Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1.4. Alkaen ei sit rahat enää oikeesti riitä...Mun perustoimeentulotuesta jää sit enää käteen 320e nykyisen 550e sijaan muutosten takia

Vierailija
08.03.2024 |

Vuokrani nousee ja kela ei enää maksa koko vuokraa.

Olen itkenut koko päivän asiaa ja mietin että mistä jatkossa varastan ruokani, kun en vain tule pärjäämään...Miksi tämä maa lyö heikoimmassa asemassa olevaa vain syvemmälle suohon?

Kommentit (237)

Vierailija
81/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät halutaan asumaan kaikki kurjiin lähiöihin missä saavat kuihtua nälkäänsä pois, ettei hyvin toimeen tulevien tarvitse heitä katsella eikä asua niissä slummeissa.

Vierailija
82/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Solukämpät sitä oli ihmisillä ennenkin. Itsekin asuin opiskeluajan sellaisessa. Nykyään on totuttu liian hyvään. Onhan se aivan hullu oletus, että valtio kustantaa omat asunnot jokaiselle hamaan tappiin asti. Asuntoloihin ja soluihin vuosikausia tukien varassa notkuvat. Aivan turha on tuhlata näihin yhtään ylimääräistä euroa, eivät koskaan tuota mitään yhteiseen kassaan. Säästyneen rahan voi ohjata lapsiperheiden tukemiseen. Niissä on edes mahdollisuus tuleviin veronmaksajiin.

Juuri näin. Ei tällaista yksin asuvien tukemista ole juuri missään muualla maailmassa!! 

Ja sitten asutaan kaduilla pahvilaatikoissa kuten jenkeissä tai briteissä! Sitäkö sinä haluat? Asuisitko itse tällä tavalla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta keski-suomen tai itä-suomen kuntiin pikkuasuntoihin. Kyllä siellä löytyy halpoja.

https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/imatra/17712416?utm_campaign=…

Vierailija
84/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
85/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Solukämpät sitä oli ihmisillä ennenkin. Itsekin asuin opiskeluajan sellaisessa. Nykyään on totuttu liian hyvään. Onhan se aivan hullu oletus, että valtio kustantaa omat asunnot jokaiselle hamaan tappiin asti. Asuntoloihin ja soluihin vuosikausia tukien varassa notkuvat. Aivan turha on tuhlata näihin yhtään ylimääräistä euroa, eivät koskaan tuota mitään yhteiseen kassaan. Säästyneen rahan voi ohjata lapsiperheiden tukemiseen. Niissä on edes mahdollisuus tuleviin veronmaksajiin.

Missä näitä asuntoloita ja soluja on joihin työttömät voisivat muuttaa? 

Vuokraovi.com:

valinta soluasunnot

eri puolilla Suomea löytyy nytkin soluja alkaen 150 eur/kk.

Lahdessa oma yksiö 350 eur/kk remontoitu

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/lahti/karpanen/kerrostalo/15959…

Alle 400 euron yksiöitä on nytkin tarjolla 696 kpl ympäri maata. Ihan turha valittaa ettei asuntoa löytyisi, tämä on vain yksi monista sivustoista mistä asuntoa voi etsiä.

Vierailija
86/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

98 euroa vuokra

https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/ylivieska/18069248?utm_campai…

Tässä täytyy olla jotain mätää! Eihän 98 euroa kata edes yhtiövastiketta! 

Vierailija
87/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraovi.com:

valinta soluasunnot

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/lahti/karpanen/kerro

Edelleenkään soluasunto ei ole mikään aikuisen ihmisen pysyvä asumismuoto! 

Vierailija
88/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ei tällaista yksin asuvien tukemista ole juuri missään muualla maailmassa!! 

Ja sitten asutaan kaduilla pahvilaatikoissa kuten jenkeissä tai briteissä! Sitäkö sinä haluat? Asuisitko itse tällä tavalla? 

En asu itse tällä tavalla, koska maksamme asumisen täysin itse. Kuten lasten päivähoitomaksut, ruoat, työmatkakulut, lääkekulut, kaiken. Ja ottaa todella paljon päähän, että nukumme miehen kanssa olohuoneessa, jotta saamme tämän kaiken kustannettua. Koska isompaan asuntoon ei ole varaa. Samaan aikaan päivänsä lorvien käyttävä saa hyvän kokoisen asunnon ja kaiken muun päälle ilmaiseksi ja vastikkeetta. Aivan sairasta!

Vierailija
89/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraovi.com:

valinta soluasunnot

Mikäs aivomassa sinulla on?

Toimeentulotuen asumisrajat ovat KUNTAkohtaiset.

Helsingissä 715e, syrjäseudulla 370e.

Ja vaikka ei olisi, niin ei voi olettaa että 35v koko elämänsä jossain asunut muuttaisi 400km päähän kaikesta ja kaikista tutuista.

Vierailija
90/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä edullisemman asunnon voi löytää, jos rupeaa vaikka kimppakämppään toisen samanlaisen vähävaraisen kanssa. Niin sitä ennenkin tehtiin, kun ei ollut tukia. 80-luvulla opiskelijat jakoivat jopa huoneita keskenään.

Minusta paljon järkevämpi ratkaisu kuin yrittää muuttaa jonnekin landelle, jossa menettää viimeisetkin ihmissuhteet. Ja kauas muuttaminen on oikeasti kallista. Kesän tullen saattaa olla edullisempaa maksaa kuukausittain telttapaikasta kuin asunnosta. Mikäs siellä ollessa, jos ei ole töitäkään.

Nämä neuvot ei tule pumpulissa kasvaneelta. Olen ollut nuorena itse asunnoton, mutta en ihan vielä kadulla. Asustin tilapäisissä opiskelija-asunnoissa, joita vaihtoon lähtijät vuokrasi, vaikka en ollut opiskelija. Vuokrasin kerran yhden huoneen siskoni kanssa. Sitten kun oikeasti aloin opiskella oli mahtavaa saada koti eli opiskelija-asunto solu, josta ei tarvinnut lähteä pois kuukauden parin päästä. 

Asuntoja

Opiskelu on tilapäistä. Työtä tulee löytymään jatkossa yhä harvemmalle. Pitääkö kahden kolmasosasta sitten asua parakeissa nukkuen kerrossängyissä ventovieraiden kanssa loppuelämänsä, vaikka meillä riittää lääniä vaikka muille jakaa? 

Vierailija
91/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni onneksi asumiskulut ovat vain pari kymppiä yli rajan, joten enköhän selviä. Niin, ja olen pelkän peruskoulun käynyt pitkän linjan sos.pum. En aio tosissani hakea töitä. Nautin saadessani todistaa yhteiskunnan luhistumisen.

Sinä joka kirjoitit noin. Minustakin on ihan hyvä että yhteiskunta luhistuu. Siihen asti teen kuitenkin töitä. Kaikestahan on maksettava mitä täällä velkaantuu. Meinasin itse olla taivaassa saamapuolella enkä veloissa helvetissä. Saamapuolelle pääsee uskomalla entisen elämän (tietämättömyyden ajan) synnit anteeksi Jeesuksen lunastustyöllä ja tässä nykyisessä elämässä tietoisena tekemällä hyvää eli ei pidä olla toisille vaivaksi vaan hyödyksi. Kannattaa palvella lähimmäisiä.

En usko "jesseen", mutta tiedän että tämä yhteiskunta ja ihmiset ovat kurjuutensa ansainneet. Ei se kirjaimellisesti tarkoita mitään hvetinpaloa, vaan nöyrtymistä itäeurooppalaiseen elintasoon. Palvelen lähimmäisiä (lapsia) esim. olemalla 9 e päiväkorvauksella kouluissa tai päiväkodeissa. Sen enempää ei kiinnosta tehdä mitään tämän pas ka maan hyväksi.

Vierailija
92/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku täällä ehdottaa töitä niin kertokaa se osoite missä ne maksaa sellaista palkkaa että ei tarvitse tukia hakea? Haen sinne samantien.

Unohtakaa kuitenkin lääkärin tms paikat koska niihin minulla ei ole tutkintoa. 

Vierailija
93/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solukämppiä aletaan varmasti tuoda markkinoille pian ja hyvä niin. Ei ole yhteiskunnan tehtävä kustantaa jokaiselle omaa asuntoa. Sellaisen saa maksamalla itse kustannukset. Valtio tarjoaa sängyn ja peseytymis- ja ruoanlaittomahdollisuuden. Sekin on maailman mittakaavassa yltäkylläistä. Esimerkiksi Lontoossa on aivan normaalia työssäkäyvienkin jakaa huone toisen kanssa ja näitä jaettuja huoneita on solukämpässä siellä useita. Täällä saa jokainen kokonaisen asunnon. Täysin järjetöntä.

Vierailija
94/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraovi.com:

valinta soluasunnot

Kai ymmärrät ettei kukaan ole muuttamassa ilman tekemistä ja tukiverkkoja kauas kotipaikkakunnaltaan? Työn tai opiskelujen takia muutetaan. Tai puolison. Ei muuten. 

Vierailija
95/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Pitää saada 580 euroa touhurahaa ja Kelan pitää maksaa vuokrakin kokonaan tai ainakin 80 %:sesti. "Vain" kolmanneksellahan vuokra maksetaan kokonaan.

Vierailija
96/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on ollut koko ajan tuo tilanne. Eli ei ole ollut 500+ missään vaiheessa. Ellei vähene vielä siitä parista sadasta, joka jää laskujen jälkeen. Energialasku- ja vesilasku myös on ihmisillä, netti kallistunut (puhelin tai koti).

Vierailija
97/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla kokoomuslainen ja katsella kun sijoitukset vaurastuttaa minua ihan huomaamattani! Itse olen rahani ansainnut ja jo nuoresta saakka olen osannut raha-asiani hoitaa oikein. 

Suosittelen muillekin! Nimittäin töissäkäymistä! 

Vierailija
98/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä edullisemman asunnon voi löytää, jos rupeaa vaikka kimppakämppään toisen samanlaisen vähävaraisen kanssa. Niin sitä ennenkin tehtiin, kun ei ollut tukia. 80-luvulla opiskelijat jakoivat jopa huoneita keskenään.

Minusta paljon järkevämpi ratkaisu kuin yrittää muuttaa jonnekin landelle, jossa menettää viimeisetkin ihmissuhteet. Ja kauas muuttaminen on oikeasti kallista. Kesän tullen saattaa olla edullisempaa maksaa kuukausittain telttapaikasta kuin asunnosta. Mikäs siellä ollessa, jos ei ole töitäkään.

Nämä neuvot ei tule pumpulissa kasvaneelta. Olen ollut nuorena itse asunnoton, mutta en ihan vielä kadulla. Asustin tilapäisissä opiskelija-asunnoissa, joita vaihtoon lähtijät vuokrasi, vaikka en ollut opiskelija. Vuokrasin kerran yhden huoneen siskoni kanssa. Sitten kun oikeasti aloin opiskella oli mahtavaa saada koti eli opiskelija-asunto solu, josta ei tarvinnut lähteä pois

Kyllä pitää jos ei aio itse maksamiseen millään tavalla osallistua.

Vierailija
99/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Solukämppiä aletaan varmasti tuoda markkinoille pian ja hyvä niin. Ei ole yhteiskunnan tehtävä kustantaa jokaiselle omaa asuntoa. Sellaisen saa maksamalla itse kustannukset. Valtio tarjoaa sängyn ja peseytymis- ja ruoanlaittomahdollisuuden. Sekin on maailman mittakaavassa yltäkylläistä. Esimerkiksi Lontoossa on aivan normaalia työssäkäyvienkin jakaa huone toisen kanssa ja näitä jaettuja huoneita on solukämpässä siellä useita. Täällä saa jokainen kokonaisen asunnon. Täysin järjetöntä.

Ei ole yhtään järjetöntä. Meillä on paljon pinta-alaa ja vähän asukkaita. Tilaa on. Ja kurjistaminen muuten vaikuttaa negatiivisesti, eli yhä harvempi tulee olemaan työmarkkinoiden käytettävissä. 

Vierailija
100/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraovi.com:

valinta soluasunnot

https://

Edelleenkin Ihmisen olisi sitten syytä alkaa ottaa vastuuta OMASTA toimeentulostaan.