Pääseekö, hyvä mutta uskonnoton ihminen taivaaseen?
Ihminen joka ei usko jumalaan, mutta elää elämäänsä niin ettei siinä ole moittimista. Tekee työnsä hyvin ja tunnollisesti, huolehtii perheestään ja rakastaa lähimmäisiään, eikä palvo rahaa. Mutta tärkein puuttuu, eli usko Jumalaan. Joutuuko silloin siis kadotukseen?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti ihminen voi olla hyvä, tehdä hyviä tekoja ilman että uskoo Jeesukseen. Raamatun mukaan taivaaseen ei pääse jos ei usko että Jeesus on Jumala.
Tuota ei taida olla Raamatussa. Jeesus itse sanoo: joka tulee minun tyköni, sitä minä en heitä ulos.
Jeesuksen täydellinen hyvyys ja puhtaus tulee häneen turvaavan ihmisen osaksi Pyhän Jumalan edessä. Ihminen yleensä myös katuu syntejään. Jeesus kuoli syntiemme puolesta.
Joh 8
Jos et usko taivaaseen, niin ei sitä sitten sulle ole olemassakaan. Jos taas uskot taivaaseen, olet uskovainen. Sama koskee helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minne täältä mennään vai mennäänkö minnekään kun kuolo korjaa, mutta jos helvetti on olemassa, sinne suuntaa ainakin iso joukko uskovaisia ihmisiä. Mun lähipiirissä on eri uskontokuntia mm. lestoja, helluntalaisia ja kirkkouskovaisia ja heistä valitettavan moni on itsekkäitä, rahanahneita, empatiakyvyttömiä ihmisiä jotka pitävät itseään parempana kuin muut, ja he ovat vastuussa vain Jumalalle sanoistaan ja teoistaan. Valehdellaan, käytetään ihmisiä hyväkseen eikä kunnioiteta edes isää ja äitiä muista puhumattakaan, ja nöyryys on täysin tuntematon käsite. Sinne vaan 🔥
Kuulostat itsekin empatiakyvyttömältä. Ei voi tietää tarkoin, mitä ihmisen sisällä on, jos ei ole päivääkään elänyt hänen elämäänsä. "Kaikki olemme tehneet syntiä ja vailla Jumalan kirkkautta", sanoo Raamattu.
Jumalan edessä syntisen ihmisen parhaatkin omat, hyvät teot ovat kuin saastainen vaate.
Jos on antanut elämänsä Jeesukselle, kelpaa Jumalalle, koska hän katsoo uudestisyntynyttä uskovaa oman rakkaan poikansa Jeesuksen läpi ja näkee hänet synnittömänä. Siis silloin, kun Jeesus on antanut kaikki tuon ihmisen synnit anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minne täältä mennään vai mennäänkö minnekään kun kuolo korjaa, mutta jos helvetti on olemassa, sinne suuntaa ainakin iso joukko uskovaisia ihmisiä. Mun lähipiirissä on eri uskontokuntia mm. lestoja, helluntalaisia ja kirkkouskovaisia ja heistä valitettavan moni on itsekkäitä, rahanahneita, empatiakyvyttömiä ihmisiä jotka pitävät itseään parempana kuin muut, ja he ovat vastuussa vain Jumalalle sanoistaan ja teoistaan. Valehdellaan, käytetään ihmisiä hyväkseen eikä kunnioiteta edes isää ja äitiä muista puhumattakaan, ja nöyryys on täysin tuntematon käsite. Sinne vaan 🔥
Kuulostat itsekin empatiakyvyttömältä. Ei voi tietää tarkoin, mitä ihmisen sisällä on, jos ei ole päivääkään elänyt hänen elämäänsä. "Kaikki olemme tehneet syntiä ja vailla Jumalan kirkkautta", sanoo Raamattu.
Olen realisti, Luterilaisen kirkon jäsen ja uskon Jumalaan, mutta en ole ns. uskossa. Kunnioitan 10 käskyä, mutta iso osa lähipiirin uskovaisista tuntuu ne unohtaneen. Mielestäni uskovan ihmisen pitäisi olla hyvä, rakastava ja anteeksiantava, eikä suinkaan tuomitseva, rahaa palvova ja itseään ylentävä. Olen pahoillani, mutta mieluummin olen "syntinen" kristitty kuin tekopyhä ja itsekäs uskovainen. Raamatulla olen saanut päähän monta kertaa, helvettiin on tuomittu ym. vaikka olen ihan tavallinen taapertaja. Ja tuo valehtelu, miksi uskossa elävät valehtelevat ja selittävät kaiken itselleen parhaaksi? Missä ihmisten kuin myös eläinten kunnioitus? Kerro mulle!!
Ei pääse. Taivaspaikat varattu vain kristityille.
Mieluummin ateistit menevät helvettiin. Hyvätkin. Jumala on tältä osin armoton tuomari.
Mitä tarkoitat taivaalla, ap?
Elä elämääsi loukkaamatta ja vahingoittamatta ketään.
Lue huviksesi kirja "Kapteeni taivaassa".
Uskon, että Jumala ei katso henkilöön vaan siihen, miten tämä kohteli läheisiään ja tuntemattomia lähimmäisiään (eläimiä myös, koska tuntevia olentoja). Noissa near death experience-videoissa toistuu usein se, että rakkaus on se olennaisin asia, koska Jumala on olemukseltaan Rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin uskovan tulisi olla hyvä, rakastava ja anteeksiantava. Hyvä puu tuottaa hyviä hedelmiä. Jeesus on viinipuu ja uskovat ovat sen oksia. Joka antaa elämänsä Jeesukselle ja pysyy Hänessä, se tuottaa hyviä hedelmiä. Valitettavasti uskovakin kompastelee välillä, peräti kaatuu. Jos oksa ei tuota hyvää hedelmää, silloin jumalasuhteessa ei kaikki ole kunnossa.
Taivas on olemassa, mutta ei uskonnollisella tavalla. Taivalla lentää lentokoneet, eivät sielut tai enkelit. Sori faktoista.
Kaikkien ihmisten kohtalo kuoleman jälkeen on sama uskonnoista riippumatta. Huvittavasti moniin uskontoihin liittyy oman klaanin paremmuuteen uskominen.
Taivas on psykologinen kangastus, jonka tarkoitus auttaa ihmistä pysymään oikealla tiellä.
En halua olla pilvessä, suosin alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mennään samaan hyvään paikkaan. Kaikki muu on epäloogista ihmisen keksimää pelottelua.
Jos haluat lisää tietoa, lue Michael Newtonin kirjat Sielujen matka ja Sielujen kohtalo. (Ei sisällä uskonnollista agendaa.)
Hyvä, sitten jatkan synnin tekemistä.
T: Vladimir Putin
Oikean kristityn tuntee siitä, että pystyy antamaan anteeksi esim. Puttelle ja Aatulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mennään samaan hyvään paikkaan. Kaikki muu on epäloogista ihmisen keksimää pelottelua.
Jos haluat lisää tietoa, lue Michael Newtonin kirjat Sielujen matka ja Sielujen kohtalo. (Ei sisällä uskonnollista agendaa.)
Oikean kristityn tuntee siitä, että pystyy antamaan anteeksi esim. Puttelle ja Aatulle.
Jos annan anteeksi toiselle, tämän pahat teot lakkaavat vaivaamasta _minua_. Anteeksiannossa on toisinaan kyse itsekkyydestä ja ehkä myös eräänlaisesta vapauttavasta mindfulnessistä. Anteeksipyytämiseen liittyy toisinaan pakottamista ja nöyryyttämistä.
Kukaan ei tiedä mitä tapahtuu kuoleman jälkeen.
Kaikkea saa tehdä ja sanoa kunhan pyytää anteeksi. Näin ainakin perheen lestoilla.
Sitkeässä on kyllä usko " toiseen maailmaan" , vaikka se on aina 1500- luvulta asti pala palalta romahtanut, mutta " heikkoja" on vaan niin paljon, ettei paremmasta väliä.