En enää yhtään ihmettele, että ihmiset pitkissä suhteissa pettää
Oma puoliso on rahaan ja aikaan vedoten kieltäytynyt pariterapiasta, hoitaa erektio-ongelmiaan hakemalla lääkkeet kertomatta minulle, vetäytyy omiin oloihinsa kun huomaa, että olen pettynyt siihen ettei hän halunnut tehdä hääpäivänä mitään ihmeellistä (emme tee koskaan, nyt otin asian puheeksi pitkästä aikaa) ja huutaa riidan aikana, ettei meillä olisi mitään ongelmia jos minä vain lakkaisin valittamasta.
Nyt kun katson itseäni peilistä, näen itseluottamuksensa menettäneen nelikymppisen naisen, joka ei koe että olisi millään tavalla kaunis ja ihana, tai edes sellainen jonka eteen voisi joskus tehdä jotain romanttista ja mukavaa. Jos nyt kävisi ihme ja joku toinen mies kiinnostuisi minusta, varmaan kokisin heikon hetken ja tiedä mitä tapahtuisi. Jos vaikka yhden viikonlopun saisi kokea olevansa muutakin kuin helpon elämän mahdollistava talouskone.
Että hyvää naistenpäivää vain kaikille, varsinkin meille näkymättömille.
Luulen että monella syynä ryhtyä parisuhteeseen on se ettei osata tai haluta olla yksin. Kun muillakin on joku niin minullakin pitää olla etten ole säälittävä tai outo. Sitten kun yksi parisuhde loppuu niin heti pitää saada uusi kun ei kestetä olla yksin. Tällaisesta pakosta seuraa helposti se että ollaan yhdessä ihmisen kanssa joka ei itseasiassa sovi itselle ollenkaan. Silloin kun on tyytyväinen omaan elämäänsä yksikseen ei ala niin helposti suhteeseen sopimattoman kanssa vaan malttaa odottaa että löytää sopivan. Silloin helpommin kysyy miksi alkaisin suhteeseen tämän henkilön kanssa sen sijaan että kysyisi miksi en alkaisi. Silloin kun asenne on että parempi olla yksin kuin epätyydyttävässä parisuhteessa, niin ei myöskään jää katselemaan ja voivottelemaan pitkäksi aikaa toisen huonoa käytöstä ja kohtelua vaan lähtee.