Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheinen kävi 2 viikkoa sitten hoidossa ja sai ryypiskelyn katki. Vannoi lopettavansa, mutta nyt juo taas neljättä päivää.

Vierailija
08.03.2024 |

Pisimmilläään putket on venynny vuoteen.

Ja ne lyhyet välit, kun ei juo. Lopettamis imtoa kestää viikon tai kaksi.

Sitten taas mennään. Kuinka saada hänet irti?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit neuvoa käymään aa ryhmässä, katkolla on tukea, mutta sitä tarvitaan myös kotiin. Aa ryhmien kautta saa oman kummin joka on tukena, hänelle voi soittaa ja viestittää ja häntä voi nähdä myös ryhmien ulkopuolella.

Vierailija
2/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit neuvoa käymään aa ryhmässä, katkolla on tukea, mutta sitä tarvitaan myös kotiin. Aa ryhmien kautta saa oman kummin joka on tukena, hänelle voi soittaa ja viestittää ja häntä voi nähdä myös ryhmien ulkopuolella.

Ei auta, kun hän ei käy niissä. Syö rauhoittavia hetken kotona. Sitten lopettaa ne ja pari päivää niin repsahtaa juomaan.

Lääkkeet on ainoa joka saa hänet olemaan juomatta. Vie vierotusoireet eikä halua seka käyttää, mutta kun lääkkeiden syöminen loppuu niin alkaa taas juoda.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä on kiva olla. Selvänä on synkkää ja ikävää.

Vierailija
4/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jere K?

Vierailija
5/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Hän itse joko lopettaa tai ei lopeta. Kukaan ei voi tehdä sitä hänen puolestaan.

Vierailija
6/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyytäisi lääkäriltä jotain pysyvää lievästi rauhoittavaa lääkitystä, joka estäisi juomisen?

Vierailija
7/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kutsutaan alkoholismiksi. Tyypilliset tuntomerkit. Mikään, mitä sanot, tai teet, ei vaikuta. Järkeen vetoaminen on hukkaan heitettyä. Pelasta oma elämäsi, ja lähde. Turha haaskata kahta elämää.

Oman läheiseni vein katkolle ehkä 30-40 kertaa. 3 kertaa alkoholivierotukseen. Sitten otin kampseeni, ja lähdin.

Vierailija
8/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykedeelit voisi toimia.

Vierailija
9/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa nuorallakävelijöitä ja sitten on katkokävelijöitä.

Vierailija
10/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema irrottaa, ei mikään muu. 

Vierailija
11/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla vaihtoehtousia huumeita. On okemassa paljon parempaa kuin alkoholi. Jos on juntti, niin sit yleensä jä tuohon myrkkyyn ja sit se on jossain vaiheessa maksa boks voi voi.

Vierailija
12/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ainoa mitä voit tehdä on ottaa etäisyyttä kyseiseen ihmiseen (tai erota jos olette parisuhteessa).

Alkoholisti ei ota apua vastaan ennenkuin itse tajuaa, että tarvitsee apua.

Vierailija
13/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta mitä voit tehdä, on irrottaa itsesi siitä.Sinä et ole vastuussa kenestäkään toisesta aikuisesta.Päästä siitä ongelmasta irti.Luota, että mitä tapahtuukaan niin kuuluu käydä.Elämä kantaa häntäkin.Minä henkilökohtaisesti olen antanut oman läheiseni ongelman Jumalalle.Minä en jaksa sitä kantaa, eikä minun kuulukaan.Toisista huolehtiminen vie ennen aikaiseen hautaan.Olen erittäin myötätuntoinen ihminen, joten toisten ongelmat hukuttavat minut, jos otan nekin omiksi murheiksini.

Vierailija
14/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota kutsutaan alkoholismiksi. Tyypilliset tuntomerkit. Mikään, mitä sanot, tai teet, ei vaikuta. Järkeen vetoaminen on hukkaan heitettyä. Pelasta oma elämäsi, ja lähde. Turha haaskata kahta elämää.

Oman läheiseni vein katkolle ehkä 30-40 kertaa. 3 kertaa alkoholivierotukseen. Sitten otin kampseeni, ja lähdin.

No säikähtikö kun lähdit?  Lopetti, vähensi, mitään vaikutusta? 

Vierailija
15/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No säikähtikö kun lähdit?  Lopetti, vähensi, mitään vaikutusta? 

Olen eri, mutta been there done that. 

Ei vaikutusta hänen elämäänsä, mutta omani parani. Meni vielä pari vuotta lähtemisestä tajuta lopullisesti, että minä en ole vastuussa hänestä enkä voi juomiselle mitään.

Vierailija
16/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvänä on synkkää ja ikävää, urpo!

Vierailija
17/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt herranjestas jo sen juopon hyysääminen kun mitään halua hänellä ei ole raitistua! Bentsoja vieroitusoireisiin, hieno homma.

Vierailija
18/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä katko ole ketään raitistanut. Siellä kärsitään vaan pahimmat viekkarit. 

Vierailija
19/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännissä on kiva olla. Selvänä on synkkää ja ikävää.

Omaisille ja muille läheisille tuo ei sitten olekaan niin kivaa, alkoholisti aiheuttaa pahimmillaan niin paljon harmia touhuillaan ja toulailuillaan että lopulta on vaan parempi ottaa etäisyyttä ja katkaista välit kokonaan. 

Vierailija
20/32 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, totuus on se ettei ketään voi pakottaa raitistumaan.                             Niinhän se yleensä menee että katkolla käydään toipumassa että kunto kestää taas ryyppäämistä. Väkisin ei voi ketään auttaa eikä alkoholisti halua apua vaan seuraavan ryypyn tai tekosyyn ryyppäämiseensä.

Itsellä niin pitkä avioliitto alkoholistin kanssa etten enää viitsi edes erota, odotan vaan että hän ryyppää itsensä hengiltä. Henkivakuutukset ja muut paperit ovat kunnossa.           .    Rakkaus on hiipunut jo aikoja sitten, avioliitto muuttui hoitosuhteeksi.   Kaikkeni yritin auttaa jotta hän raitistuisi. Aluksi yritin ettei hän joisi joka viikonloppu, sitten ettei jän joisi sekä perjantaina ja lauantaina, sitten yritin ettei hän joisi aamusta lähtien vaan vasta illemmalla, sitten yritin ettei hän alkaisi ottaa "krapularyyppyjä" sunnuntaisin,  sitten yritin ettei joisi arkipäivisin jne.   Aikaa tässä on vierähtänyt pari vuosikymmentä, tällä kokemuksella sanon että minun olisi kannattanut häipyä ensimmäisen sunnuntai aamun krapularyyppyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi