne lukemaan Googlen kautta löytämääni yhtä keskustelua. Täältä ei meinaa päästä millään pois, kun tänne ei tarvita tunnuksia. Liian helppoa vaan avata selain. Toki tää on silleen eri paikka, kun täällä on anonyymina eikä jaeta kuvia. Mutta s**tanan suunnitelma tämä vauva.

Mun kohtaloni oli sinetöity, kun eksyin (Iltapulun kautta) huonojen vitsien ketjuun. Sitten mariseva kahvikuppi. Tamponinnarukoru. Ukko-Nooa. Nyt taidan olla jumissa...

Vierailija
72/74 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkö sitten ei ole some?

En pidä tätä ite ainakaan samalla tavalla sosiaalisena mediana. 

Vierailija
73/74 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit saman kuin minä kun olin 14v. No, parempi myöhään kuin ei silloinkaan.

Vierailija
74/74 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some on kyllä jännä. Onkohan entisaikoina ihmiset huudelleet kaduilla samoja juttuja puolitutuille mitä nyt siellä omaa elämää mainostetaan...

Vain ne epätoivoisimmat (ainakin osaa niistä kutsuttiin kylähulluiksi - niitä loppuja poliitikoiksi). Normaalille ihmiselle tuollainen on aiemmin ollut käsittämätöntä.