Muuttumisleikki oli täysi katastrofi!
Olen viisikymppinen hoikka, urheilullinen ja nuorekas nainen.
Minusta tehtiin lyhythiuksinen omituisiin tunikoihin pukeutuva täti.
Meikki oli naurettava. Vaalea puuteri, sipaus ripsaria ja suositus käyttää joka päivä huulipunaa, koska se piristää ikääntyvän naisen habitusta.
Pitkät hiukseni leikattiin, sitä suren kaikkein eniten. Onpa mukava näyttää vanhuksilta, vaikka eläkeikään on vielä melkein 20 vuotta.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset eivät ole mummomaiset, ja kasvavathan ne takaisin. Mutta pakkohan pitkiä hiuksia oli lyhentää, jotta tulisi sitä haluttua muutosta! Tuon voi ottaa kokemuksena. Kukaan ei hiusten leikkaamiseen ole kuollut.
Mitä tästä voi oppia: älä mene muuttumisleikkiin, ellet ole valmis muutokseen.
No olisi voitu vaiklka tehdä kerrostettu leikkaus, jos lähtötilanteessa oli tasaisesti pitkät hiukset. Tai pitkä otsatukka. Tai long bob, johon kiiltosävyte.
Ei muutos tarkoita entisen vastakohtaa.
Ymmärrän ap:n pettymyksen ja mieliharmin.
Lyhyen hiusmallin ylläpito edellyttää kampaajakäyntiä vähintään 1 kk välein. Lyhyt kampaus on muotoiltava joka pesun jälkeen JA joka aamu, ellei tykkää 'pörröinen poika' -lookista.
Pidemmät hiukset voi hoitaa itsekin.
Minulla on pitkät hiukset, kun en jaksa/viitsi panostaa niiden laittamiseen.
N66
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoit jo linkin aikaisemmin. Ihan tyylikäs lopputulos.
En ole laittanut linkkiä. Joku toinen kyseessä.
Ap
Sorry, oli just tässä illalla niin luulin että sama. No tsemppiä!
Mulle tehtiin ihan normi kampaajalla ns. rikottu polkka. Toivoin vain sivuotsista ja pientä kevennystä, mutta about 5 cm lähti joka suunnasta ja revityltä näyttää.
T. Keski-ikäinen uhri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoit jo linkin aikaisemmin. Ihan tyylikäs lopputulos.
En ole laittanut linkkiä. Joku toinen kyseessä.
Ap
Sorry, oli just tässä illalla niin luulin että sama. No tsemppiä!
Joku toinen kyseessä. Kiitos, yritetään toipua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Muuttumisleikki. Tarkoittaa muutosta. Leikkien. Missään ei luvata parempaa lopputulosta.
Tämä kuvaa hyvin koko hommaa. Ihmisestä ei edes yritetä tehdä paremman näköistä. Noin niin kuin tosissaan.
Viisikymppinen ei ole mikään teini. Vai luuletko näyttävästi nuorelta. Hohhoijaa. Vanha nainen näyttää naurettavalta pitkätukkaisena.
Mikä esti sinua sanomasta, että ei leikata hiuksia? Luulisi sinun ikäisessä naisessa olevan sen verran särmää, että saa suunsa auki. Nyt sitten ymmärrät niitä, joiden hiukset leikattiin lapsena, vaikka itse ei olisi halunnut.
Toivomasi lopputuloksen olisit saanut kertomalla kampaajallesi, mitä tavoittelet ja viettämällä tunnin pukeutumisneuvojan kanssa. Itse olisi pitänyt maksaa, mutta olisi saanut haluamansa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jostain syystä se tyyli, jota meille keski-käisille naisille tyrkytetään. Hiukset lyhyiksi ja niihin joku räikeä väri, esimerkiksi musta, joka näyttää harvalla suomalaisella luonnolliselta, tai sitten räikeän punainen, vaatteiksi tunikat tai sitten joku tyttömäinen röyhelöhame "räväkän" nahkatakin kanssa tai jotain muuta vastaavaa. Tuo jälkimmäinen on vielä pahempi kuin ne tunikat.
Voisin mennä tuollaiseen muuttumusleikkiin jos tietäisin saavani siellä elegantin klassisen tyylin ulkonäkööni. Jostain syystä tätä ei vain meille keski-ikäisille tarjota, vaihtoehdot ovat muodotonta tunikaa tai mukanuorekasta tyyliä.
Onko hyviä linkkejä näihin muuttumisleikkeihin? Mä el ole tajunnut ollenkaan päivittää tyyliäni, olisi hauska tietää miltä mun pitäisi näyttää.
Olipa ikävä ja despoottinen muuttumisleikki, ja muuttajilta puuttui tilannetaju sekä tyyli.
Oma tyyli on jotain mistä kannattaa pitää kiinni. Elämä on liian lyhyt siihen, minkä mittainen tukka pitäisi olla missäkin iässä.
Hiukset kasvavat takaisin. Tunikat voi myydä nettikirppiksillä. Toivottavasti olivat laadukkaita ja saat voittoa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jostain syystä se tyyli, jota meille keski-käisille naisille tyrkytetään. Hiukset lyhyiksi ja niihin joku räikeä väri, esimerkiksi musta, joka näyttää harvalla suomalaisella luonnolliselta, tai sitten räikeän punainen, vaatteiksi tunikat tai sitten joku tyttömäinen röyhelöhame "räväkän" nahkatakin kanssa tai jotain muuta vastaavaa. Tuo jälkimmäinen on vielä pahempi kuin ne tunikat.
Voisin mennä tuollaiseen muuttumusleikkiin jos tietäisin saavani siellä elegantin klassisen tyylin ulkonäkööni. Jostain syystä tätä ei vain meille keski-ikäisille tarjota, vaihtoehdot ovat muodotonta tunikaa tai mukanuorekasta tyyliä.
Onko hyviä linkkejä näihin muuttumisleikkeihin? Mä el ole tajunnut ollenkaan päivittää tyyliäni, olisi hauska tietää miltä mun pitäisi näyttää.
Kodin Kuvalehti lienee klassikko tällä alalla, ne muutokset on just kerrottuja, siihen vielä se "valkoinen paitapusero - ruudulliset housut" -yhdistelmä teatteriin ja ystävien kanssa syömään -asuksi, niin tuo kuvattu tyyli onkin valmis.
Tällaista lopputulosta voisi kuvailla sanalla "pirtsakka" 😄
Mä kävin kerran pukeutumisneuvojalla. Tunikoita ja mustia suoria housuja, hyi helvetti. Inhoan tunikoita. Mustat suorat housut on hautajaisvaate. Lisäksi yksi mekko polven yläpuolelle, mulla on niin rumat jalat ettei lyhyet mekot sovi yhtään vaikka tää täti koetti vakuutella muuta. N58.
Tein pienen kierroksen eri lehtien muuttumisleikissä netissä ja lähes poikkeuksetta pitkät hiukset leikattiin lyhyiksi - "huikea lopputulos" oli todella huikea, kun tyttömäisistä keski-ikäisistä tehtiin urakalla tätejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuntuu pahalta, mutta leikittele ajatuksella miten räävittömästi voit tätä lopputulosta kuvailla vaikka kymmenen vuoden päästä!
No joo, ehkä tälle osaa nauraa joskus tulevaisuudessa. Sitten vanhuksena 😂
Ap
Pitkähiuksisena vanhuksena!!!
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppinen ei ole mikään teini. Vai luuletko näyttävästi nuorelta. Hohhoijaa. Vanha nainen näyttää naurettavalta pitkätukkaisena.
Äskeinen yritykseni meni "jonoutukseen", katsotaan onnistuuko nyt. Esim Julianne Moore, Helen Mirren, Gwyneth Paltrow.. naurettavalta näyttäviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut näitä suomalaisia muuttumisleikkejä tv:stä ja lehdistä ja monesti lopputulos on tuo kuvailemasi. Tehdään naisista tätimäisiä ja pätkäistään hiukset lyhyeksi. Ei hyvä.
Kasvattele ap pidempää hiusmallia joka tuntuu paremmalta. Tsemppiä!
Kiitos, täytyy kasvattaa oma hiustyyli takaisin 😊
Ap
Ainakin UK:ssa on tehty hyviä muuttumisleikki-ohjelmia, eikä niissä kynitä kaikkia hiuksia lyhyiksi, vaan jopa pitkät kauniit kutrit tehty, ja lopputulos on loistava. Suomeen pitäis saada muuttumisleikki-ohjelmia lisää, kun nyky ohjelmat on aivan surkeita tekonauru ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monia hiusten lyhennys nuorentaa - jos se siis on näissä muuttumisleikeissä tavoiteltava asia.
Näin väitetään mutta eihän se ole totta. Pitkät (hyvinvoivat) hiukset mielletään nuoruuteen. Kyllä on se on pitkät kauniit hiukset jotka antavat nuoren vaikulman, eikä tätitukka tai vaimotukka.
Ap on joutunut vanhaan aikaan jämähtäneen stailaajan uhriksi. Ennen ajateltiin että keski-ikäinen ei voi pukeutua kuin alle kolmekymppinen. Keski-ikäiset leikkasi ne hiuksensa ja ei pitäneet esim farkkuja.
Mutta nyt on ihan tavallista, että neli-viisikymppinen pukeutuu edelleen kuten pari-kolmekymppiset.
Ei kovin onnistunut muutosleikki, jos ei oteta henkilön persoonallisuutta ollenkaan huomioon. Katsotaan vain ikää. Mitä se nyt kertoo?
Jos tiedät mitä toivot, menet kampaajalle ja maksat siitä. Silloin saat sitä mitä haluat. Jos annat vapaat kädet niin et oikein voi valittaa ettet saanut mitä halusit.