Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1.4. Alkaen ei sit rahat enää oikeesti riitä...Mun perustoimeentulotuesta jää sit enää käteen 320e nykyisen 550e sijaan muutosten takia

Vierailija
08.03.2024 |

Vuokrani nousee ja kela ei enää maksa koko vuokraa.

Olen itkenut koko päivän asiaa ja mietin että mistä jatkossa varastan ruokani, kun en vain tule pärjäämään...Miksi tämä maa lyö heikoimmassa asemassa olevaa vain syvemmälle suohon?

Kommentit (237)

Vierailija
1/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne voi vähentää sitä 3kk ajan, sitten vasta voi huomioida 

Vierailija
2/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö edelleenkin ole voimassa se, että Kela antaa 3kk aikaa etsiä edullisemman asunnon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika muuttaa halvempaan asuntoon. Aika miettiä miten saada lisää rahaa. Aika tehdä kuukausibudjetti. 

Olen täysin samaa mieltä kanssasi viimeisen kysymyksen suhteen.

Vierailija
4/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika muuttaa halvempaan asuntoon. Aika miettiä miten saada lisää rahaa. Aika tehdä kuukausibudjetti. 

Ymmärrätkö että minä teen jo nyt kuukausibudjetin ja elän äärimmäisella rajalla...Ei tästä ole varaa tiputtaa ollenkaa :(

ap

Vierailija
5/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalan jauhelihamiehellä onkin kunnon psykoosijankkaukset päällä!

6/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo vuoden ajan tiennyt, että tuet laskee. Asumistuki laskee vasta seuraavan tarkistuksen jälkee.

Vierailija
7/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sitä voi laskea jos ei ole tosiasiallista mahdollisuutta halvempaan asuntoon paikkakunnalla.

Vierailija
8/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö että minä teen jo nyt kuukausibudjetin ja elän äärimmäisella rajalla...Ei tästä ole varaa tiputtaa ollenkaa :(

ap

Ymmärrän täysin. Olen samassa veneessä. Sen sijaan että itkisin, minä toimin. 

Vierailija
9/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki tule millään löytämään edullisempaa asuntoa, joten kyllä tuo on kohtuutonta. Kokeilkaa jos voisitte löytää toisenne ja valittakaa vaikka oikeusasiamiehelle / EIT:hen että perusoikeuksianne loukataan.

Vierailija
10/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieras kirjoitti:

Olet jo vuoden ajan tiennyt, että tuet laskee. Asumistuki laskee vasta seuraavan tarkistuksen jälkee.

Mut toimeentulotuki on eri asia...Sen asumismenota jota se huomioi

ap

Vierailija
11/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis laillistuu saksassa 1.4. Joten ei haittaa :)

Vierailija
12/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole heikoimmassa asemassa koska osaat trollata niin hyvin vauva-palstalla.

Vierailija
13/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan vielä tiedä mitä saan kun pitää erikseen hakea huhtikuulle toimeentulotukea tuon uudistuksen takia ja sen voi tehdä vasta tämän kuun puolivälissä.

Vierailija
14/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko kertoa vähän tarkemmin? Miksi olet perustoimeentulotuen varassa? Etkö ole löytänyt töitä vai oletko työkyvytön? Kuinka pitkään olet ollut tuossa tilanteessa? Toimeentulotuki on viimesijainen tuki, jota ei ole tarkoitus käyttää pitkäaikaisesti. Ensisijaisesti pitäisi löytää muita vaihtoehtoja.

Vierailija
15/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä töihin tai muuttaa Kiteelle 

Vierailija
16/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että saat toimeentulotukea, minä en. 800 egellä kuussa maksan kaiken, ei naurata. Varsinkin kun olen yli 30 vuotta tehnyt duunia ja maksanut veroja.

Vierailija
17/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat joka päivä tämän saman hokemisen. Todellisuudessa et ole millään tuilla koska suurentelet summia kateuttasi.

Vierailija
18/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin! Siivoushommia, henkilökohtaiseksi avustajaksi, kauppaan hyllyttäjäksi tms. jos ei löydy koulutusta vastaavaa työtä. Pitää itsekin tehdä jotain muuta kuin kitistä, ettei seinä anna ilmaista rahaa. 

Vierailija
19/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks työssäkäyvä yh, jolta tippuu asumistuki kokonaan pois. Sain juuri pienemmästä asunnosta tarjouksen ja sinne muutamme. Ahdasta tulee, mutta olen onneksi aika hyvä ratkomaan erilaisia käytännön ongelmia. Olen erittäin loukkaantunut Orpolle ja kumppaneille ja asia on ahdistanut paljon. Huolestuttaa, miten heikommassa asemassa olevien ihmisten ylipäätään käy. Onneksi meille sentään löytyi se halvempi vuokraluukku. Pk-seudulla asustellaan.

Vierailija
20/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin! Siivoushommia, henkilökohtaiseksi avustajaksi, kauppaan hyllyttäjäksi tms. jos ei löydy koulutusta vastaavaa työtä. Pitää itsekin tehdä jotain muuta kuin kitistä, ettei seinä anna ilmaista rahaa. 

Kaikkiin noihin hakenut ja minulla on 4 tuntkintoa enkä ole päässyt......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi