Ettekö ymmärrä, että hallituksen leikkaukset SATUTTAVAT IHMISIÄ?
Tuet ajetaan alas. Milläs me sitten elämme? Nämä leikkaukset SATUTTAVAT IHMISIÄ!
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Kärsivällisyys korkeita veroja kohtaan on tullut tiensä päähän. Ennen niitä maksoi ihan hyvillä mielin kun rahoille sainoikeasti vastinetta. Lääkäriin pääsi, lapsilla oli koulukirjat, vanhuksista huolehdittiin jne. Nyt veroja kiskotaan velttoilijoiden höösäykseen. Hoitoa ei saa enää sen paremmin hammaslääkäristä kuin lääkäristäkään, päiväkodit on kaaoksessa, koulut sekaisin, oppikirjoja ei ole, tarkkislaiset häiriköi säästösyistä muiden seassa, vanhukset on heitteillä. Koska kaiken nielee alati paisuva elämänkoukulaisten määrä. Eipä kiinnosta enää kustantaa omasta palkasta teidän oleskelua ja siksi tämä hallitus on äänestetty valtaan.
No nyt on kyllä sakeaa sontaa. Koulutuksen, terveydenhuollon ja vanhustenpalvelut on kaikki pilanneet oikeistohallitus. Vai oliko tämä se juoni alunperinkin, tämä että ihmiset alkavat päätellä yhtä ontuvasti kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin kiittämätön kuin yhteiskunnan siivellä eläjä.
Niinkö? Jos ei yhteiskunta olisi tukea työttömyyden tai sairauteni aikana tarjonnut en olisi todellakaan enää työkykyinen. Todellisuudessa näitä siivellä eläjiä on harvassa ja he ovat muutenkin syrjäytyneitä päihteiden käytön tai sairauden takia. Tuollainen ajattelutapa osoittaa vain omaa tietämättömyyttäsi ja empatikyvyn puutetta.
Miten sinun ongelmasi ovat minun ongelmani. Ei ole näkynyt sinua ovellani pyytämässä apua. Ehkä sait apua perheeltäsi?
Näin! Hanki aikuinen ihminen vakuutus
Kyllä voi olla ihmiset hävettävän itsekkäitä. Toivottavasti sairastut itse tai läheisesti niin ehkäpä ajattelutapasi sitten muuttuu. Vakuutustakaan ei kaikille myönnetä ja olemassa olevat sairaudet on niistä rajattu pois.
Hei oikeistohallituksen äänestäjät, uskotteko Jumalaan ja Jeesuksen opetuksiin? Maksatko kirkollisveroa?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin kiittämätön kuin yhteiskunnan siivellä eläjä.
Niin, aina vain pitäisi saada lisää. Kun niitä saavutettuja etuja ei saa poistaa.
Säästää voi esim. seuraavista:
Leikkaa hiukset itse. Luovu värjäyksestä.
Osta vaatteet ym. kirppareilta.
Luovu autosta, jos mahdollista ja käytä polkupyörää.
Älä harrasta mitään sellaista, josta pitää maksaa osallistumismaksuja. Ilmaista on esim. lenkkeily, kotitreeni, pyöräily, pallopelit jne. Unohda salilla käynti.
Käytä kirjaston palveluita.
Älä maksa mistään TV:n kanavapaketeista. Ohjelmaa tulee ihan tarpeeksi muutenkin.
Älä vaihda puhelinta uuteen ennenkuin vanha menee rikki.
Ota töihin eväät mukaan.
Tee itse edullista persruokaa - älä tuhlaa valmisaterioihin tai kalliisiin raaka-aineisiin.
Seuraa aina kaupassa kilohintaa - edullisin vaihtoehto löytyy usein kaupassa alahyllyitä.
Osta tarjoustuotteita.
Älä osta muovikassia kaupassa. Kangaskassi ostoksille.
Leivo itse.
Älä käy ravintoloissa,konserteissa ym.
Älä käytä alkoholia.
Kilpailuta sähkösopimus.
Säästä vettä. Ei pitkiä suihkuja tai veden juoksuttamista.
Turvaudu sossun palveluihin, jos tulee yllättäviä menoeriä : pesukone rikki, rillit hajalla tms.
Tinkiä voi pienillä arjen valinnoilla.
Verot eivät ole omaa rahaa. Veroilla ylläpidetään palveluja myös sinulle. Myös sinua autetaan jos joudut henk.koht. liriin työttömyyden vuoksi.Onnettomuudet, sairaanhoito, vanhustenhoito (sinäkin olet joku päivä vanhus) jne. oma koulutuksesi, oma päivähoitosi, lasten synnytykset, tiverkot, bussit, raideliikenne, maanpuolustus jne. jokaikinen kansalainen on syntymästään asti saanut julkisia palveluja, joista myös maksetaan veroina.
Mitä helvettiä? Minä tienaan 4500/kk. Se on minulle työstäni vastikkeeksi annettua. Tänä vuonna minulta menee reilu tonni veroihin. Siihen voin vaikuttaa paljonkin. Jos alan tehdä vaikka lyhyempää työviikkoa, minulta menee selvästi vähemmän tietenkin myös veroa. Jos teetän kotonani vaikka remontin, voin saada siitä vähennystä. Etätyöni antaa minulle työhuonevähennystä jne. Jotkut vähentävät matkakulujaan jne. Minä maksan veroja. Se ei ole automaattisesti muiden rahaa tai muiden päätettävissä täydellisesti miten minulta rahaa palkastani otetaan. Jos koen, että verotus nousee minulle sietämättömän kovaksi, äänestän tietenkin leikkausten puolesta ja oikeistoa. Näin tässä käy. Vaikka te vasemmistolaiset luulette, että teille kuuluu joku automaattinen siivu ihmisten elintasosta ilman sen eteen nähtyä vaivaa, niin olette väärässä. Te saatte sen mukaan, mitä me rahamme itse tekevät suostumme teille maksamaan. Nyt kun kaikki on kalliistunut, ne mummojen hoivat ja päiväkotien ruuat sun muut veroilla maksetut asiat, niin teille kotona makaaville ei ole antaa enempää rahaa. Teiltä leikataan. Uskomme, että se kirpaisee, mutta se nyt vaan on niin, että teidän helpot päivänne ovat nyt ohi. Teiltäkin vaaditaan osuutta talkoihin.
Kumpi teistä on pahempi? Se että keikkalääkäri kuppaa yhteiskunnan rahoja 10 000€/kk omaan taskuunsa vai se että työtön saa sen 600€?
Miksi valtio ei kouluta työttömistä lääkäreitä? Ja maksa lääkäreille tavallisen ihmisen keskipalkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Viime talvena oli välillä niin kylmä, että jopa vasemmisto joutui pitämään kätensä ihan omissa taskuissaan.
En usko. Tuollaista tilannetta ei ole koskaan ollut hetkeäkään.
Menkää töihin ja elättäkää itse itsenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsivällisyys korkeita veroja kohtaan on tullut tiensä päähän. Ennen niitä maksoi ihan hyvillä mielin kun rahoille sainoikeasti vastinetta. Lääkäriin pääsi, lapsilla oli koulukirjat, vanhuksista huolehdittiin jne. Nyt veroja kiskotaan velttoilijoiden höösäykseen. Hoitoa ei saa enää sen paremmin hammaslääkäristä kuin lääkäristäkään, päiväkodit on kaaoksessa, koulut sekaisin, oppikirjoja ei ole, tarkkislaiset häiriköi säästösyistä muiden seassa, vanhukset on heitteillä. Koska kaiken nielee alati paisuva elämänkoukulaisten määrä. Eipä kiinnosta enää kustantaa omasta palkasta teidän oleskelua ja siksi tämä hallitus on äänestetty valtaan.
No nyt on kyllä sakeaa sontaa. Koulutuksen, terveydenhuollon ja vanhustenpalvelut on kaikki pilanneet oikeistohallitus. Vai oliko tämä se juoni alunperinkin, tämä että ihmiset alkavat päätellä yhtä ontuvasti kui
Kyllä se nyt vaan oli sosialistihallitus, jonka aikana hoitojonot ja -velka kasvoi räjähdysmäisesti, samoin hoitajapula ja hoitajien joukkopako. Lisäksi junttasivat kasaan terveydenhoitojärjestelmän lopullisesti tuhoavan sysipaskan hallintohimmeli-soten.
Vierailija kirjoitti:
Nuo hallituksen kaavailemat muutokset, joista lakot johtuvat, eivät kohdistu vain työttömiin ja ihmisiin, jotka tarvitsevat yhteiskunnan turvaverkkoja, vaan myös matalapalkkaisiin työssäkäyviin. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Menkää itse oikeisiin töihin.
Lakkoilisivat matalapalkkaisten puolesta lisää liksaa, ettei tarvitsisi tukiin turvautua työssäkäyvän ihmisen. Mutta ei, helpompi lypsää jäsenilleen yhteiskunnan tukia, ei palkkaa millä tulla toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi teistä on pahempi? Se että keikkalääkäri kuppaa yhteiskunnan rahoja 10 000€/kk omaan taskuunsa vai se että työtön saa sen 600€?
Miksi valtio ei kouluta työttömistä lääkäreitä? Ja maksa lääkäreille tavallisen ihmisen keskipalkkaa?
Saahan se työtön jatkossakin sen n. 600€/kk. Ei siitä olla leikkaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömät sovellu lääkäreiksi, lääkäriksi jos haluat niin sinun pitää opiskella vuosia.
No jos julkinen talous käy kokoajan miinuksilla, niin jostakin on pakko leikata. Edellinen hallitus otti velkaa velan päälle ja perusteli sitä sillä, että talouskasvu hoitaa. No ei hoida, kun se talous kasvaa alle 1% vuodessa...
Verojakaan ei voi nostaa loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Et voi loputtomiin käydä minun kukkarollani.
Tuo hokema on jo aika kulunut. Keksi parempi. Vastauksena en mene töihin. Minulta leikataan asumistuesta järkyttävän iso summa. Mikäli menisin töihin summa olisi vieläkin isompi. Palkkaa ei kuitenkaan heru yhtään enempää, joten töiden tekeminen koulutuksellani on entistä turhempaa. Opiskelujaan ei kannata, kun palkka nousisi kolmen vuoden opiskelujen jälkeen vain 200€. Hallituskin romuttamassa mahdollisuuden opiskella. Lainaa en tule ottamaan euroakaan. Jos haluatte mut töihin maksakaa enemmän palkkaa ja nostakaa asumistuki entiselleen. Toki on myös muita rakenteellisia seikkoja joiden pitäisi uudistua, jotta työntekoni mahdollistuisi.
Jos et ole halukas elättämään itseäsi, niin miksi muidenkaan pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen on pakko leikata koska suomen talous on oikeasti ihan surkeassa jamassa, jos emme leikkaa niin haluatteko että eu puuttuu suomen tilanteeseen ja se leikkaa tukia ja palkkoja sitten vielä reilummin?
Tai leikkaa isoilta yrityksiltä tai sieltä mistä Orpo ei tykkää. Et sinä tiedä miten kävisi.
Isot yritykset siirtyisivät pois Suomesta, kuten moni on jo tehnyt. Niin siinä kävisi.
-ohis
Suomen suurin ongelma on se että verotulot mitä valtio saa ei riitä kattamaan edes meidän kuluja kuten tukia,palkkoja,infraa yms.
Joudumme siis ottamaan velkaa jotta se sairaanhoitaja tai valtion virkamies saa palkkaa. Velkaraha mitä otetaan pitäisi olla sitä että se raha tuottaa rahaa valtiolle, nyt velka mitä otamme ei tuota mitään vaan se tuo lisää kuluja korkojen muodossa.
Mitä ap ehdotat ratkaisuksi? Jos rahaa ei ole niin sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosissasi meinaat, että joku elämäntapatyötön pärjäisi lääketieteen opinnoissa. Ja kyllä, lääkäreitä pitäisi Suomessa kouluttaa nykyistä huomattavasti enemmän, mutta sinne riittää halukkaita muutenkin.
Viime talvena oli välillä niin kylmä, että jopa vasemmisto joutui pitämään kätensä ihan omissa taskuissaan.