Onko muita joilta lähtee asunto alta ensi kuun alussa?
Käytin viimeiset tukirahani makuupussiin ja telttaan. Onneksi on kevät ja kesä tulossa niin voin hyvin elää metsässä teltassani mutta mietityttää vähän miten kylmänä talvena pärjää. Onko kohtalotovereilla mitään vinkkejä antaa?
Kommentit (65)
Miksi ette etsineet halvempaa asuntoa heti kun oli tiedossa nämä leikkaukset...?
Vasta syksyllä. Silloin on asumistuen tarkistus. Nämä vissiin menevät sen mukaan?
Joo sama juttu täällä mutta mulla on asiat hyvin koska eräs ystäväni antoi minun luvan yöpyä hänen kesämökin ulkorakennuksessa ja käyttää ulkovessaa. Voin myös pilkkoa puita ja lämmittää kamiinaa siellä.
Kunnon toppatakki ja makuupussi päälle, ja leiriydyt oman kuntasi tai kaupunkisi vuokra-asuntoja jakavan firman tilan etuoven kohdalle. Kun he sitten sua siitä potkivat pois tieltä sen kuukauden pari aamulla töitä aloittaessaan, kyllä alkaa kohta jo uutta kotia löytymään sullekin, kunhan vain aina muista nousta ylös mesoamaan asiasta tunnin pari vähintään päivässä. Toimii!
Vuosi aikaa ollut etsiä halvempi asunto.
Vierailija kirjoitti:
Töihin.
Hei tyhmä, sinuakin näkee :)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata jäätyä kuoliaaksi. Aina voi halkaista persun kallon ja päästä vankilaan. Siellä saa katon pään päälle ja ruokaa, kouluttautuakin saa siellä ilmaiseksi - ja töistä saa enemmän palkkaa kuin 9e per pvä. Muutaman vuoden kakku tulee taposta, jonka jälkeen hallitus on jo vaihtunut.
Just mietin pitääkö saatana tehdä itsellensä jotakin että saa aikuisena äänensä kuuluville. Ihan karmea tämä valtio.
Vierailija kirjoitti:
Töihin.
Ottaisko joku? Onko tähänkin aikaraja? Olet hakenut jo vuoden töitä, eikö olisi aika jonkun jo napata. Onhan tässä tätä aikaa jo kulunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata jäätyä kuoliaaksi. Aina voi halkaista persun kallon ja päästä vankilaan. Siellä saa katon pään päälle ja ruokaa, kouluttautuakin saa siellä ilmaiseksi - ja töistä saa enemmän palkkaa kuin 9e per pvä. Muutaman vuoden kakku tulee taposta, jonka jälkeen hallitus on jo vaihtunut.
Onko sillä persulla leikkuulauta pään suojana?
Joudun muuttamaan iäkkään isäni luokse. Huonekaluni vien vuokravarastoon. Nukun isäni olohuoneen sohvalla, koska en saanut halvempaa asuntoa Vantaalta, enkä voi muuttaa kauemmaksi, koska isä on vanha, eikä saa hoitopaikkaa, kun kuulemma jalat toimivat, mutta pää ei. T.Työtön nainen 61v
Vierailija kirjoitti:
Joudun muuttamaan iäkkään isäni luokse. Huonekaluni vien vuokravarastoon. Nukun isäni olohuoneen sohvalla, koska en saanut halvempaa asuntoa Vantaalta, enkä voi muuttaa kauemmaksi, koska isä on vanha, eikä saa hoitopaikkaa, kun kuulemma jalat toimivat, mutta pää ei. T.Työtön nainen 61v
Ikeasta saa yhden maattavan sängyn muutamalla kympillä ja patjan siihen satasella. Ei sohvalla kannata nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin.
Ottaisko joku? Onko tähänkin aikaraja? Olet hakenut jo vuoden töitä, eikö olisi aika jonkun jo napata. Onhan tässä tätä aikaa jo kulunut.
Minä olen hakenut 3 vuotta. Ei mihinkään, ei edes siivoamaan pääse.
Joudun muuttamaan pois.Olen asunut koko ikäni Vantaalla. En saa asuntoa Vantaalta. Sain asunnon Oulusta, yksiön. Muutan toukokuussa, ilman työpaikkaa. En ole ikinä käynyt pohjoisessa. Huonekalut jäävät, minulla ei ole varaa maksaa kuljetusta. Ei ole autoa. Kiitos Orpo.
Kela alkanut toteuttamaan Orpon määräyksiä. Häätöjä alkanut tulla.
Kelalta tuli tänään kirje, että 3kk aikaa hankkia halvempi yksiö. Vantaalla ei ole halvempia. Yksiöni vuokra on 600€/kk. Kaupungin kämppiin vuosien jono, vuokrat yhtä kalliita. Olen lähihoitaja, täällä pula työntekijöistä. Jos muutan jonnekin käpykylään työttömäksi, onko tässä mitään järkeä enää ?
Orpon kurjistus alkaa. Maamme ajetaan alas. Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Joudun muuttamaan pois.Olen asunut koko ikäni Vantaalla. En saa asuntoa Vantaalta. Sain asunnon Oulusta, yksiön. Muutan toukokuussa, ilman työpaikkaa. En ole ikinä käynyt pohjoisessa. Huonekalut jäävät, minulla ei ole varaa maksaa kuljetusta. Ei ole autoa. Kiitos Orpo.
Apua! Jos tämä on totta mitä kirjoitat toivotan sinulle valtavasti voimia! Minä olen asunut myös koko ikäni pk-seudulla, pisimpään Vantaalla.
Tuntuu kauhealta sinun kohtalo. Ei ole vielä liian myöhäistä etsiä pk-seudulla uutta asuntoa. Älä luovuta vielä!!!!!
Jos löytäisit uuden kodin hki-espoo-vantaa ulkopuolelta jostain lähikunnasta. Noin pohjoiseen lähtö ilman duunia on turhan iso muutos.
Siunausta sinulle. Tapahtukoon ihme ja sinulle uusi koti läheltä nykyistä!
Menkää töihin lusmut jos ei telttaelämä maistu. Vaikka oppisopimuksella lähihoitajaksi, ei kauaa kestä ja pääsee heti töihin.
Talvimakuupussit on aika kalliita joten ratkaisin asian niin että laitan 2 makuupussia sisäkkäin. Hyvä makuualusta on myös tärkeä. Asunto alkaa olla luksusta nykypäivänä enkä oikeastaan edes kaipaa niitä metelöiviä naapureita.