Ehdotin hyvälle ystäväperheelle, että myyvät toisen auton pois ja lainaavat minulle siitä saamansa rahan.
En ehdottaiso tällaista jos en olisi vakavissani.
Heillä on kaksi lähes kymppi tonnin arvoista autoa pihassa. Jotka on maksettu kokonaan. Toinen on käytössä ja toinen seisoo pihassa lähinnä kauppakassina.
Olen tukalassa taloudellisessa tilassa ja olisin lainannut rahan ja tietysti maksanut osissa ajan kanssa takaisin. Esimerkiksi 100€ per kuu.
Ei suostunut. Minua kovin närkästyttää.
Kommentit (23)
Tuommoisia siipeilijöitä on tämä maa pullollaan.
Varmaan provo, mut kyllä tuollaisia ihmisiä on, ketkä kuvittelee, että jonkun toisen kuuluisi vaan antaa rahaa hänelle. Tiedän erään, joka pyysi 10000e lainaa yksityishenkilöltä. Pointti on, että jos olisi edes teoreettisia rahkeita maksaa laina takaisin, sen saa kyllä pankista. Ja tuossa esimerkissä menisi yli 8v ennen kuin laina on maksettu takaisin.
Jos tuttavaperhe sijoittaisi sen 10000e ja saisi 4 pros. nettotuoton, niin se tekisi 3200e tuottoa heille 8 vuodessa (huomioimatta korkoa korolle vaikutusta). Mut tottakai on parempi sijoitus antaa rahaa jollekin, jonka omat finanssit on ihan kuralla :D
Kyllä, lainatkoon pankista. Ja jos sieltä ei saa, niin sitten ei ole kelvollinen lainaamaan rahaa. Takaamaan en minäkään ala ikinä. Sen verran kuullut kauhutarinoita, että nounounou.