Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin sosiaalisen median selailun ja julkaisujen tekemiset

Vierailija
09.03.2024 |

Mietin tänään miten paljon sitä joskus käytti aikaa tähän. Kuvitella, että tuntemattomat ihmiset näkivät mitä puuhailin ja mietin kovasti miten tehdä kivaa sisältöä.

Minulla ei ole kenellekkään mitään todisteltavaa. Nyt ymmärrän sen, että miten paremmin ihmisellä menee, sitä hiljempaa omista asioistaan on ja sitä vähemmän haluaa itsestään tuoda julki. Ehkä se todellakin on niin, että kenellä onni on, se onnen kätkeköön. 

Mitä en enää ymmärrä julkisuudesta ja somesta:

- Miksi käyttää aikaa tuntemattomien miellyttämiseen ja korostella itseään lööpeissä ja somessa. Yksityisyys on rauhaa ja rikkautta.

- En esimerkiksi ymmärrä miksi tavalliset miljonäärit haluavat julkaista someen ja muualle tiedon siitä, että heillä on miljoonia. Tässä altistaa itsensä vaikka mille. Jos ei ole rahaa henkivartijoihin, en lähtisi tuollaiseen ikinä. 

- Ja tämä, että IG luo vähän väliä asuehdotuksia, mikä altistaa turhalle shoppailulle. Välillä olen löytänyt kivoja vinkkejä, mutta yksi päivä katsoin että ei hemmetti, taidan kulkea loput elämästäni farkuissa ja mustassa t-paidassa, säästyy rahat ja ei ole stressiä ja minut voi sitten kukakin ulkopuolinen määritellä mihin ekonomiseen luokkaan tai minne vaan haluaa 😂 Ei kiinnosta.

- Täydellistä ulkonäköä on turha enää kenenkään tavoitella somen takia, tekoäly on jo täällä. Moni tulee näkemään myöhemmin, että kannattiko. Tein yksi päivä testejä ja en enää osannut sanoa kuvista mikä oli tekoälyn luomaa ja mikä ihmisen ottama valokuva. Eikö tämä loppujen lopuksi tee tietylle someryhmälle IG:n ja muun hieman turhaksi?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sä täällä teet jos lopetit?

Vierailija
2/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kun alkaa olemaan tasapainossa itsensä kanssa, ja on oikeasti löytänyt oman tarkoituksensa, hän alkaa tajuamaan että sillä ei ole mitään väliä sanotko sä siitä jossain somessa yms. Ja vaikka sitä haluaisi jakaa sitä sanomaa ja miten sen on löytänyt, siinä hyvin nopeasti ymmärtää, että ihmiset ei halua kuulla sitä. Ei niitä kiinnosta hyvinvointi tai miten sä olet sinne päässyt itse. Se on todella pieni % kuka on sua oikeasti valmis kuuntelemaan näissä asioissa. 

Mä muistan joskus mä kuulin jonkun henkisen heräämisen tarinan jossain kirjassa tms. Siinä oli hyvä esimerkki. Henkilö halusi herätä henkisesti, hän sanoi omalle "mestarilleen" että lähtee matkustelemaan ja etsimään itseään. No tää henkilö jakoi jatkuvasti kuvia itsestään tälle "mestarille" ja kertoi että nyt mä oon heränny, tää "mestari" sanoi aina että jatka etsimistä, sä et oo vielä siellä. No tätä jatkui ties kuinka kauan, kunnes lopulta se tyyppi kuka lähti matkustelemaan, ei nää laittanu mitään viesti yhtään mistään, ei kuvia ei mitään. 

Sillon tää "mestari" ties, että nyt tää tyyppi oli valmis. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Facebook mutta en selaile sitä

Vierailija
4/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan aloittanutkaan.

Vierailija
5/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap etkö huomaa olevasi edelleen somessa ja tekeväsi julkaisuja? 

Vierailija
6/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, etteivät omat lapseni sokaistu Instagramin seurauksena. Ei kukaan järkevä osta itselleen kaappeja täyteen näyttäviä merkkivaatteita ja pistele itseään botoxilla. Kaiken takana on loppujen lopuksi epävarmuus, halu kuulua joukkoon, näyttää joltakin, todistella muille. Näillä eväillä ei loppujen lopuksi pitkälle pötkitä. Joku joo ehkä löytää itselleen sen elättäjän tai kohoaa porukoissa jonkun luokittelemalle paremmalle tasolle, kun päällä olevat vaatteet maksavat 50 000 euroa, mutta kuinka moni jättäisi ostamatta nämä vaatteet, jos ei voisi julkaista someen kuvia Diorin liikkeessä shoppailusta tai muusta. 

Ja kun joltakin kysytään miksi leikkasit tai täytit kasvosi, vastaus on itseäni varten. Mutta, jos olet autiolla saarella ilman peiliä tai vaikka bunkkerissa piilossa, niin teitkö sen silloin itsellesi vai oletko vaan ollut liikaa peilin edessä tai porukoissa, jonne haluat päästä sisälle muuttamalla itseäsi? Ehkä Hollywood -tähdet hyötyvät tästä kasvojen täyttämisestä hieman, mutta loppujen lopuksi lööppeihin päätyy kauhisteluja siitä mitä joku on kasvoilleen tehnyt. 

Vierailija
7/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet täällä?

Vierailija
8/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on nykyään enemmän mainoksia kuin tuttujen julkaisuja. Ainoa missä olen ollut jonkinverran aktiivinen, nyt sekin ollut 1,5v vähäisellä käytöllä. Onhan se paikka pitää yhteyttä kaukana oleviin kavereihin, mutta vähenemäänpäin tuntuu käyttö olevan. Mieluummin keskityn live-elämään.

Vierailija
9/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mitalisi 🏅

Vierailija
10/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktok on syöpä jonka saisi hävittää. En käsitä miten jotkut firmatkin sitä käyttää.

Vierailija
11/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kenellekkään mitään todisteltavaa

Miksi sitten kirjoitat täällä kilometrin mittaisen sepustuksen?

Vierailija
12/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egoa voi pönkitellä IG:ssa aika pitkälle. Narsistit rakastavat julkisuutta, mutta eivät kaikki tietenkään niitä ole, jotka haluavat tuoda yksityistä elämäänsä omilla kasvoillaan julki.

Treffailin viime vuonna miestä, joka ahdistui kun sanoin, että haluaisin sulkea IG:n ja että minulla ei ole enää tarvetta julkaista matkoistani tai ajanvietostani yhtään ainuttakaan kuvaa. Hän ei ymmärtänyt ja alkoi epäilemään, että minulla on jotain salattavaa 😂

Alan varmaan vasta nyt ymmärtämään kuinka paljon minulla on kusipäitä ympärilläni. 

Vierailija
13/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kenellekkään mitään todisteltavaa

Miksi sitten kirjoitat täällä kilometrin mittaisen sepustuksen?

Jotta voisi keskustella ihmisten kanssa, jotka ehkä ovat ajatelleet samalla tavalla? Vertaistuki? En tiedä kuin tasan 1 ihmisen, joka ei ole Facebookissa, Instagramissa tai muualla. 

Jos hän haluaisi todistella eikö hän tekisi sen omalla nimellään jossakin? 

Vierailija
14/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Egoa voi pönkitellä IG:ssa aika pitkälle. Narsistit rakastavat julkisuutta, mutta eivät kaikki tietenkään niitä ole, jotka haluavat tuoda yksityistä elämäänsä omilla kasvoillaan julki.

Treffailin viime vuonna miestä, joka ahdistui kun sanoin, että haluaisin sulkea IG:n ja että minulla ei ole enää tarvetta julkaista matkoistani tai ajanvietostani yhtään ainuttakaan kuvaa. Hän ei ymmärtänyt ja alkoi epäilemään, että minulla on jotain salattavaa 😂

Alan varmaan vasta nyt ymmärtämään kuinka paljon minulla on kusipäitä ympärilläni. 

Ja juurikin tämä, kun IG ja muut ovat monelle kuin henkireikä mitä tulee itsensä esittelyyn ja pönkittämiseen, niin ei sellaiset ihmiset ymmärrä tai pysty näkemään sitä, jos joku on luxusmatkalla eikä kerro siitä koko maailmalle.

Vierailija
15/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tökkimään, kun tajusin miten vähän muiden postaukset kiinnostaa. N. 200 ihmisestä ehkä 2-5 joskus postauksia kiinnostavista asioista. Monista tulee nykyään vaan myötähäpeän tunne. Itse postailin silloin tällöin, mutta lopetin, kun tajusin, että yhtä vähän kiinnostaa muita kuin muiden mua. Instassa tykkään kyllä joskus katella söpöjä eläinvideoita.

Vierailija
16/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jopa hävettää aiemmat julkaisuni, vaikka ne olivat hienosti tehtyjä ja olen todellakin aikeissa poistaa tilini. 

Vierailija
17/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suljin kaikki sometilit. Harmittaa, etten tehnyt sitä aiemmin. Ykistyisyys on parasta! En enää ota edes maisemakuvia someen, nautin niistä maisemista siinä hetkessä ja ihan yksin. Elämä on paljon parempaa juuri näin.

En koskaan enää palaa someen.

Vierailija
18/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ!

Vierailija
19/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hän odottaa että muutkin tekevät kuten hänkin on tehnyt koska häntä harmittaa salaa se lopettaminen. Nyt hän ei saa huomiota ja siksi kadehtii kaikkia niitä jotka saavat. Kun hänestä ei ollutkaan siihen niin ei muistakaan pitäisi olla. Monet haluavat vetää muutkin ojanpohjaan samalla kun vajoavat sinne itsekin.

Vierailija
20/74 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa on nykyään enemmän mainoksia kuin tuttujen julkaisuja. Ainoa missä olen ollut jonkinverran aktiivinen, nyt sekin ollut 1,5v vähäisellä käytöllä. Onhan se paikka pitää yhteyttä kaukana oleviin kavereihin, mutta vähenemäänpäin tuntuu käyttö olevan. Mieluummin keskityn live-elämään.

Mulla pystyy puhelimella pitämään yhteyksiä.  Puhelu ja txt viesti toiminnot tuli vakiona ja pysyy käyttökunnossa kun viikon-parin välein muistaa ladata.  Uudemmissa joku ihme lataus vai mikä niissä on kun on näpyteltävä jatkuvasti.