Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas etätyötä mollaava artikkeli ilman kommentointi mahdollisuutta

Vierailija
09.03.2024 |

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhelimen vaihtoon tai win11- päivitykseen tarvitsee tulla toimistolle tapaamaan jotain ihmistä jollain ihmeen ajanvarauksella? Itse hoidin juuri molemmat hommat etänä, puhelimen vain kävin hakemassa postituksesta vapaasti valitsemanani aikana.

Vierailija
62/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankkaaja kirjoitti:

Mainoksissa harvemmin on kommentointimahdollisuutta... ;)

Mene jo vidduu jankkauksesi kanssa

Ei se ole jamkuttamista että useampi toteaa sen faktan että tuo on mainos. Moni tajuaa jo linkistä sen.

Kaikki tajuaa että se on mainos mutta etätyön mollaus on oikia asia ja sitä pitää vastustaa. Jos sinä oot lähityö Marjatta niin mene pöhisee sinne työpaikallesi.

Ihan aiheesta tulee kritiikiä kun ilmeisesti aikuiselta ihmiseltä joka on työelämässä, puuttuu alkeellisin medialukutaito. Huolestuttavaa suorastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankkaaja kirjoitti:

Mainoksissa harvemmin on kommentointimahdollisuutta... ;)

Mene jo vidduu jankkauksesi kanssa

Ei se ole jamkuttamista että useampi toteaa sen faktan että tuo on mainos. Moni tajuaa jo linkistä sen.

Kaikki tajuaa että se on mainos mutta etätyön mollaus on oikia asia ja sitä pitää vastustaa. Jos sinä oot lähityö Marjatta niin mene pöhisee sinne työpaikallesi.

Ihan aiheesta tulee kritiikiä kun ilmeisesti aikuiselta ihmiseltä joka on työelämässä, puuttuu alkeellisin medialukutaito. Huolestuttavaa suorastaan.

Huolestuttavampaa on jatkuva asiasta jankkaaminen

Vierailija
64/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta lähityössä on se, että eihän niinä päivinä kukaan mitään töitä tee. Aamu alkaa sellaisella kierroksella ympäri toimistoa, missä käyt juttelemassa vähän jokaisen kanssa. Sitten yleensä on jo lounas ja koska ei olla nähty hetkeen, niin lounas on helposti hyvin pitkä. Ensimmäinen puoli tuntia menee siihen, että jutellaan mihin ylipäänsä mennään syömään. Sitten joku kervinen muistaa, että siellä pitkällähän oli se todella hyvä kiinalainen. Sinne tietenkin kestää kävellä se toinen puoli tuntia. Siellä sitten syödään se noin tunteroinen ja toinen puoli tuntia kestää kävellä takaisin toimistolle. Ehkä siinä kohtaa tehdään aivan hetki ns. oikeita töitä. Luetaan sähköpostit ja siinäpä se. Sitten Mirva tulee jostain Arnodsilta ja tuo donitseja, koska hänen synttärinsä oli viime viikolla, tai sitä edellisellä, eli pitäähän sitä nyt juhlia kun kerrankin ollaan koolla kaikki. Siinä sitten tunti syödään donitseja ja juodaan kahvia. Yleensä siinä keskustelun lomassa joku Jami muistaa kertoa, että hänen bändiltähän tuli just uusi biisi youtubeen. Sitähän tietenkin lähdetään kaikki katsomaan ja se biisi pitää katsoa kymmenen kertaa, koska milloin mikäkin kohta biisistä oli kenenkin mielestä hyvä. Sitten käydään taas katsomassa sähköpostit ja kohta Ritva tulee kertomaan lähtevänsä kotiin hyvissä ajoin, koska kohta alkaa ruuhkat. No tuolla teolla on sama vaikutus kun ennen koulutunneilla joku alkoi vetelemään reppunsa vetoketjua. Kaikilla tippuu hanskat ja alkaa kotiinlähdön valmistelu. Se loppu työaika meneekin siihen, että tehdään sama kierros kuin aamulla. Käydään siis osastot läpi kertomassa miten kiva oli nähdä ja miten otetaan tällaisia päiviä lisää. Sitten se onkin jo kotiin lähtö. 

varsinaista työtä noina päivinä tehdään ehkä tunti ja sekin on sähköpostien lukemista. 

Vierailija
65/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaset lähityö Marjatat on lähes aina HR ihmisiä. Mikään muu ei selitä että saavat nuo pakolliset lähityöpäivät läpi.

Älä höpäjä. Itse olen HR:ssä, eikä kukaan yksikköni kolmestatoista ihmisestä erityisesti kannata läsnätyötä. Johdosta nuo läsnävaatimukset tulee, kun siellä on vielä aataminaikuista kuvitelmaa siitä, että toimistolla työ olisi tehokkaampaa.

Mä olen ollut toimistolla viimeksi 2 viikkoa sitten. Asun yksin, eikä kavereitakaan ole kovin montaa. En koe yksinäisyyttä, todellakaan. Normaalin työpäivän aikana on vähintään 1-2 teamspalaveria, usein enemmän. Jos ei ole kiirettä, höpötellään ihan vaan hupijuttuja jonkun työkaverin kanssa. En ymmärrä, mistä on tullut tämä käsitys, että sosiaalisuus olisi vain sitä, että ollaan fyysisesti samassa tilassa?!

Vierailija
66/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän etätyömahdollisuutta työsuhde etuna.  Etätyöläisen ei tarvitse liikkua sillä polttomoottoriautolla työpaikalle eli etätyö on kuin palkankorotus. Harmillista vain on se että pienituloisia töitä ei voi tehdä etänä joten he joutuvat yhä liikkumaan työpaikalle joka maksaa satoja euroja kuukaudessa.

Vierailija
67/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä ja Hesarissa on usein etätöitä mollaavia juttuja. Minusta olisi ehdottoman tärkeää tietää, mikä on näiden työpaikkojen oma käytäntö etätöiden suhteen. Jos etätyö on kielletty tai voimakkaasti rajoitettu (tyyliin yksi päivä viikossa etänä), niin helposti katkeroituu ja alkaa kirjoittaa etätöitä kritisoivia juttuja.

Vierailija
68/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhelimen vaihtoon tai win11- päivitykseen tarvitsee tulla toimistolle tapaamaan jotain ihmistä jollain ihmeen ajanvarauksella? Itse hoidin juuri molemmat hommat etänä, puhelimen vain kävin hakemassa postituksesta vapaasti valitsemanani aikana.

Valitettavasti kaikki eivät ole teknisesti niin osaavia, että heiltä se onnistuisi. Kyse on oppilaitoksesta. Asennustapa millä koneet asennettiin, niin sitä ei olisi voinut tehdä etänä. Nykytilanne mihin yliheiton myötä siirryttiin mahdollistaisi sen, että käyttäjän koneen leasingsopimuksen loppuessa hänelle lähetettäisiin uusi kone, ja hän saisi uuden tilalle. Puhelimien kanssa tuo toimisi jo, mutta osalle työpuhelin on se ainoa puhelin, ja niistä valitettavasti joutuu siirtämään tavaraa uuteen puhelimeen. Olen tästä sanonut monta kertaa, että tämä touhu on idioottimaista ja lähinnä vaan vie aikaa.

Vierailija
69/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin ongelma on vain niillä toimiston parilla ekstrovertillä joita muiden pitäisi tulla viihdyttämään.

Tämä! Mä ymmärrä miksi joillain on oikeus vaatia toisia toimistolle siksi, että hän tykkää ihmisistä ympärillään. Meille muille työpaikka on töiden tekemistä varten eikä siksi, että siellä pidettäisiiin kollegoja kädestä ja laulettaisiin cumbaijaata. Jos ihminen kärsii yksinäisyydestä, niin hän voi sitten vapaa-ajalla liittyä marttakerhoon ja alkaa leipomaan heidän kanssaan suklaakeksejä. 

Mutta meilläkin on töissä vaatimus, että pitää olla vähintään 1 tiimin yhteinen lähityöpäivä, ettei Marjatalla ole yksinäistä. Marjatta tietenkin itse asuu 5min matkan päästä työpaikalta ja asuu sellaisessa pienessä kerrostalokaksiossa, mistä varmaan haluaakin poistua ahtauden takia. Se on hänen oma valintansa. Mä asun Keravalla 200

Olipas omahyväinen kommentti, lienet ihminen, jolla elämä on mennyt käsikirjoituksen mukaan ja voit dissata yksinäisiä kerrostaloasujia. Kannattaa välillä poistua sieltä okt:n suojista ihmisten ilmoille, ettei elämä pääse liiaksi kuplautumaan. 

Vierailija
70/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle etätyö ei sovi, iso osa työn mielekkyyttä on mulle aina ollut  se, että pääsee puhumaan työasioista saman pöydän ääreen tai erilaisiin tilaisuuksiin, näkee ihmisten reaktiot ja voi aistia tunnelmat, joita aihe synnyttää. Teams ei koskaan voi ainakaan minulle tuota puolta työelämästä korvata. Korona-ajalla työnkuvani muuttui käytännössä täydeksi etätyöskentelyksi, eikä ole siitä palautunut. Toimistotilat siirrettiin muualle, koska neuvottelut voidaan hoitaa Teamsilla. Etätyön yksinäisyys aiheuttaa minulle ahdistusta, ja epävarmuutta. Olen jopa miettinyt alan vaihtoa. Toki minulla on ihmiskontakteja, mutta heidän kanssaan ei voi puhua työstä. 

Etätyön arvostelu ei kuitenkaan tunnu olevan suotavaa. Koetin puhua etätyön  kokemuksistani esihenkilön kanssa, mutta asia sivuutettiin, koska kenelläkään muulla ei kuulemma ole vaikeuksia. 

Vierailija
71/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle etätyö ei sovi, iso osa työn mielekkyyttä on mulle aina ollut  se, että pääsee puhumaan työasioista saman pöydän ääreen tai erilaisiin tilaisuuksiin, näkee ihmisten reaktiot ja voi aistia tunnelmat, joita aihe synnyttää. Teams ei koskaan voi ainakaan minulle tuota puolta työelämästä korvata. Korona-ajalla työnkuvani muuttui käytännössä täydeksi etätyöskentelyksi, eikä ole siitä palautunut. Toimistotilat siirrettiin muualle, koska neuvottelut voidaan hoitaa Teamsilla. Etätyön yksinäisyys aiheuttaa minulle ahdistusta, ja epävarmuutta. Olen jopa miettinyt alan vaihtoa. Toki minulla on ihmiskontakteja, mutta heidän kanssaan ei voi puhua työstä. 

Etätyön arvostelu ei kuitenkaan tunnu olevan suotavaa. Koetin puhua etätyön  kokemuksistani esihenkilön kanssa, mutta asia sivuutettiin, koska kenelläkään muulla ei kuulemma ole vaikeuksia. 

Vaatisitko sitten kaikkia muita tulemaan lähitöihin että sinulla olisi kivaa vaikka muilla se ottaisi kuinka päähän?

Vierailija
72/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaadi keneltäkään mitään, kerroin omasta kokemuksestani. Mutta yleensä en kerro, sillä saan vastaukseksi tällaisia mitätöiviä kommentteja.

-ap

Vierailija
73/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyön arvostelu ei kuitenkaan tunnu olevan suotavaa. Koetin puhua etätyön  kokemuksistani esihenkilön kanssa, mutta asia sivuutettiin, koska kenelläkään muulla ei k

En vaadi keneltäkään mitään, kerroin omasta kokemuksestani. Mutta yleensä en kerro, sillä saan vastaukseksi tällaisia mitätöiviä kommentteja.

-ap

Niin sinä et vaadi mutta monessa työpaikassa on ne lähityön vaatijat jotka pilaa muiden hommat.

Vierailija
74/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyön arvostelu ei kuitenkaan tunnu olevan suotavaa. Koetin puhua etätyön  kokemuksistani esihenkilön kanssa, mutta

Samaa toki voi sanoa niistä, joiden mielestä on kivaa pakottaa kaikki toiset pyjamatuöläisiksi.

Vierailija
75/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyön arvostelu ei kuitenkaan tunnu olevan 

Samaa toki voi sanoa niistä, joiden mielestä on kivaa pakottaa kaikki toiset pyjamatuöläisiksi.

Missään ei ole etätöihin pakotettu ketään.

Vierailija
76/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähityö Marjatta kirjoitti:

Olen huomannut että eniten etätyötä haluaa tehdä ne laiskimmat ja heikoimmin kommunikoivat alaiset.

Ja paskat. Lähityö on niitä turhia tyyppejä varten jotka ei ite saa mitää aikaseksi. Samat tyypit näkee jo kouluissa ja oppilaitoksissa ryhmätöissä, osallistuvat vain paikalla oloon mutteivat työhön.

No iohan kokemuksella voin sanoa, että ei. Toimistolla käy aktiivisimmin asioita edistävät ja motivoituneimmat työntekijät. Etätyöstä pitävät epäsosiaaliset puurtajat jotka eivät paljoa mieti työn laajempaa kuvaa. Luulevat, että tarvitsee tehdä vain se minkä edessään näkevät.

Vierailija
77/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia se painavs syy on hyvä ottaa pois irtisanomisperusteista. Antaisin mieluusti potkut sellaisille jotka ei kykene lähityöhön.

Vierailija
78/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähityö Marjatta kirjoitti:

Olen huomannut että eniten etätyötä haluaa tehdä ne laiskimmat ja heikoimmin kommunikoivat alaiset.

Ja paskat. Lähityö on niitä turhia tyyppejä varten jotka ei ite saa mitää aikaseksi. Samat tyypit näkee jo kouluissa ja oppilaitoksissa ryhmätöissä, osallistuvat vain paikalla oloon mutteivat työhön.

No iohan kokemuksella voin sanoa, että ei. Toimistolla käy aktiivisimmin asioita edistävät ja motivoituneimmat työntekijät. Etätyöstä pitävät epäsosiaaliset puurtajat jotka eivät paljoa mieti työn laajempaa kuvaa. Luulevat, että tarvitsee tehdä vain se minkä edessään näkevät.

Niihä ne ekstrovertit pölöttäjät luulevat vaikka oikeasti vain haittaavat oikeaa työtä.

Vierailija
79/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin huomannut, että moni asia vaan hoituisi paljon ripeämmin jos ihmiset olisivat useammin paikalla. Osaa ihmisistä ei tahdo saada tulemaan edes paikalle, vaikka olisi tarve. Otetaan esimerkiksi tilanne, että henkilön puhelin pitäisi vaihtaa, koska leasingaika on loppumassa. Ei vaan oikein huvittaisi tulla paikalle, ja kertaalleen varattuja aikoja siirrellään jatkuvasti. Meillä on ollut jo pidemmän aikaa menossa kaikkien koneiden päivittäminen Win10:stä -> Win11:sta. Aika loppusuoralla aletaan olemaan, mutta rippeitä löytyy jatkuvasti. Syy, ihmiset eivät tule paikalle, eivätkä reagoi lähetettyihin hyvinkin tiukkasanaisiin viesteihin. Itse teen etätöitä vaihtelevasti, koska oma työnkuva ei salli jatkuvaa etänä olemista. Työkaverin kanssa sovitaan, että jos itse olen alkuviikolla päivän tai kaksi etänä, niin hän on loppuviikolla. Tämäkin vain silloin, jos ei ole sovittuja laitevaihtoja, asennuksia tai jotain sellaista työtä, mikä täyty

Käsittämätöntä pelleilyä. Lähipiirissäni on etätöitä tekevä henkilö ja heillä myös vaihtuvat laitteet ja ohjelmistot säännöllisin väliajoin. Jokainen menee paikalle palauttamaan vanhentuneet/ saamaan uudet laitteet juuri silloin kun on kalenteriin merkitty. Ohjelmistopäivitykset samoin. On jokaisen työntekijän OMA velvollisuus valvoa tiedotteita ja toimia niiden mukaan ja pitää huoli, että itsellä on asianmukaiset työskentelyvälineet.

Ei tuo ole ensisijaisesti etätyöstä johtuva ongelma, mutta jonkinlainen kurinpalautus on työyhteisössä paikallaan! Liian lepsut esihenkilöt? Haluavatko nuo ihmiset edes pitää työpaikastaan kiinni? Kyllähän jokaisen on tultava paikalle silloin, kun pitää, eikä siirrellä aikoja. Niinhän lääkäriin/ työhaastatteluunkin mennään, ei edes myöhästytä viittä minuuttia.

Vierailija
80/102 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia se painavs syy on hyvä ottaa pois irtisanomisperusteista. Antaisin mieluusti potkut sellaisille jotka ei kykene lähityöhön.

Minä antaisin potkut mieluiten toimistolle kaipaaville. Jos kukaan ei tulis toimistolle niin säästyisi pitkä penni vuokrakuluissa kun toimiston virkaa voisi ajaa yhden neliön "postilaatikko"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän