Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttumisleikki oli täysi katastrofi!

Vierailija
08.03.2024 |

Olen viisikymppinen hoikka, urheilullinen ja nuorekas nainen.

Minusta tehtiin lyhythiuksinen omituisiin tunikoihin pukeutuva täti.

Meikki oli naurettava. Vaalea puuteri, sipaus ripsaria ja suositus käyttää joka päivä huulipunaa, koska se piristää ikääntyvän naisen habitusta.

Pitkät hiukseni leikattiin, sitä suren kaikkein eniten. Onpa mukava näyttää vanhuksilta, vaikka eläkeikään on vielä melkein 20 vuotta.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päähän ei mahdu, miksi näissä muuttumisleikeissä kaikki vedetään niin överiksi. Otetaan esimerkiksi hiusväri ja - tyyli. Lopputulos ei yleensä ole tipan tippaa luonnollinen, vaan sellainen, joka taatusti hyppää silmille 😣

Vierailija
42/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppinen ei ole mikään teini. Vai luuletko näyttävästi nuorelta. Hohhoijaa. Vanha nainen näyttää naurettavalta pitkätukkaisena.

Oletpa sinä vanhanaikainen. Ysärillä ajateltiin noin. Keski-ikäisellä piti olla polkkatukka tai vaimotukka. Mitäs lukua nyt eletään?

Katso tämän päivän viisikymppisiä julkimoita, näyttelijöitä vaikka, minusta ovat kauniita pitkine hiuksineen. He ovat pitäneet pitkät hiukset itsellään koko aikuisuuden ajan. Sinun käsityksesi on jostain viime vuosituhannelta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin joskus brittimuutosohjelmaa ja siellä läskit puettiin lähes aina korsettiin, siis siten, että se korsetti näkyi, näyttivät tynnyreiltä. Läskiutareet hytisi siinä kaulan alla. Miina Äkkijyrkkää lainaten, tissitarjotin efekti oli melkoinen. Hiuksiin tietenkin joku punainen väri ja naamaan pellemeikit. Jalkaan kengät, joilla eivät osanneet kävellä. Arjessa varmasti todella toimivaa jatkossa tuollainen. Toinen nolous oli sen hintin luotsaama nätti nakuna tms. jossa kymmeniä kiloja ylipainoiset laitettiin alastonkuvauksiin ja muutos oli jotain perusnaurettavaa kuin yllä. Lopussa akka näytti aina stagella vielä paljasta persettä yleisölle ja kaikki hurrasi.

Vierailija
44/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle elämä pakotti lyhyet hiukset, eikä nää kyllä ole mummomaiset! Sairauteeni annettujen hoitojen takia menetin yli puolet hiuksistani ja osittain kokonaan,osittain sieltä täältä. Ei jäänyt vaihtoehtoja, vaan vedin koneella itse lyhyeksi. Toinen puoli on super siili ja toisella puolella on ehkä 2-3 cm. Tää ei ole mummoa nähnytkään vaikka on harmaa. 

Sori ohis, mutta voit ap muuttaa mallia ja ottaa uuden sävyn. Tai annat kasvaa tän räväkän pois. Kyllä se siitä.

Vierailija
45/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti muuttumisleikin kampaus on myös työläästi ylläpidettävä. Ellei kohde ole aiemminkaan ollut kampaamopalveluiden suurkuluttaja, mun on vaikea uskoa, että hän pidemmän päälle jaksaisi ylläpitää leikkausta, joka vaatii jatkuvaa saksimista tai hiusväriä, joka poikkeaa täysin oman tukan väristä. 

Vierailija
46/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun päähän ei mahdu, miksi näissä muuttumisleikeissä kaikki vedetään niin överiksi. Otetaan esimerkiksi hiusväri ja - tyyli. Lopputulos ei yleensä ole tipan tippaa luonnollinen, vaan sellainen, joka taatusti hyppää silmille 😣

Aivan niin. Ihan kuin mahdollisimman suuri muutos olisi tärkein, eikä se, että joskus vain vähän kampausta muuttamalla, vaikka vain jakauksen paikkaa, saadaan aikaan kiva uusi tyyli. Mutta ei. Hiusten pituudesta 2/3 pois, räväkkä väri päähän ja ylle tunika tai jakku ja ne ruudulliset housut ja loaferit.

Vierailija
47/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jostain syystä se tyyli, jota meille keski-käisille naisille tyrkytetään. Hiukset lyhyiksi ja niihin joku räikeä väri, esimerkiksi musta, joka näyttää harvalla suomalaisella luonnolliselta, tai sitten räikeän punainen, vaatteiksi tunikat tai sitten joku tyttömäinen röyhelöhame "räväkän" nahkatakin kanssa tai jotain muuta vastaavaa. Tuo jälkimmäinen on vielä pahempi kuin ne tunikat. 

Voisin mennä tuollaiseen muuttumusleikkiin jos tietäisin saavani siellä elegantin klassisen tyylin ulkonäkööni. Jostain syystä tätä ei vain meille keski-ikäisille tarjota, vaihtoehdot ovat muodotonta tunikaa tai mukanuorekasta tyyliä.

Sons of Anarchyn Gemma Teller Morrow'n tyyli on mielestäni upea. En ehkä pukeutuisi aivan samalla tavalla itse, mutta joku tunikatyyli on hirveä.

Vierailija
48/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran Kodin kuvalehden stailattavana. Nolotti kun poseerasin kannessa ja lehden muilla sivuilla oudosti puettuna. Minut puettiin jakkupukuun ja outoihin riepuihin (olen 160 cm ja siro) huivineen päivineen jolloin näytin kymmenen vuotta vanhemmalta. Lisäksi pitkät hiukset laitettiin kiiharoille joka ei sopinut tyyliini ollenkaan. Ja minut kuvattiin naisena joka tykkää käydä konserteissa ja teatterissa.. hahah, olen pikemmiten urheilullinen ja käyn teatterissa kerran kymmennessä vuodessa. Kuvaussihteerinä oli tympeä keski-ikäinen, ja katsoinkin usein hänen ideoitaan lehdestä jotka näyttivät siltä ettei nyt tällä rouvalla ollut hirveästi silmää kauneudelle.

Vierailija
49/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppinen ei ole mikään teini. Vai luuletko näyttävästi nuorelta. Hohhoijaa. Vanha nainen näyttää naurettavalta pitkätukkaisena.

Oletpa sinä vanhanaikainen. Ysärillä ajateltiin noin. Keski-ikäisellä piti olla polkkatukka tai vaimotukka. Mitäs lukua nyt eletään?

Katso tämän päivän viisikymppisiä julkimoita, näyttelijöitä vaikka, minusta ovat kauniita pitkine hiuksineen. He ovat pitäneet pitkät hiukset itsellään koko aikuisuuden ajan. Sinun käsityksesi on jostain viime vuosituhannelta. 

Ohis, mutta millainen on vaimotukka? Kouvolatukan aneeminen sisko? 🤔

T: Eri

Vierailija
50/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tyyli on se missä itse viihtyy   

Vierailija
51/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttumisleikissä on tarkoitus muuttua. Muutenhan se olisi vain stailaamista.

Ap, peruukki tai hattu päähän. Odottavan aika on kyllä pitkä, mutta ei sille muuta voi. Onneksesi et osallistunut Hurja muodonmuutos -ohjelmaan, koska siellä pannaan uusiksi muutakin kuin uusiutuvaa luonnonvaraa. Mitä mahtaa kuulua niille takavuosien köyhille osallistujille, joiden hammaslaminaatit ja rintaimplantit alkavat olla uusimisen tarpeessa?

Muuttumisleikki muuten saattaa jäädä vain ajatuksen tasolle, jos asiakas sanoo etukäteen, että hiuksia ei sitten leikata. Maksava asiakas voi sanella, mutta muut eivät.

Vierailija
52/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jostain syystä se tyyli, jota meille keski-käisille naisille tyrkytetään. Hiukset lyhyiksi ja niihin joku räikeä väri, esimerkiksi musta, joka näyttää harvalla suomalaisella luonnolliselta, tai sitten räikeän punainen, vaatteiksi tunikat tai sitten joku tyttömäinen röyhelöhame "räväkän" nahkatakin kanssa tai jotain muuta vastaavaa. Tuo jälkimmäinen on vielä pahempi kuin ne tunikat. 

Voisin mennä tuollaiseen muuttumusleikkiin jos tietäisin saavani siellä elegantin klassisen tyylin ulkonäkööni. Jostain syystä tätä ei vain meille keski-ikäisille tarjota, vaihtoehdot ovat muodotonta tunikaa tai mukanuorekasta tyyliä.

Onko hyviä linkkejä näihin muuttumisleikkeihin? Mä el ole tajunnut ollenkaan päivittää tyyliäni, olisi hauska tietää miltä mun pitäisi näyttää.

Niinpä, en edes tiennyt, että näitä on enää. On niin tunkkainen jäänne, että joku muu päättää pukeutumisesta. Trinny ja Susannah muistuu mieleen, mutta ei kai enää stailata tissivyöllä, korsetilla ja korkkareilla?

Vierailija
53/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta millainen on vaimotukka? Kouvolatukan aneeminen sisko? 🤔

T: Eri

No aika lailla joo. :D Ajattelen sen olevan sellainen mitä ysärillä keski-ikäiset piti. Eli vaimo-ikäiset. Ja moni jatkoi sitä sieltä ysäriltä eteenkinpäin. "Short hair 1990" löytyy kuvia googlesta, en saa liitettyä fiksusti tähän. Mutta aneeminen kouvolatukan sisko on hyvä kuvaus. Niskasta lyhyt, päältä pidempi, värjäämätön tukka. 

Vierailija
54/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi kokeilla hiustenpidennyksiä. Jos omissa on vähän kiinnityspintaa niin onnistuu. Hinta on paljon vähemmän kuin vaikka permanentin. Osaava tekijä laittaa kyllä niin ettei eroa omiin huomaa.

Itseäni kyllä veetuttaisi moinen tilanne. 

Vierailija
55/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näissä muuttumisleikeissä hiukset pitää aina leikata lyhyeksi ja meikiksi laitetaan vain ripsiväriä ja huulipunaa? Ihan yhtä hyvin hiuksiin voisi laittaa tuuhennuksia tai pidennyksiä ja meikkiäkin reippaasti enemmän. 

Vierailija
56/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään mennä mihinkään toisten stailattavaksi, vapain käsin.  Huh-huh.

Varsinkin juuri nuo hiukset, ne leikkaa ja kampaa ne aina samalla tavalla.  Mahdollisimman ikävän näköisiksi.  Yhtään ei katsota sen mallin kasvojen muotoa eikä piirteitä, vaan aina sama muka nuorekas tyyli.  Otsalta ylöspäin ja muutama karva sivulle ja mahdollisimman lyhyt, "helppohoitoinen" malli.  Niitä näkee tuolla liikenteessä vanhemmilla naisilla suunnilleen jokaisella.  Tylsää.

Ja kummallisia vaatteita pukevat naisten päälle.  Kerran oli yhdelle naiselle puettu hauskan näköinen pitempi neuletakki.  Kun oli mainittu valmistaja, niin kävinpä sitten kaupassa oikein katsomassa kyseistä neuletta.  Se oli mahdollisimman tavallinen, suora, pitkä loippo.  Kuvassa vaan oli saatu aikaan vaikutelma, että se olisi tyköistuva ja helmasta hauskan kellomainen, ilmeisesti jollain tuulettimella saatu aikaan ja kurottu takaa kiinni.  Petkutusta.

Kengistä näkee usein, kuinka ne ei lainkaan sovi, yksikin lyhyt- ja paksujalkainen nainen oli joutunut ahtamaan jalkaansa suipot pitkäkärkiset korkeakorkoiset kengät, joissa selvästi jalkaterä joutui liukumaan kärkeä kohti kipeän näköisesti ja kantapään kohdalle jäi tyhjää tilaa.  Se ei taatusti voinut niillä kävellä, mutta kun "sopii tyylin.". Ei kylläkään sille naiselle.  

Vierailija
57/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen aina naistenlehdistä nämä muuttumisleikit. Minusta ihmiset niissä on yleensä aina paremman näköisiä omana itsenään ennen muutosta. Samoin tv-ohjelmissa, joissa ammattilaiset stailaavat taviksia. 

Vierailija
58/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette itse panosta itseenne? Sen muuttumisleikin jos haluatte, maailmahan on täynnä vaatekauppoja ja kampaamoja jne.

Eihän voi mitenkään olettaa itselle mieluista, jos ei itse ota mitään vastuuta.  Se maksaa, mutta niinhän täällä kaikki muukin maksaa.

Jos haluaa uuden nimenomaan itselleen mieluisan tyylin, tottakai se pitää itse kustantaa. Miten tyhmä voi viisikymppinenkin olla? Miten se syy on aina muissa?

Minäpä tästä menen naapuriin pellemeikatun amerikkatyylin korkeatukkaisen hajustemummon luo ja sanon, että saat stailata ja annan kaiken hiljaa tapahtua että pääsen sitten tänne uhriutumaan...

Vierailija
59/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räikeä väri, musta, platinan vaalea tai kirkas punainen ensinnäkin vanhentaa, ja toisekseen sopii erittäin harvalle suomalaiselle. Pitkä tukka sopii myös iäkkäämmille naiselle, jos tukka on paksu.

Vierailija
60/64 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lyhyet hiukset ja malli oli vähän kasvanut yli, no menin toiselle kampaajalle kun kuvittelin ettei ole vaikea senttiä kampaajan poistaa, oli nyt on täti malli vaikken ikinä olisi halunnut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme