Ehdotin hyvälle ystäväperheelle, että myyvät toisen auton pois ja lainaavat minulle siitä saamansa rahan.
En ehdottaiso tällaista jos en olisi vakavissani.
Heillä on kaksi lähes kymppi tonnin arvoista autoa pihassa. Jotka on maksettu kokonaan. Toinen on käytössä ja toinen seisoo pihassa lähinnä kauppakassina.
Olen tukalassa taloudellisessa tilassa ja olisin lainannut rahan ja tietysti maksanut osissa ajan kanssa takaisin. Esimerkiksi 100€ per kuu.
Ei suostunut. Minua kovin närkästyttää.
Kommentit (23)
Omituisia. Tottakai ois pitänut myydä pois ja rahat sinulle. Eikä mitään takaisinmaksua.
Kyllä on taas harvinaisen huono aloitus.
Ei ihmekään että olet taloudellisesti tukalassa tilanteessa kun järjenjuoksu on tuossa jamassa.
Hyvät ystävät eivät ehdottele, että myykää omaisuutta ja antakaa rahat minulle. Ystävyys ja rahat on syytä pitää kaukana toisistaan. Pankit ovat lainaa varten, jos sitä ei saa on syytä miettiä omaa rahankäyttöään.
Pankki lainaa rahaa, tuttavat eivät ole mikään pankki.
Voisivat myös myydä talonsa ja muuttaa itse halvempaan kerrostaloon. Talosta saadut rahat lainaisivat sinulle.
Olipa harvinaisen huono aloitus. Keksi jotain muuta. Ja parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisivat myös myydä talonsa ja muuttaa itse halvempaan kerrostaloon. Talosta saadut rahat lainaisivat sinulle.
Sama tuli mieleen, onpa ap tyhmä kun ei älynnyt tätä ehdottaa niin olisi saanut enemmän rahaa.
Minä nakkaisin menemään sellaiset ystävät, jotka minun rahojani tai tavaroitani kärttävät.
Siis onko se ystäväsi ihan peeaa? Eikös sillä ole penninhyrrää pankkitilillä? Miten sinä nyt pärjäät?
Jokaisella ystäväperheellä pitäisi olla varakassa, josta jakaa rahaa pyytäjälle.
No ei ole kyse tosiystävyydestä, verrattain törkeitä ovat.
Kun ne ei halua myydä sitä autoa, niin ehdotappa niille, että ottavat kulutuslainan, ja antavat rahat sulle.
Eiks se ystäväperheen aikuiset vois ottaa lisätyön hankkiakseen sinulle ap rahaa?
En ikinä lainaa rahaa. En tutuille, enkä tuntemattomille.
Aloitus voi olla keksitty, mutta minulta yksi ystävä ihan tosissaan joskus kysyi rahaa lainaan, jotta voisi ostaa iPhonen. Lollista vaan. Minä en ole pankki, vaikka minulla onkin rahaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä lainaa rahaa. En tutuille, enkä tuntemattomille.
Aloitus voi olla keksitty, mutta minulta yksi ystävä ihan tosissaan joskus kysyi rahaa lainaan, jotta voisi ostaa iPhonen. Lollista vaan. Minä en ole pankki, vaikka minulla onkin rahaa paljon.
Toimin nykyisin samoin. Olen lainaajille sanonut, että pankista saa lainaa. Olemme puolisoni kanssa tehneet sopimuksen, että me emme lainaa, emmekä takaa lainoja yhtään kenellekään.
Lainan takaajaksi pyysi sukulainen. En suostunut. Hän sai takaajaksi pari tuttua, ja niinhän siinä kävi, että ne tutut joutuivat maksumiehiksi. Eikä tuo ole ainoa tapaus, josta minulle on kerrottu.
0/5