Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yksineläjän kannattaa keittää kahvi?

Vierailija
08.03.2024 |

Kun useimmiten tulee keitettyä vain 1-2 kuppia?

Minulla on vielä todella pieni keittiö yksiössäni, ja kahvinkeitin vie häiritsevän paljon tilaa pöytätasolta.

Pressopannu minulla on ja sitä yleensä käytän. Siinäkin aina vaan putsaamista, kun tekee yhdenkin kupillisen kahvia.

Olisiko olemassa jotakin hyviä minikeittimiä? Sellainen pieni keitin olisi hyvä, jolla saisi tarvittaessa tehtyä kätevästi myös isommalle porukalle kahvia, jos tulee vieraita käymään.

Pikakahvia juon myös jonkin verran, mielestäni esim. Nescafen murukahvit ovat ihan hyviä. Saa vinkata ketjuun myös hyvistä pikakahveista! 

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulloinkin käytettävissä olevilla välineillä vedestä ja kahvinporoista.

Vierailija
2/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keitän itselleni, keitän muutaman kupin (4-6) ja laitan termokseen. Joskus harvoin pikakahvia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvia vedenkeittimellä. Etenkin jos juot teetäkin välillä.

Vierailija
4/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselikeitin jos et ole persaukinen.

Vierailija
5/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin erillistä mukin päälle laitettavaa suodatinsuppiloa ja siinä kestosuodatin. Aiemmin oli vastaava muovisena ja käytin siinä paperisuodattimia.

Hario V60 Dripper koko 02 keraaminen suodatinsuppilo - Crema

Kinto SCS Stainless Filter teräksinen kahvisuodatin 2 kuppia - Crema

Vierailija
6/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvia mikrossa lämmitettynä. Kahvinkeitin ei vie tilaa  ja saa kätevästi kupillisen kerrallaan nopeasti.

Vierailija
7/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenkeittimellä sopiva määrä kuumaa vettä, lusikka sekaan ja pikakahvi ja maito. Hyvää. 

Vierailija
8/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on obh nordica coffee box. Kuutiomallisena ei vie paljon tilaa, voi tarvittaessa keittää 6 kuppia ja oli edullinen.

Vierailija
9/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan pikakahvi on parasta! Pehmeää!

Vierailija
10/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikakahvia mikrossa lämmitettynä. Kahvinkeitin ei vie tilaa  ja saa kätevästi kupillisen kerrallaan nopeasti.

Tämä on kofeiininarkomaanin keino. Hyvän kahvin ystävä ei noin tee ja tiedät sen itsekin.

Vierailija
11/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvia murukahvia? Ei ikinä. Tykkään itsestäni aivan kauhean paljon ja siksi juotan itselleni aina erittäin hyvää kahvia. Pannukahvia. Pressokeittimellä. Mutteripannulla. Kunnon Lavazzaa. Murukahveja en kyllä juo vaikka selkään saisin. 

Vierailija
12/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän Moccamasterilla koko pannullisen kerralla. Juon yhden kupillisen, siirrän loput lasikannuun jääkaappiin. On kolmeksi päiväksi kahvit mikron kautta. 

Vierailija
13/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikakahvia vedenkeittimellä. Etenkin jos juot teetäkin välillä.

Ei se ole kahvia!

Ap:lle https://www.kahvikaveri.fi/p/suodatinkeitin-moccamaster-cup-one-matt-bl…

Itse tekisin kyllä french pressillä esimerkiksi. Sen pesee nopeasti. Tai aero press.

Vierailija
14/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksineläjä 2-3 kertaa päivässä kuuden kupillisen määrän

ja jollain pienellä keittimellä ei onnistu keittämään hyvää kahvia niiden lämpö on yhtä huono kuin muutaman kympin keittimissä 

itselläni on myös kahden kupin kahvipannu millä joskus keitän aina välillä pannukahvit puuhellalla

Vierailija
15/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitän Moccamasterilla koko pannullisen kerralla. Juon yhden kupillisen, siirrän loput lasikannuun jääkaappiin. On kolmeksi päiväksi kahvit mikron kautta. 

Hyi helvetti.

Vierailija
16/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökillä moccamasterin termoskeitin. Alkuperäinen termos oli ihan paska, joten en sitä suosittele. Mutta kun se keitin jo oli ja kunnollinen termoskannu pannulliselle, niin ostin myös 0,5l termarin ja sahasin sopivan pölkyn sen alle, sillä kombolla saa sopivasti 2 mukillista. Lisäksi on pölkky jolla voi keittää kahvin suoraan kuppiin, siinä pitää olla sitten tarkkana veden määrän kanssa ettei tule yli.

Terkkuja tutuille.

Vierailija
17/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keitän ihan Moccamasterilla kahvini, olen aina ollut perheeni ainoa kahvinjuoja myös silloin kun olin naimisissa vielä. Sillä pystyy kyllä keittämään sen 2 - 4 kupillista (siis Moccamasterin mittataulukko) kahvia.

Vierailija
18/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän Moccamasterilla 6 kupillista eli 3 muumimukillista. Kaadan yhden mukillisen suoraan mukiin ja loput kaksi mukillista 0,5 litran termoskannuun. 

Toinen vaihtoehto on Clipperin murukahvi.

Vierailija
19/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suosin erillistä mukin päälle laitettavaa suodatinsuppiloa ja siinä kestosuodatin. Aiemmin oli vastaava muovisena ja käytin siinä paperisuodattimia.

Hario V60 Dripper koko 02 keraaminen suodatinsuppilo - Crema

Kinto SCS Stainless Filter teräksinen kahvisuodatin 2 kuppia - Crema

Tämä. Ja käytä suodattamiseen eli na uuttamiseen KOLME minuuttia, ei enempää. Huomaat miten aromikasta ja tasapainoinen voi halpakin - esim Juhla-Mokka - olla. 

Vierailija
20/60 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattilassa porokahvit, sukkahousut päähän ja juo niistä läpi, porot jää kattilaan ja saa keitettyä vielä parit zufet niistä eikä mene suod.pusseihin kallista rahaa.