Pääseekö, hyvä mutta uskonnoton ihminen taivaaseen?
Ihminen joka ei usko jumalaan, mutta elää elämäänsä niin ettei siinä ole moittimista. Tekee työnsä hyvin ja tunnollisesti, huolehtii perheestään ja rakastaa lähimmäisiään, eikä palvo rahaa. Mutta tärkein puuttuu, eli usko Jumalaan. Joutuuko silloin siis kadotukseen?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vähän kyllä kyseenalaistan tuon logiikkasi tuossa.
Kuinka joku voisi olla hyvä ilman että uskoo Kristukseen?
Ihminen voi olla hyvä vain uskosta Jeesukseen Kristukseen ja pelosta helvetin kärsimyksistä, ilman tuota pelkoa ei ole mitään motiivia olla hyvä.
Eli, ateisti ei voi olla hyvä.
Voi kuinka te luulevaiset hekumoittekaan helvetin olemassaololla.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoi jos uskomme kaikkien voivan pelastua, pelastumme itsekin. On mahdotonta olla kaikkien ystävä, mutta voi rukoilla vihamiesten edestä.
Tämä se on luulevaisille ominaista. Eivät ymmärrä kysymystä ja sitten höpisevät jotain epäoleellista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ihminen voi olla niin hyvä että kelpaisi omine tekoineen Jumalalle, siks Jumala tuli itse ihmiseksi jotta Hänen hyvät teot luetaan ihmisen osaksi. Se pääsee taivaaseen jolle tää kelpaa.
Kyllä on taas yksinkertaista jymäytetty.
En minä ainakaan mene taivaaseen, koska sellaista ei ole minulle olemassa. En usko taivaaseen enkä myöskään mihinkään kadotukseen, mikä se sitten lieneekään.
t. uskonnoton
Vierailija kirjoitti:
Opin mukaan ei.
Ei varmasti kirkon opin mukaan uskonnoton mene taivaaseen, koska miten voisi mennä, jos taivasta ei ole. Uskonnottomana en usko taivaan olemassaoloon, se on minulle täyttä mielikuvitusta. Kysyin aikoinaan ystävältä, onko se uskovaisten taivas avaruudessa, avaruuden takana vai missä. Hän sanoi, että ei ole avaruudessa, mutta ei ole myöskään avaruuden takana. Ei osannut selittää, missä se on. Ehkä ihmisen pään sisällä? Minun on vaikeaa sitä käsittää, kun en ole saanut uskonnollista kasvatusta. Onko se keksitty aikoinaan siksi, että ihmiset eivät tappaisi toisiaan ja noudattaisivat jonkinlaisia sääntöjä tavoitellessaan pääsyä jonnekin parempaan?
Mitä ihmeen hupatusta tämä on että taivasta ei muka olisi?? Raamatussahan sanotaan ihan selvästi että on.
Jeesus oli ainoa hyvä ihminen. Muiden on uskottava siihen, että Jeesus sovitti omqt synnit.
Se joka laukeaa Jeesuksen pöllönsilmään, on perivä neulan ja kamelin. Aamen.