Te kenen lapset on olleet yliopistovaihdossa ulkomailla, niin ootteko käyneet heitä ulkomailla moikkaamassa?
Mun poika on lähdössä ja tarkoitus mennä häntä tapaamaan noin viikoksi.
Kommentit (11)
On käyty Singaporessa melkein 10 vrk, Barcelonassa 5 vrk ja Brysselissä 5 vrk. Onhan se hauska nähdä, miten erilaisia asioita sana campus pitää eri maissa sisällään.
En tiedä lasketaanko tätä mutta tyttäreni lähti Suomeen opiskelemaan ja me olemme asuneet ulkomailla melkein 30 vuotta.
Tytär halusi Suomeen ja pääsi, vuokrasin asunnon hänelle ja tuin asumis- ym. kuluissa. Tuli käytyäkin aika usein.
En kai voi ihan ulkomailla käynniksi sanoa kun itse ulkomailta sinne matkustin, olihan Suomi kotimaani koko lapsuuteni ja nuoreen aikuisikään. Toisaalta Suomi on nyt minulle ulkomaa, kotimaa on täällä muualla.
Minun ja rakastajattareni yksi lapsi on ollut. Olen käynyt.
Vaihto-oppilaana jenkeissä silloin. Oltiin neljä viikkoa kahdessa erässä. Sitten yliopistovaihdossa kävi Etelä-Koreassa oltiin pari viikkoa.
Saksassa tuli piipahdettua useammin pitkiä viikonloppuja. Lähinnä itekseni. Ihastuin Saksaan, että on siellä nyt käyty sen vaihdon jälkeenkin. Lähinnä siis Berliinin ja Essenin nurkilla.
Minä kävin Potsdamissa Saksassa.Olin viikon.Oli tosi siisti ja kaunis kaupunki.Saksassa upeita linnoja ja bussit kulki minutilleen.Eipä oisi muuten tullu Berliiniä nähtyä.Oli positiivinen yllätys.
Tytär oli opiskelijavaihdossa 8kk Bangkokin yliopistossa ja olimme ensin yhdessä talvilomalla ja vielä 3pv ko kaupungissa hänen kanssaan.
Ystävien lapset ovat olleet opiskelemassa ympäri Eurooppaa useamman vuoden ja vanhemmat käyvät usein heidän luonaan.
Thunder Bayssa käytiin siinä kohtaa kun lapsi päätti jäädä sinne toiseksi vuodeksi.
Poikani oli harjoittelussa ammattikouluaikaan Italiassa 2kk. Kävin moikkaamassa pitkän viikonlopun. Sain samalla syyn matkustella.
Me ei käyty, mutta moni tuttavistamme kävi.
Meidän nuorempi tytär menee ensi keväänä kirjoitustensa jälkeen käymään Aasiassa ja hän kävi myös aiemmin kun esikoinen opiskeli Euroopassa.
On rahat tiukalla (mm. noiden opintojen takia), joten kuopus mahtuu sinne yöpymään ja hänelle saamme lennot maksettua.
Ei ollut varaa käydä moikkaamassa.