En enää yhtään ihmettele, että ihmiset pitkissä suhteissa pettää
Oma puoliso on rahaan ja aikaan vedoten kieltäytynyt pariterapiasta, hoitaa erektio-ongelmiaan hakemalla lääkkeet kertomatta minulle, vetäytyy omiin oloihinsa kun huomaa, että olen pettynyt siihen ettei hän halunnut tehdä hääpäivänä mitään ihmeellistä (emme tee koskaan, nyt otin asian puheeksi pitkästä aikaa) ja huutaa riidan aikana, ettei meillä olisi mitään ongelmia jos minä vain lakkaisin valittamasta.
Nyt kun katson itseäni peilistä, näen itseluottamuksensa menettäneen nelikymppisen naisen, joka ei koe että olisi millään tavalla kaunis ja ihana, tai edes sellainen jonka eteen voisi joskus tehdä jotain romanttista ja mukavaa. Jos nyt kävisi ihme ja joku toinen mies kiinnostuisi minusta, varmaan kokisin heikon hetken ja tiedä mitä tapahtuisi. Jos vaikka yhden viikonlopun saisi kokea olevansa muutakin kuin helpon elämän mahdollistava talouskone.
Että hyvää naistenpäivää vain kaikille, varsinkin meille näkymättömille.
Kommentit (41)
Ei tarvi pettää, kun voi vaan jättää.
Vierailija kirjoitti:
Ei se jättäminen ole niin helppoa, jos on lapsia ja asuntolaina ja arki kuitenkin rullaa ihan hyvin. Ehkä moni aikuinen valitsee salasuhteen tyydyttämään romanttisia tarpeitaan, ja samalla rakentaa elämäänsä niin että lasten lennettyä pesästä, ei tipu taloudelliseen kurjuuteen kun eroaa.
Ja ehkä moni kuitenkin rakastaa sitä puolisoaan ja toivoo hänen heräävän tilanteeseen.
Toista ei voi muuttaa, vain itseään.
Onko miehesi sinua 70 vuotta vanhempi , jos hänellä on erektio-ongelmia?
Vieraissa käynti on luonnollista toimintaa ja kuuluu ihmisen perustarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinun mielestäsi tässä tapauksessa tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi sinua 70 vuotta vanhempi , jos hänellä on erektio-ongelmia?
Tarkoitin 30 vuotta vanhempi. 110 vuotiaalla kyllä saakin jo olla erektio-ongelmia. Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinun mielestäsi tässä tapauksessa tarkoittaa?
Varmaan sitä, että ap ja kaltaisensa tyytyy kohtaloonsa ja mukautuu ja sopeutuu.
Ja hautaa samalla itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se jättäminen ole niin helppoa, jos on lapsia ja asuntolaina ja arki kuitenkin rullaa ihan hyvin. Ehkä moni aikuinen valitsee salasuhteen tyydyttämään romanttisia tarpeitaan, ja samalla rakentaa elämäänsä niin että lasten lennettyä pesästä, ei tipu taloudelliseen kurjuuteen kun eroaa.
Ja ehkä moni kuitenkin rakastaa sitä puolisoaan ja toivoo hänen heräävän tilanteeseen.
Ei välttämättä helppoa jättäminen, mutta elämä helpottuu huomattavasti kun pääsee tuollaisesta suhteesta eroon. Itse olen eronnut ja ei ole tarvinnut mihinkään kurjuuteen tippua, päinvastoin.
Erektio-ongelmia voi olla nuoremmillakin, olipa typerä kommentti.
Itse elin 19v avioliitossa, joka oli loppuajasta ihan kaamea. Päätin kuitenkin, että en jää tuollaiseen suhteeseen ja että yksinkin on parempi olla, kuin pas.. liitossa. Ja kyllä, taloudellisesti meni eka vuodet tosi huonosti, aloitin käytännössä tyhjän päältä, onneksi oli työpaikka. Nyt 6v myöhemmin olen todella, todella onnellinen, että lakkasin haaskaamasta elämääni ihmiseen, joka ei arvostanut yhtään. Hän on jälkikäteen myöntänytkin, että piti minua ihan itsestäänselvyytenä ja pyytänyt moneen otteeseen anteeksi.
Sulla on vain yksi elämä; mieti mihin haluat käyttää sen
Pettäminen ei riitä. Parempi jättää.
Monet parisuhteet ovatkin käytännössä järjestetyn avioliiton kaltaisia: roikutaan emotionaalisesti tyhjissä suhteissa, koska "suhteessa on paljon muutakin" eli sosioekonominen asema. Tästä on viime aikoinan ollut avaavia juttuja mm Hesarissa. Aika karua, että raha on se asia, miksi noissa ollaan: olisikin kiinnostavaa tutkia, miksi nämä henkilöt alkujaan ryhtyivät näihin suhteisiin? Veikkaan, että se sosioekonominen syy oli memrkittävä silloinkin, tosin sitä ei sanota suoraan: horistaan "yhteisistä arvoista", vaikka tarkoitetaan kumpanin mahdollistamaa korkeampaa elintasoa.
Sitten siellä poltellaan jäitä ja parisuhdeterapiahan yleensä tähtää hinnalla millä hyvänsä parisuhteen kestämiseen: eli pelastetaan uppoava laiva eikä matkustajia.
Onneksi nykyään on myös avoimia suhteita ja onneksi uskalletaan erota! Näitä tuomitsijoita riittää, jotka mouhottavat kuinka "nykyään erotaan liian helposti". Siis heidän mielestään _kaikki muut_ eroavat liian helposti, mutta koskaan he eivät itse ole tehneet näin. :D
Ero on aina uusi alku ja mahdollisuus, eroja pitäisikin juhlia!
Oikea tapa toimia on tuoda ongelmat esille, ja jos niihin ei löydy yhteistä halua korjata niin erota. Vasta sen jälkeen uuteen suhteeseen. Pettämisellä vain pahentaa asioita ja tekee itsestään syyllisen ulkopuolisten silmissä.
Naiset usein ovat tällaisia epäitsenäisiä lapsia, joita pitää koko ajan olla nostamassa. Kasva aikuiseksi.
Ihan kuulostaa normaalimieheltä, asialinjalla. Hänestä on tullut kaverisi, jonka kanssa pyöritätte perhettä yhdessä tasavertaisina. Romantiikkaa on siihen vaikea yhdistää. Voi tietysti teeskennellä, mutta se olisi vain kiusallista molemmille. Jos vaihtaisit romanttiseen mieheen, saattaisi ilmetä muita ongelmia tai sitten ei.
Seuraavaksi voi tulla jätetyksi oman sairauden takia. Mitäpä virkaa koko ihmisellä jos ei ole aina terve, halukas ja kykeneväinen.
Muuten ymmärrän, mutta miehellä on kyllä oikeus hoitaa erektio-ongelmiaan lääkkeillä kertomatta sinulle.
Meillä on todella ahdistava ja vanhanaikainen ajattelu parisuhteista. Vanhoissa kulttuurimaissa, kutren Ranskassa ja Italiassa yms on aivan tavallista ja hyväksyttyä, että avioliito todellakin on järjestetyn liiton kaltainen litto. Sitä intohimoa ja romanttista/eroottista rakkautta voi sitten toteuttaa ihan luontevasti muiden ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Oikea tapa toimia on tuoda ongelmat esille, ja jos niihin ei löydy yhteistä halua korjata niin erota. Vasta sen jälkeen uuteen suhteeseen. Pettämisellä vain pahentaa asioita ja tekee itsestään syyllisen ulkopuolisten silmissä.
Ei vieraissa piipahtamisesta ole mitään tarvetta kertoa ulkopuolisille ja asia sitä paitsi ei kuulu ulkopuolisille, paitsi jollekin soihdut ja talikot-ulkopuolisille, mutta nyt ollaan länsimaassa.
Hyvää naistenpäivää sinulle. Mutta herää ajatus, miksi olet tuollaisessa suhteessa?