Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1.4. Alkaen ei sit rahat enää oikeesti riitä...Mun perustoimeentulotuesta jää sit enää käteen 320e nykyisen 550e sijaan muutosten takia

Vierailija
08.03.2024 |

Vuokrani nousee ja kela ei enää maksa koko vuokraa.

Olen itkenut koko päivän asiaa ja mietin että mistä jatkossa varastan ruokani, kun en vain tule pärjäämään...Miksi tämä maa lyö heikoimmassa asemassa olevaa vain syvemmälle suohon?

Kommentit (237)

Vierailija
41/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kellekään ilkeillä, mutta miksi ihmiset ovat toimeentulotuella? Työttömät saavat työmarkkinatukea, sairaat sairauspvärahaa tai kuntoutustukea, opiskelijat opintotukea jne. 

Vierailija
42/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua kellekään ilkeillä, mutta miksi ihmiset ovat toimeentulotuella? Työttömät saavat työmarkkinatukea, sairaat sairauspvärahaa tai kuntoutustukea, opiskelijat opintotukea jne. 

Esim jos on työttömäksikin liian laiska, eikä viitsi hakea työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toimeentulotuesta on tullut joillekin uusi "palkka" vaikka se on tarkoitettu tilapäiseksi tueksi.

Vierailija
44/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne eivät riitä. Työm.tuki, asumistuki ja ttt on riittävä yhdistelmä.

Itselläni onneksi asumiskulut ovat vain pari kymppiä yli rajan, joten enköhän selviä. Niin, ja olen pelkän peruskoulun käynyt pitkän linjan sos.pum. En aio tosissani hakea töitä. Nautin saadessani todistaa yhteiskunnan luhistumisen.

Vierailija
45/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan työmarkkinatukea, eli olen työnhakija...Mutta sen päälle saan 400e perustoimeentulotukea.

Ap

Vierailija
46/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pelkään joutuvani töihin.

Vierailija
47/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ollut lähes vuosi aikaa etsiä halvempi asunto mistä päin Suomea tahansa. Järkevällä säästöaikataululla olisit saanut kasaan takuuvuokran ja kuitittoman kuskin viemään tavarasi. Olisit voinut lisäksi mennä jonnekin kuntouttavaan 4 krt vko josta olisit saanut 9 eur kerta eli kuukaudessa 144 eur x 12 kk= 1728 eur sukanvarteen säästöön, olisit sillä rahalla voinut sisustaa uutta kotia tai tehdä jotain muuta kivaa rahoilla.

Ei ole yhteiskunnan vika että olet noin avuton, luuletko muilla köyhillä olevan helppoa!!

Vierailija
48/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan työmarkkinatukea, eli olen työnhakija...Mutta sen päälle saan 400e perustoimeentulotukea.

Ap

Entä asumistuki?

Vierailija
49/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin! Siivoushommia, henkilökohtaiseksi avustajaksi, kauppaan hyllyttäjäksi tms. jos ei löydy koulutusta vastaavaa työtä. Pitää itsekin tehdä jotain muuta kuin kitistä, ettei seinä anna ilmaista rahaa. 

Luuletko että kaikille riittää edes noita mainitsemiasi hanttihommia? 

Vierailija
50/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin opiskelijana kesät toimeentulotuella, koska töitä en saanut eikä mahdollisuutta kesäopintoihin ollut. Opintojen loputtua sain tt-tukea yhden kuukauden, jotta pärjäsin ensimmäiseen palkkapäivään asti.

Vierailija
51/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konalan jauhelihamiehellä onkin kunnon psykoosijankkaukset päällä!

Ei se ennen ollut näin omituinen. :(

Vierailija
52/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin! Siivoushommia, henkilökohtaiseksi avustajaksi, kauppaan hyllyttäjäksi tms. jos ei löydy koulutusta vastaavaa työtä. Pitää itsekin tehdä jotain muuta kuin kitistä, ettei seinä anna ilmaista rahaa. 

Just näin. Apuhoitajien apulaisia haetaan hoivakoteihin jatkuvasti. Ei varmasti tarvita koulutusta, kunhan osaat vaippoja vaihtaa.

Sinne vaan sitten! 

Vierailija
53/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jää käteen 100-200 e. Jos tippuu niin tulen kuolemaan.

Vierailija
54/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin siistijä ja siivoja työpaikkailmoituksia. Ei edes koulutusta vaadita. Mikä mättää että työ ei kelpaa?? 

Vierailija
55/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin noihin hakenut ja minulla on 4 tuntkintoa enkä ole päässyt......

Älä valehtele. Henk.koht.avustajan työhön ei edes tutkintoa tarvita.

Vierailija
56/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen toimeentulotuella. Edelliseen maisterin tutkintoon käytetty jo opintotukikuukaudet. Nyt viimeistelen käytännönläheisempää AMK-tutkintoa. Se työllistää paremmin. KELA kielsi minulta opiskelun, mutta en välittänyt uhkailuista. Siitä hyvästä on leikattu välillä 20% tai jopa 40% tuesta pois. Valmistun kohta. En suostu syrjäytymään vaikka KELA yrittää pakottaa sohvalle.

Vierailija
57/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos löytäisit edes pienen osa-aikatyön, niin se helpottaisi elämääsi paljon. Jos saisit edes muutamia tunteja kuukaudessa, vaikka nollasopimuksella, niin se auttausi, sillä toimeentulotuessa on se 150 euron korotus työssä käyville. Tietenkin ikävää, jos et oikeasti saa mitään työtä. 

Vierailija
58/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ollut lähes vuosi aikaa etsiä halvempi asunto mistä päin Suomea tahansa. Järkevällä säästöaikataululla olisit saanut kasaan takuuvuokran ja kuitittoman kuskin viemään tavarasi. Olisit voinut lisäksi mennä jonnekin kuntouttavaan 4 krt vko josta olisit saanut 9 eur kerta eli kuukaudessa 144 eur x 12 kk= 1728 eur sukanvarteen säästöön, olisit sillä rahalla voinut sisustaa uutta kotia tai tehdä jotain muuta kivaa rahoilla.

Ei ole yhteiskunnan vika että olet noin avuton, luuletko muilla köyhillä olevan helppoa!!

Toimeentulotuesta ei saa säästää.

Vähenee sitten seuraaviata toimeentuotuista jos on 1700e säästössä.

Ap

Vierailija
59/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, mutta kurjaa on jos et työllisty. Oma nuoreni työllistyi heti yo-kirjoitusten jälkeen mikä yllätti. On varastohommissa.

Vierailija
60/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakämppää kannattais ajatella. Juu, ihan vaikka asutaankin suomessa. Suomella alkaa mennä päin pe.....ä niin luovia toimia tarvitaan, että edes katon saa päällensä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi