Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1.4. Alkaen ei sit rahat enää oikeesti riitä...Mun perustoimeentulotuesta jää sit enää käteen 320e nykyisen 550e sijaan muutosten takia

Vierailija
08.03.2024 |

Vuokrani nousee ja kela ei enää maksa koko vuokraa.

Olen itkenut koko päivän asiaa ja mietin että mistä jatkossa varastan ruokani, kun en vain tule pärjäämään...Miksi tämä maa lyö heikoimmassa asemassa olevaa vain syvemmälle suohon?

Kommentit (237)

Vierailija
101/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Solukämpät sitä oli ihmisillä ennenkin. Itsekin asuin opiskeluajan sellaisessa. Nykyään on totuttu liian hyvään. Onhan se aivan hullu oletus, että valtio kustantaa omat asunnot jokaiselle hamaan tappiin asti. Asuntoloihin ja soluihin vuosikausia tukien varassa notkuvat. Aivan turha on tuhlata näihin yhtään ylimääräistä euroa, eivät koskaan tuota mitään yhteiseen kassaan. Säästyneen rahan voi ohjata lapsiperheiden tukemiseen. Niissä on edes mahdollisuus tuleviin veronmaksajiin.

Juuri näin. Ei tällaista yksin asuvien tukemista ole juuri missään muualla maailmassa!! 

Ja sitten asutaan kaduilla pahvilaatikoissa kuten jenkeissä tai briteissä! Sitäkö sinä haluat? Asuisitko itse tällä tavalla? 

En asu itse tällä tavall

Toivottavasti sairastutte ja joudutte työttömiksi. Pääset nauttimaan siitä mitä kadehdit. 

Vierailija
102/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

98 euroa vuokra

https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/ylivieska/18069248?utm_campai…

No jos katsot tarkemmin niin se on 980€/kk. Siihen on vain tullut virhe. Ja muutenkin yksityisiltä ei kannata asuntoa vuokrata koska et voi olla varma miten kauan saat asua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Solukämpät sitä oli ihmisillä ennenkin. Itsekin asuin opiskeluajan sellaisessa. Nykyään on totuttu liian hyvään. Onhan se aivan hullu oletus, että valtio kustantaa omat asunnot jokaiselle hamaan tappiin asti. Asuntoloihin ja soluihin vuosikausia tukien varassa notkuvat. Aivan turha on tuhlata näihin yhtään ylimääräistä euroa, eivät koskaan tuota mitään yhteiseen kassaan. Säästyneen rahan voi ohjata lapsiperheiden tukemiseen. Niissä on edes mahdollisuus tuleviin veronmaksajiin.

Missä näitä asuntoloita ja soluja on joihin työttömät voisivat muuttaa? 

Vuokraovi.com:

valinta soluasunnot

eri puolilla Suomea löytyy nytkin soluja alkaen 150 eur/kk.

Lahdessa

Eli haluat ihmisten jotka eivät pääse töihin ryhtymään rikollisiksi? Toivottavasti olet ensimmäinen uhri. 

Vierailija
104/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani tekee henkilökohtaisen avustajan työtä. Ei päivääkään alan koulutusta. Heti sai työpaikan. Paljon ei tienaa mutta kyllä sillä elää. Mieluummin näin kuin yhteiskunnan elättinä oleminen. 

Vierailija
105/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintotuki on sen 400e. Siitä maksan vuokran ym kaiken. Jos ei riitä niin velvoitetaan nostamaan lainaa, jossa 3,5% korko.

Ei uskoisi, kun näkee kuinka yo-opiskelijat vaeltavat approissaan kapakasta kapakkaan.

Vierailija
106/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näitä asuntoloita ja soluja on joihin työttömät voisivat muuttaa? 

Mustien ukkojen patjan lämmittäjiksi tietenkin.  Siihen suomalaisia naisia groomataan joka iltaisilla musta ukko sankarina tv-tarjonnalla.

Vierailija
107/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Ehkä sinäkin sitten etsiydyt töihin. Parempi töissä kuin taivasalla. Vihdoin loppuu se nirsoilu työnkuvan suhteen kun todellakin rahat oikeasti loppuu ja häätö tulee. Ikävä oppia vasta aikuisena, että vastuu on otettava itse ja ei ole aina jotain mystistä maksajaa jos itse ei huvita.

Vierailija
108/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka ei olisi, niin ei voi olettaa että 35v koko elämänsä jossain asunut muuttaisi 400km päähän kaikesta ja kaikista tutuista.

Miksei voisi olettaa. Olen minäkin muuttanut YLI 400 km päähän kaikesta ja kaikista tutuista 4 kertaa elämäni aikana (työn perässä)

Vierailija
109/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vieras kirjoitti:

Olet jo vuoden ajan tiennyt, että tuet laskee. Asumistuki laskee vasta seuraavan tarkistuksen jälkee.

Mut toimeentulotuki on eri asia...Sen asumismenota jota se huomioi

ap

Saat sossupuolelta sen saman rahan. Sun elämä ei muutu mitenkään vaan sen rahanantaja muuttuu ja sekin on samassa laitoksessa ja varmaan sama duunari sen käsittelee. Nimi vaan vaihtuu. Tää on tätä kuuluisaa kikkailua hallitukselta, että ne menot ja tulot näkyy positiivisesti kaikille.

Esim, jos asumistuesta lähtee 100e, niin saat toimtulopuolelta noin 97e ns asumistukea- .. NOi leikkaukset on ihmistä kohti joku 3-5e vaan.

Ihan perus työttömältä ei lähde, kun 3-5e ja osalta ei lähde ollenkaan.

Vierailija
110/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yks työssäkäyvä yh, jolta tippuu asumistuki kokonaan pois. Sain juuri pienemmästä asunnosta tarjouksen ja sinne muutamme. Ahdasta tulee, mutta olen onneksi aika hyvä ratkomaan erilaisia käytännön ongelmia. Olen erittäin loukkaantunut Orpolle ja kumppaneille ja asia on ahdistanut paljon. Huolestuttaa, miten heikommassa asemassa olevien ihmisten ylipäätään käy. Onneksi meille sentään löytyi se halvempi vuokraluukku. Pk-seudulla asustellaan.

Kuinka kauan se uusi asunto on edullisempi  vuokraltaan? Miten aiot varautua siihen? Enkä siis kettuile vaan kysyn koska itsekin pian samassa tilanteessa.

Vierailija
111/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutaku töihin. 

Vierailija
112/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka ei olisi, niin ei voi olettaa että 35v koko elämänsä jossain asunut muuttaisi 400km päähän kaikesta ja kaikista tutuista.

Miksei voisi olettaa. Olen minäkin muuttanut YLI 400 km päähän kaikesta ja kaikista tutuista 4 kertaa elämäni aikana (työn perässä)

Niin. TYÖN PERÄSSÄ V I T U N I D I OO T T I. Mitä minä juuri kirjoitin? Lue uudestaan. Kuka edes palkkaa noin lukutaidottoman....

Vierailija
113/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin! Siivoushommia, henkilökohtaiseksi avustajaksi, kauppaan hyllyttäjäksi tms. jos ei löydy koulutusta vastaavaa työtä. Pitää itsekin tehdä jotain muuta kuin kitistä, ettei seinä anna ilmaista rahaa. 

Kaikkiin noihin hakenut ja minulla on 4 tuntkintoa enkä ole päässyt......

Perusta oma yritys.

Vierailija
114/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä edullisemman asunnon voi löytää, jos rupeaa vaikka kimppakämppään toisen samanlaisen vähävaraisen kanssa. Niin sitä ennenkin tehtiin, kun ei ollut tukia. 80-luvulla opiskelijat jakoivat jopa huoneita keskenään.

Minusta paljon järkevämpi ratkaisu kuin yrittää muuttaa jonnekin landelle, jossa menettää viimeisetkin ihmissuhteet. Ja kauas muuttaminen on oikeasti kallista. Kesän tullen saattaa olla edullisempaa maksaa kuukausittain telttapaikasta kuin asunnosta. Mikäs siellä ollessa, jos ei ole töitäkään.

Nämä neuvot ei tule pumpulissa kasvaneelta. Olen ollut nuorena itse asunnoton, mutta en ihan vielä kadulla. Asustin tilapäisissä opiskelija-asunnoissa, joita vaihtoon lähtijät vuokrasi, vaikka en ollut opiskelija. Vuokrasin kerran yhden huoneen siskoni kanssa. Sitten kun oikeasti aloin opiskella oli mahtavaa saada koti eli opiskelija-asunto solu, josta ei tarvinnut lähteä pois

Kyllähän tätä parakkimajoitustakin voidaan kokeilla, samoin soluasumista! Joku vielä suht.normaali ihminen joutuu jakamaan asunnon jonkun juopon tai huumehörhön kanssa. Jälki tulee olemaan melkoisen rumaa! 

Vierailija
115/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vieras kirjoitti:

Olet jo vuoden ajan tiennyt, että tuet laskee. Asumistuki laskee vasta seuraavan tarkistuksen jälkee.

ap

Saat sossupuolelta sen saman rahan. Sun elämä ei muutu mitenkään vaan sen rahanantaja muuttuu ja sekin on samassa laitoksessa ja varmaan sama duunari sen käsittelee. Nimi vaan vaihtuu. Tää on tätä kuuluisaa kikkailua hallitukselta, että ne menot ja tulot näkyy positiivisesti kaikille.

Esim, jos asumistuesta lähtee 100e, niin saat toimtulopuolelta noin 97e ns asumistukea- .. NOi leikkaukset on ihmistä kohti joku 3-5e vaan.

No puretaan ensin nämä kannusteloukut ja sen jälkeen voidaan tuohon nostamaasi ongelmaan puuttua SEURAAVAKSI.

Vierailija
116/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä edullisemman asunnon voi löytää, jos rupeaa vaikka kimppakämppään toisen samanlaisen vähävaraisen kanssa. Niin sitä ennenkin tehtiin, kun ei ollut tukia. 80-luvulla opiskelijat jakoivat jopa huoneita keskenään.

Minusta paljon järkevämpi ratkaisu kuin yrittää muuttaa jonnekin landelle, jossa menettää viimeisetkin ihmissuhteet. Ja kauas muuttaminen on oikeasti kallista. Kesän tullen saattaa olla edullisempaa maksaa kuukausittain telttapaikasta kuin asunnosta. Mikäs siellä ollessa, jos ei ole töitäkään.

Nämä neuvot ei tule pumpulissa kasvaneelta. Olen ollut nuorena itse asunnoton, mutta en ihan vielä kadulla. Asustin tilapäisissä opiskelija-asunnoissa, joita vaihtoon lähtijät vuokrasi, vaikka en ollut opiskelija. Vuokrasin kerran yhden huoneen siskoni kanssa. Sitten kun oikeasti aloin opiskella oli mahtavaa saada koti eli opis

Jep. Ihmiset tulevat kuolemaan, sairastumaan ja masentumaan. Keppi ei toimi. Kokkareen pöljät ei vaan tajua. 

Vierailija
117/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vieras kirjoitti:

ap

Mikä kannustinloukku se on, että TÖITÄ EI SAA ja ASUMINEN ON KEINOTEKOISESTI TEHTY KALLIIKSI? 

Vierailija
118/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan aika vihdoinkin alentua työntekoon, ap? 

Vierailija
119/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin kokoomus tuo Suomeen kiinalaiset kaappiasunnot?

Vierailija
120/237 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia vässyköitä varten, jotka ovat autuaasti identifioituneet "heikoimmassa asemassa olevaksi", kun sitä on heille tauotta tolkutettu, pitäisi kyllä olla Kelan puolesta 24/7 henkilökohtainen kädestäpitelijä, mutta mitä antaa porvarihallitus, no kylmää kyytiä!!