Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapsenne tai miehenne kuolisi, antaisitteko luvan elimenluovutukseen?

Vierailija
16.01.2007 |

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on elintestamentti tehtynä, et siitävaan

Vierailija
22/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisihan se kamalalta, mutta vielä kamalampaa olisi jonkun typerän sentimentaalisen höpötyksen takia evätä toiselta ihmiseltä mahdollisuus elämään. Kuollut ihminen on vain kasa lihaa, niin kauhealta kuin se meistä elävistä tuntuukin. Itselläni onkin elintenluovutustestamentti, ei tarvitse sysätä päätöstä läheisille, jos sellainen tilanne tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä haudassa oikein tekee? Ja silvotaan se lapsi muutenkin jos joutuu ruumiinavaukseen (olen ollut seuraamassa eikä ole nättiä esim. aivot laitetaan mahaan eikä takaisin pääkoppaan...)

Entäs sitten kun teidän kullannuppu tarvitsee siirtoelimen, kieltäydyttekö vastaanottamasta elimen kun jonkun muun rakas lapsi on silvottu tuon elimen takia?

Vähän nyt perspektiiviä tähän elämään, ei se kuollut niitä elimiä tarvitse mutta niillä elimillä voidaan pelastaa monen pienen elämä!

Vierailija
24/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuitenkin olisi AIVAN varma, että lapsi ei enää itse virkoaisi. Mutta kelvollisia elimiä saa käytännössä vain onnettomuuksissa kuolleilta, ja voi olla, etten heti osaisi uskoa lapsen todella kuolleen.

Omat elimeni eivät kelpaa luovutettaviksi.

Vierailija
25/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltäni kyllä, lapsiltanikin uskoisin että antaisin ja itseltäni todellakin

Vierailija
26/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseltani erityisesti, koska minä en enää menettäisi mitään, mutta lapseni kuolema voisi pelastaa toisen lapsen elämälle. Nyyh. Kauhea ajatuskin silti...

Vierailija
27/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman siirtoa kumpaakaan ei olisi enää:(

Joten vastaukseni on KYLLÄ!

Vierailija
28/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itse valmis ottamaan itselleen tai läheiselleen luovutettuja elimiä, niin pitää olla myös valmis luopumaan omistaan ja läheistensä elimistä kuoleman jälkeen.

Kaikki muu on tekopyhää selittelyä.

Vierailija
29/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi lohdullinen ajatus, jos tietäisin, että olen pelastanut lapsen hengen suostumalla luovuttamaan kuolleen lapseni elimen.

Vierailija
30/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua.

Vierailija
31/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. sai n. 50-v. nainen ja n. 70-v. mies. Kumpikin toipui täydellisesti ja todennäköisesti ovat kiitollisia ' uudesta' elämästään. Mieheni ei ollut tehnyt elinluovutustestamenttia, joten päätös jäi minulle. Olin tietenkin shokissa siinä vaiheessa kun sitä kysyttiin ja papereita työnnettiin allekirjoitettavaksi (mieheni kuolemasta n. 30 min.), mutta onneksi tein oikean päätöksen. Tosin tänä päivänäkin vielä joskus mietiskelen mitä mieltä mieheni asiasta olisi. Sitä en koskaan saa tietää.

Vierailija
32/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koe tarvitsevani elimiäni enää kuoleman jälkeen. Onpahan vähemmän krematoitavaakin...

Vierailija
33/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, mitä kuollut elimillä enää tekisi.

Sitäpaitsi en varmaan saisi nukuttua ajatuksen kanssa, että joku muukin (tai useampia) vielä kuolee sen vuoksi, etten antaisi. Tuntuisi ihan kuin olisi tappaja.

Vierailija
34/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tottakai, mitä kuollut elimillä enää tekisi.

Sitäpaitsi en varmaan saisi nukuttua ajatuksen kanssa, että joku muukin (tai useampia) vielä kuolee sen vuoksi, etten antaisi. Tuntuisi ihan kuin olisi tappaja.

Vierailija
35/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, kuinka monta sydänlasta pelkästään odottaa uutta sydäntä. Sitä paitsi itsellänikin on elintestamentti.

Vierailija
36/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni on elintenluovutustestamentit, mutta lapseni kohdalla joutuisin miettimään mitä tekisin. Luultavasti antaisin lapseltani elimiä luovutukseen, tarvitsijoita on varmaan paljon.

Toivottavasti ei tarvitse oikeasti miettiä näitä asioita lähivuosikymmeninä!

Vierailija
37/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa että löytyy paljon ihmisiä jotka ovat valmiita elimä luovuttamaan. Mutta ymmärrän myös heitä jotka eivät sitä tee.

Ja mä ainakin katson että mulla ei ole oikeutta sitä moralisoida.

Vierailija
38/38 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät kelpaa.