Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin sosiaalisen median selailun ja julkaisujen tekemiset

Vierailija
09.03.2024 |

Mietin tänään miten paljon sitä joskus käytti aikaa tähän. Kuvitella, että tuntemattomat ihmiset näkivät mitä puuhailin ja mietin kovasti miten tehdä kivaa sisältöä.

Minulla ei ole kenellekkään mitään todisteltavaa. Nyt ymmärrän sen, että miten paremmin ihmisellä menee, sitä hiljempaa omista asioistaan on ja sitä vähemmän haluaa itsestään tuoda julki. Ehkä se todellakin on niin, että kenellä onni on, se onnen kätkeköön. 

Mitä en enää ymmärrä julkisuudesta ja somesta:

- Miksi käyttää aikaa tuntemattomien miellyttämiseen ja korostella itseään lööpeissä ja somessa. Yksityisyys on rauhaa ja rikkautta.

- En esimerkiksi ymmärrä miksi tavalliset miljonäärit haluavat julkaista someen ja muualle tiedon siitä, että heillä on miljoonia. Tässä altistaa itsensä vaikka mille. Jos ei ole rahaa henkivartijoihin, en lähtisi tuollaiseen ikinä. 

- Ja tämä, että IG luo vähän väliä asuehdotuksia, mikä altistaa turhalle shoppailulle. Välillä olen löytänyt kivoja vinkkejä, mutta yksi päivä katsoin että ei hemmetti, taidan kulkea loput elämästäni farkuissa ja mustassa t-paidassa, säästyy rahat ja ei ole stressiä ja minut voi sitten kukakin ulkopuolinen määritellä mihin ekonomiseen luokkaan tai minne vaan haluaa 😂 Ei kiinnosta.

- Täydellistä ulkonäköä on turha enää kenenkään tavoitella somen takia, tekoäly on jo täällä. Moni tulee näkemään myöhemmin, että kannattiko. Tein yksi päivä testejä ja en enää osannut sanoa kuvista mikä oli tekoälyn luomaa ja mikä ihmisen ottama valokuva. Eikö tämä loppujen lopuksi tee tietylle someryhmälle IG:n ja muun hieman turhaksi?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaikki lampaat ovat IG:ssä ja muualla missä voi kuviaan julkaista ja odottavat seuraavaa trendaavaa asiaa, oli se sitten uusi merkkilaukku tai kauden hiusväri tai vaatetyyli.

Ehkä tekoäly oli täällä jo ajat sitten katsomassa miten tyhmiä ihmiset ovat, ja nyt seuraavat sokeina toinen toistaan kauheampia ja kalliimpia trendejä ja jokainen vuorollaan julkaisee taskut tyhjinä kuvia someen. 

Ehkä me teemmekin jo jollain tasolla tekoälylle töitä siellä IG:ssä ja TikTokissa, kuka tietää 😎 Piece and Love, muista aina oma arvosi ja miten sen määrittelet ja mitä kautta. 

Vierailija
22/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te haluatte vain tukea itsellenne ja samalla annatte ymmärtää että kaikki ne jotka tekevät eri tavalla ovatkin nyt huonoja ihmisiä. Sama sitten taas toistepäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaikki lampaat ovat IG:ssä ja muualla missä voi kuviaan julkaista ja odottavat seuraavaa trendaavaa asiaa, oli se sitten uusi merkkilaukku tai kauden hiusväri tai vaatetyyli.

Ehkä tekoäly oli täällä jo ajat sitten katsomassa miten tyhmiä ihmiset ovat, ja nyt seuraavat sokeina toinen toistaan kauheampia ja kalliimpia trendejä ja jokainen vuorollaan julkaisee taskut tyhjinä kuvia someen. 

Ehkä me teemmekin jo jollain tasolla tekoälylle töitä siellä IG:ssä ja TikTokissa, kuka tietää 😎 Piece and Love, muista aina oma arvosi ja miten sen määrittelet ja mitä kautta. 

Siis kuka on tämä tekoäly jota te nyt niin palvotte täällä? Hupaisia viestejä. 

Vierailija
24/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap etkö huomaa olevasi edelleen somessa ja tekeväsi julkaisuja? 

Ei tää oo mikään some, tää on suurilta osin kaltaistesi urpojen sikiämisalusta. 

Vierailija
25/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin jossainvaihessa siihen että facebook oli ottanut lähes päiväkirjan viran, tuli kirjoiteltua sinne juttuja mitkä olisin voinut vanhaan malliin kirjoitella kalenteriini tai parille ystävälle. Aloin siirtyä takaisin vanhaan malliin.

Vierailija
26/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan aloittanutkaan.

Oot nyt somessa..

Vierailija
27/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa on nykyään enemmän mainoksia kuin tuttujen julkaisuja. Ainoa missä olen ollut jonkinverran aktiivinen, nyt sekin ollut 1,5v vähäisellä käytöllä. Onhan se paikka pitää yhteyttä kaukana oleviin kavereihin, mutta vähenemäänpäin tuntuu käyttö olevan. Mieluummin keskityn live-elämään.

Mulla pystyy puhelimella pitämään yhteyksiä.  Puhelu ja txt viesti toiminnot tuli vakiona ja pysyy käyttökunnossa kun viikon-parin välein muistaa ladata.  Uudemmissa joku ihme lataus vai mikä niissä on kun on näpyteltävä jatkuvasti.

Really... Jätin kirjoittamatta etten ole soittelijatyyppi. Viestittelen joillekin lähimmille, mieluiten tapaan livenä. Kaikkien kanssa ei vaan pysty.

Vierailija
28/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et tajuu mikä on some. 

Vierailija
29/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mitalisi 🏅

Huomaan, että sinäkin koet ahdistusta somessa roikkumisesta, mutta et pysty lopettamaan sitä. Ei se mitään, saat anteeksi. Olet riippuvainen tästä turhuudesta. Voimia ja iloa elämääsi.

Vierailija
30/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mitkä on some? Onko some kaikki netissä olevat keskustelupalstat, vai ainoastaan sosiaalisen median tietyt alustat, Face, Insta TikTok ym? Lasketaanko someksi sekin, että ihminen kommentoi Peräkylän Sanomien uutista kahdella sanalla? Kysyn asiallisesti tätä, sillä minulla ei ole mitään tilejä missään somessa. Siis onko raja siinä, että pitää olla tili johonkin alustaan, niin sitten on somessa?

Vierailija
31/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ollut, missään somessa. Usein mietinkin, kuinka paljon olen säästänyt aikaa, kun en seuraile puolituntemattomia ihmisiä somessa tai tuota sinne itsekeskeistä sisältöä. Lähimpiin pidän yhteyttä wa-kautta ja soittelemalla. Käytän urheiluun, harrastamiseen ja läheisten tapaamiseen 7 -15 tuntia viikossa. Elämäni on balanssissa, ihmissuhteet tyydyttäviä ja tunnen suurta tyytyväisyyttä elämääni kohtaan. 

Hauskalta kuulostaa tuo kommentti, että ihmisellä on salattavaa, jos ei vietä julkista some-elämää.  

Vierailija
32/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko pitkää sepustusta, mutta miksi kirjoitit asiasta tälle palstalle ja miksi edelleen luet tätä palstaa? Haet täällä kuitenkin tuntemattomien huomiota. 

Vierailija
33/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ap:llä ihan hyvät pointit. Paitsi, en usko että elämän paremmuus / huonommuus määrittelee sen miten paljon someen julkaisee vaan persoona ja ehkäpä jonkun verran itsetunto. Toki liiallinen somettaminen voi huonontaa elämänlaatua. Ainakaan ei ole hetkissä niin läsnä. 

Vierailija
34/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että kertoo anonyymillä keskustelupalstalla, miten hieno ihminen on kun ei ole somessa. Ihan vastaavaa nettikeskustelua tämäkin on kuin ne tilisomet. Somessa sentään puhuu ystäville ja tuttaville, täällä ties kelle rölleille. Että ei tää palsta ainakaan mitään parempaa someilua ole. 

Vierailija
35/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on täysin oma valinta mihin somea käyttää. Sisältö jota seuraat kertoo millainen ihminen olet. Ei se somen vika ole jos sisältö tuntuu pinnalliselta, vaan olet tietoisesti tehnyt ja tietoisesti etsinyt sellaista sisältöä. Ei somen käyttäminen kerro sinänsä mitään ihmisestä, sieltä löytyy sisältöä joka lähtöön.

Miten se sanonta menikään, älä syytä peiliä jos naama on vino.

Vierailija
36/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mitkä on some? Onko some kaikki netissä olevat keskustelupalstat, vai ainoastaan sosiaalisen median tietyt alustat, Face, Insta TikTok ym? Lasketaanko someksi sekin, että ihminen kommentoi Peräkylän Sanomien uutista kahdella sanalla? Kysyn asiallisesti tätä, sillä minulla ei ole mitään tilejä missään somessa. Siis onko raja siinä, että pitää olla tili johonkin alustaan, niin sitten on somessa?

Somea on tosiaan myös keskustelupalstat ja uutisten kommenttipalstat, kaikki mihin voi itse kirjoittaa ja lukea muiden vertaisten kommentteja. Ei vaadi tiliä. 

Kun kirjoitat tänne tai luet näitä juttuja, käytät somea. 

Vierailija
37/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana aloitus. Täällä toinen samanlainen. Käyn kyllä päivittäin täällä. Tästäkin haluaisin eroon. Olisi ihana palata aikaan ennen kun ei ollut näitä puhelimia. Siinä minulla vielä työstettävää. Kivaa kevättä sinulle.

Vierailija
38/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun some sisältää luontokuvia. Miten kevät etenee ja sitä rataa. Samoin minusta on kiva seurata esim. ruoanlaittoon liittyviä juttuja. Kenenkään naamoja tai takapuolia en näe eikä minustakaan sellaista sisältöä ole.

Ihmisillä on kauhean kapea kuva somesta.

Vierailija
39/74 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/74 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin uutisten lukemisen. En avaa yleä, hesaria enkä iltiksiä enää edes joka päivä ollenkaan. Eikä mulla ole radiota eikä televisiota.

Tekee tosi hyvää olla uutispimennossa. Rentouttaa. Ig:tä en lopeta sillä kauniita asioita on kiva katsella. Fb:tä ei olekaan eikä muuta. Täälläkin käyn yhä vähemmän ja vähemmän. Tekee hyvää psyykelle.