Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Juhlissa saamani kommentti muistutti, että olen vääränlainen nainen

Vierailija
08.03.2024 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000010277668.html

Ei tällä ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Joudun jatkuvasti huomauttamaan miehelleni häiritsevästä kailottamisesta. Lisäksi kuulonalenema on sellainen, että kova ääni voi tuntua todella kivuliaalta korvassa. Toimittaja voisi katsoa peiliin ja todeta, että omassa käytöksessä on vikaa ja hänen pitää miettiä omia desibeleitään.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin välillä puhelen melko kuuluvalla äänellä ja olen nainen, mutta enpä ole koskaan ajatellut, että sekin voisi olla mahdollisesti naisvihaa, pyytää naista puhumaan vähän hiljempaa. En ole koskaan pahastunut pyynnöstä puhua hiljempaa, pikemminkin olen ehkä vähän nolona, että taasko tässä paasataan ja yritän kiltisti olla hiljenpaa, koska en halua häiritä muita. 

Vierailija
22/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisissakkn varsinaisia megahuutajia on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu monesti elämässäni että olen vääränlainen. En kuulemma niinkuin äidit, en suomalainen, en niin vanha kuin olen, aina vääränlainen. Nuorena otin kovasti itseeni ja mietin miksi en ole oikeanlainen. Nyt kohta 50v olen juuri sellainen kuin haluan. 

Mutta liian kovaäänisyys kyllä ei ole luonteenpiirre vaan huono tapa. Kyllä nainen(kin) voi puhua normaalilla äänellä.

Vierailija
24/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Vierailija
25/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä minä kuvittelee olevansa niin lahjakas ja suosittu että kaikki haluavat kuunnella hänen mutu kailotustaan. sopii uuteen kummeliin älä mölöä esittämään

Vierailija
26/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan ongelma suomessa ja ehkä japanissa. 

Vierailija
27/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen ei kykene enää nykyään ottamaan minkäänlaista kritiikkiä vastaan, vaikka se olisi ihan aiheesta.

Vierailija
28/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kailottaja ajattelee, että tolkuttoman iso volyymi oikeasti sattuu korviin. Tuntuu fyysisenä kipuna. Miksi muutenkaan pitää huutaa omat asiat kovaan ääneen junissa / busseissa / odotustiloissa. Vähempikin mölinä riittää.

Vierailija
29/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaton käyttäytyminen on aina asiatonta. Oli mies tai nainen.

Vierailija
30/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurja lukea näitä kommentteja. Osalla on luonnostaan kova puheääni, eikä sitä ole helppoa muuttaa. 

Ihan sama kuin mikä tahansa synnynnäinen ominaisuus. Älkää olko ilkeitä.

Vierailija
31/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli juhlat. Jos siellä oli tarjolla alkoholia, niin innostumista ja äänten korottamista muun taustahälyn yli on lupa odottaa.

En ole lukenut juttua, joten en tiedä minkä tyyppiset juhlat olivat kyseessä. Mutta suomalaisethan ovat mestareita pitämään ikävää. Aina ei tiedä, onko kyseessä häät vai hautajaiset. 

Tämän sanottuani, totean, että olen itse herkkä enkä esim. kuuntele musiikkia koska ylimääräiset äänet hermostuttavat. Siksi välttelen paikkoja, joissa on paljon ihmisiä, ja odotettavissa meluisuutta. En odota, että muun maailman pitäisi olla hiljaa minun vuokseni.

On ehkä raflaavasti sanottu, että tätä naista on sukupuolensa takia käsketty olemaan hiljempaa. Mutta on se kyllä niinkin, että kynnys huomauttaa naiselle liiasta äänekkyydestä on takuulla matalampi kuin sanoa kovaääniselle, ehkä hieman humaltuneelle miehelle, että voitko olla hiljaa. 

Vierailija
32/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kurja lukea näitä kommentteja. Osalla on luonnostaan kova puheääni, eikä sitä ole helppoa muuttaa. 

Ihan sama kuin mikä tahansa synnynnäinen ominaisuus. Älkää olko ilkeitä.

Vaikka näin olisikin niin suurin kritiikkihän tässä kohdistui siihen että tästäkin tekemällä tehdään tasa-arvokysymys. Sille ei ole kerta kaikkiaan mitään perusteita.

Vierailija
33/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ote jutusta, kun olette taas ihan väärillä raiteilla: 

Esimerkiksi viikko takaperin olin meluisissa juhlissa, jossa kovaäänisyys on lähtökohtaisesti, no, varsin ok.

Oli jo aamuyö, ja seisoskelin ringissä ystävien ympäröimänä. Papatin muiden joukossa suu vaahdossa.

Puheenaihe liippasi läheltä, tunteet olivat pinnassa. Ties, vaikka silmäkulmaan olisi pusertunut kyyneltippa.

Yhtäkkiä minut keskeytettiin. Ringin ulkopuolinen mies käski minun rauhoittua ja olla vaahtoamatta kovaan ääneen. Hetkeksi jäädyin, kunnes sain mumistua, etten ollut vihainen kenellekään, vähiten seurueeni väelle.

Hän ymmärsi, ja paiskasimme kättä. Minulle jäi kuitenkin valju ja nöyryytetty olo.

Vierailija
34/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä rasittävää olla tällaisen kolumnistin tuttava. Varmaan kaikki keskustelut päätyisivät kolumneihin. 

Vierailija
35/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti naisille huomautellaan asioista helpommin. Aggression tai väkivallan uhka ei ole niin suuri. Mutta se ei aina tarkoita että vastaava käytös miehillä nähtäisiin toivottavana/hyvänä. Esim huutaminen ja melskaaminen.

Tavallaan voi olla parempi jos saa korjaavia kommentteja kuin olla tilanteessa, että muut vain välttelevät..

Vierailija
36/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi tuo toimittaja sitten - naisille tyypilliseen tyyliin - lamaantui tämän kauhean ihmisoikeusrikoksen edessä. Olisi sanonut, että vittuako minun volyymejä säännöstelet. Toisaalta olisi sitten "woke" kolumni jäänyt kirjoittamatta. 

Voi näitä oman elämänsä lumihiutaleita, jotka jokaisesta sivusilmäyksestäkin saavat aikaan elämää suuremman draaman. 

Vierailija
37/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolasi itsensä a) juhlissa b) lehdessä

Vierailija
38/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriuditaan, kun ei osata käyttäytyä!

Kailottaminen on kamalaa kuunneltavaa. Kamalaa on myös uhriutuminen omasta huonosta käyttäytymisestä. Huutaminen on välinpitämättömyyttä muista ihmisistä. Sitä on turha selitellä innostumisella. Mutta voihan tästäkin asiasta tehdä sukupuolikysymyksen! 

Vierailija
39/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat kailottajat on teinejä. Kumpaakin sukupuolta. En tajua miksi pitää huutaa asiansa. 

Vierailija
40/80 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhriuditaan, kun ei osata käyttäytyä!

Kailottaminen on kamalaa kuunneltavaa. Kamalaa on myös uhriutuminen omasta huonosta käyttäytymisestä. Huutaminen on välinpitämättömyyttä muista ihmisistä. Sitä on turha selitellä innostumisella. Mutta voihan tästäkin asiasta tehdä sukupuolikysymyksen! 

Olipa hyvin sanottu!

T.Sonja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän