Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lakkoja ei aja pelkästään "ay-pomot", vaan 80 prosenttia duunareista

Vierailija
07.03.2024 |

80 prosenttia duunareista seisoo liittojen takana. Persujen Facebook-ryhmässä oli aika mielenkiintoista keskustelua aiheesta. Siellä muhii nyt kyllä pommi, kannattajista niin iso osa on liiton jäseniä.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos persupoliitikot laitettaisiin vuodeksi oikeisiin duunarin hommiin, nuppi ei kestäisi viikkoakaan.

Duunarin kyykyttäminen ja haukkuminen kyllä kelpaa.

Vierailija
42/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen mukaan kaikki duunarit on vassareita. Ei kun hei, kaikki loisijathan on vassareita myös. Vau, vassareita on kyllä sitten paljon!

Persujenkin joukosta löytyy duunareita, n. 200 000. Eli persulogiikalla vassareita 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä nämä lakon vastustajat oikeasti ovat, heidänkin työehtojaan ollaan heikentämässä?

Valtaosa töissä käyvistä on palkansaajia, joiden etuja ollaan heikentämässä.

Nyt tilanne jakautuu 50/50, eli joka toinen haluaa itselleen heikennyksiä????????

Itse vastuntan lakkoja. Olen työssä käyvä ja kyllästynyt maksamaan toisten elämää. Minulle ei ole vielä oikein selvinnyt miten minun työehtoja heikennetään. Viimeksi olen ollut sairaana 15 v sitten, joten se että ensimmäinen sairausloma päivä on palkaton ei paljon tunnu. Irtisanomissuojan heikkeneminen ei koske kuin "huonoja" työntekijöitä, joista työnanataja ei nyt pääse eroon. Olen alalla jolla on työvoima pula ja uuden työntekijän perehdytys kestää lähes vuoden, joten kovin hepposin perustein työnantajan ei kannata meitä kokeneita irtisanoa, kun uusia ei ole tilalle tulossa. 

Kerroppa miten palkansaajien etuja ollaan heikentämässä. Lähinnä nyt heieknetään niiden etuja, jotka eivät töitä viitsi tehdä.

Vierailija
44/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä liittojen sitten pitäisi tehdä. Katsella vaan hiljaa vierestä ?

Eroaisin silloin samantien ammattiliitostani.

Antaa konkreettisia ehdotuksia miten asioita voidaan parantaa. 

Vierailija
45/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä nämä lakon vastustajat oikeasti ovat, heidänkin työehtojaan ollaan heikentämässä?

Nyt tilanne jakautuu 50/50, eli joka toinen haluaa itselleen heikennyksiä????????

Lakonvastustajat on heitä jotka haluaa ettei suomessa ole lakko oikeutta. He itse eivät käy töissä ja haluaa olla valkoisia sotureita.

"Saksassa vuonna 1933, pian sen jälkeen kun kansallissosialistinen puolue oli noussut valtaan, na t sit miehittivät ammattiliittojen toimipisteet kaikkialla maassa. Ammattiyhdistysliikkeen varat takavarikoitiin, johtajat pidätettiin ja monet vietiin keskitysleireille. AMMATTILIITOT JA TYÖLÄISJÄRJESTÖT JULISTETTIIN LAITTOMIKSI. TYÖNANTAJIEN oikeuksia päättää palkoista ja työehdoista lisättiin. LAKKO-OIKEUTTA EI OLLUT. 

&

Kirjoitat 90 v. vanhoista asioista, jotka ei edes tapahtuneet Suomessa. 

Eiköhän olisi jo aika siirtää kalenterisi  tähän päivään.

Vierailija
46/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vastuntan lakkoja. Olen työssä käyvä ja kyllästynyt maksamaan toisten elämää. Minulle ei ole vielä oikein selvinnyt miten minun työehtoja heikennetään. Viimeksi olen ollut sairaana 15 v sitten, joten se että ensimmäinen sairausloma päivä on palkaton ei paljon tunnu. Irtisanomissuojan heikkeneminen ei koske kuin "huonoja" työntekijöitä, joista työnanataja ei nyt pääse eroon. Olen alalla jolla on työvoima pula ja uuden työntekijän perehdytys kestää lähes vuoden, joten kovin hepposin perustein työnantajan ei kannata meitä kokeneita irtisanoa, kun uusia ei ole tilalle tulossa. 

<

Aika usein muihin työkavereihin ylimielisesti suhtautuva ja heitä huonoina pitävä onkin ensimmäisenä lähtijöiden joukossa. Vaikka ovat itse itselleen luoneet kuvan "hyvästä" työntekijästä. Sellainen ilkeä ja omahyväinen asenne voi huokua koko työpaikkaan huonona työilmapiirinä. Sellaisista fiksu työnantaja yrittää päästä ensin eroon. 

Vierailija
47/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusjen edustajat ikinä olleetkaan oikeissa töissä. 

Vierailija
48/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä tulee olemaan 7000 paskahousua lakossa, se on hyvin pieni määrä työssäkäyvistä. Eli 7000 ripulipellen takia muu kansa saa taas kärvistellä.

Tietkö paljon kärvistelet jos heikennykset menee läpi. Mieti sitä päivää, kun pomos ilmottaa  sulle, että katellaan sun liksaa uudelleen alaspäin ja kun vingut, että laitonta, niin pomos sanoo ei ole, koska sun oikeuksia just heikennettiin. Tai saat muuten vaan kenkää, koska se on tehty helpommaksi. Sinunkin töitäs on moni tekemässä halvemmalla, kun siihen tulee mahdollisuus. Tällaiset asiat on hyvä pitää mielessä. Se pieni Intialainen on valmis tekemään tulosta pienemmällä palkalla. Vaikka sun pomos miten lupailee sulle ja kehuu sua parhaaksi, niin se on raha mikä ratkasee aina kaikessa. Miks maksaa enempää kuin on tarvis.

Vierailija
49/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakonvastustajat on heitä jotka haluaa ettei suomessa ole lakko oikeutta. He itse eivät käy töissä ja haluaa olla valkoisia sotureita.

"Saksassa vuonna 1933, pian sen jälkeen kun kansallissosialistinen puolue oli noussut valtaan, na t sit miehittivät ammattiliittojen toimipisteet kaikkialla maassa. Ammattiyhdistysliikkeen varat takavarikoitiin, johtajat pidätettiin ja monet vietiin keskitysleireille. AMMATTILIITOT JA TYÖLÄISJÄRJESTÖT JULISTETTIIN LAITTOMIKSI. TYÖNANTAJIEN oikeuksia päättää palkoista ja työehdoista lisättiin. LAKKO-OIKEUTTA EI OLLUT. 

&

Saksassa oli siis tasan sama meininki kuin Neuvostoliitossa. AY-liike ajettu alas ja työvoiman järjestäytyminen estetty. On se sosialismi sitten jännä juttu.

Ei kun hei, meillähän AY-liike on sosialisteja täynnä. Mikä tässä ei nyt täsmää? 

Vierailija
50/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei ole tehnyt Purra, Halla-aho, Rydman, Vigelius, Tynkkynen..

Taisivat pistää ainoan edes jotain töitä tehneen persun pihalle puolueesta.

Silti heistä on oikein hauskaa kyykyttää duunareita ja haukkua heitä rikollisiksi. 

Itse eivät selviäisi oikeissa töissä edes viikkoa.

Vierailija
51/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla harvinaisen tyhmä ja sivistymätön, jos ei ymmärrä ilman AY-liikettä palkat olisivat minimipalkkoja ja vapaapäiviä/lomarahoja ei olisi kenelläkään. Uskokaa vaan EKn ostamat lehtijutut ja hallituksen paskapuheet. Saatte tuta oikein kunnolla, mitä on kunnon kapitalismi.

Vierailija
52/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin todennäköisesti puolet ay-jäsenistä eivät kannata vasemmistoa, vaan puolet ja puolet jakautuu kuten muutenkin poliittinen kannatus nykyisin.

Eikä kukaan ole ollut oikeaa lakkoilua kieltämässäkään vaan nämä yritykset  ruveta varjohallitukseksi osoittamalla mieltään laillisesti valitun hallituksen pakon edessä tekemiä toimenpiteitä, koska rahaa ei ole.

Tottakai lakkoilu on mukavaa, maksetaan lomasta, eikä tarvitse mennä töihin.  Maksu tulee toki myöhemmin, jos vähänkin ajattelee  työpaikkojen säilymistä ja velkaantumisen vähentämistä.

Vierailija
53/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra ei ole ollut kunnon töissä

Halla-aho ei ole ollut kunnon töissä

Tynkkynen ei ole ollut kunnon töissä

Rydman ei ole ollut kunnon töissä

Vigelius ei ole ollut kunnon töissä

Alkaako hahmottua? Nämä samat tyypit kertoo, että tavallinen duunari on rikollinen ja käskee duunaria painumaan töihin.

Antti Rinne ei ole ollut kunnon töissä

Marin ei ole ollut kunnon töissä

Lindtman  ei ole ollut kunno töissä

Urpilainen ei ole ollut kunnon töissä

Tuppurainen ei ole ollut kunnon töissä

Näkkäläjärvi on ehkä se, joka on käsillään tehnyt eniten, hajotti vanhan naisen mökin ja tappoi kissat.

Alkaako hahmottua? Kyllä samanlaisen listan saa nykyään tehtyä joka puolueesta perustellakseen ihan mitä tahansa asiaa, jos niin vain haluaa tehdä.

Vierailija
54/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä tulee olemaan 7000 paskahousua lakossa, se on hyvin pieni määrä työssäkäyvistä. Eli 7000 ripulipellen takia muu kansa saa taas kärvistellä.

Kyllä ne ripulit on ihan muissa housuissa.

Vierailija
55/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä liittojen sitten pitäisi tehdä. Katsella vaan hiljaa vierestä ?

Eroaisin silloin samantien ammattiliitostani.

Liitto neuvottelee työehtosopimuksista, sinullekin, jatkossakin. Nyt on menossa aivan erityistilanne kun Orpo on sekaantunut ay-politiikkaan ennenkuulumattomalla tavalla.

Jos periksi annetaan, seuraavaksi voivat esim yrittää näivettää lomarahoja. Revi siitä sitten.

Väärin, ammattiyhdistysliike sekaantuu lainsäädäntöön ennen kuulumattomalla tavalla. Suomessa lakien säätämisestä vastaa eduskunta, joka valitaan vaaleilla. Eduskunta valitsee keskuudestaan hallituksen työrukkaksekseen. On täysin käsittämätöntä, että joku ihmisryhmä katsoo oikeudekseen panna maan polvilleen kun he ovat tyytymättömiä kansalaisten enemmistön valitseman eduskunnan työhön. 

Ei yhteiskunta toimisi, joka kaikki ihmisryhmät toimisivat samoin. Tämä on anarkiaa, joka ei kuulu demokratiaan. Tosin anarkia ja väkivaltaan turvautuminen ei ole vasemmistoradikaaleille mitään uutta. Aikanaan tästä syntyi punakapina ja Venäjän sisällissota, jonka tuloksena saimme Neuvostoliiton totalitarismin ja hirmuvallan. Punaisen aatteen anarkiaa ja väkivaltaa ovat myöhemmin toteuttaneet lukuisat eri tahot ympäri maailmaa, myös Euroopassa esimerkiksi RAF / Baader -Meinhof toimesta parinkymmenen vuoden ajan, jonka jäsen Daniela Klette pidätettiin juuri Saksassa. 

Anarkia ja terrorismi on nimenomaan ollut vasemmistoradikaaleille ominaista, ei oikeistolaisille. 

Hävetkää!

Vierailija
56/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakon vastustaja on säännöllisessä päivätyössä käyvä, vähän sairasteleva (ei myöskään lapsisairas), joka on valmis hakemaan uutta työtä tarvittaessa vaikka alansa ulkopuolelta. Lisäksi talous ei kaadu samantien ansiosidonnaisen vähentyessä.

Luomasi mielikuvien ihanne-ihminen ei sitten tunne lähihistoriaa sen vertaa, että osaisi olla kiitollinen aiemmilla lakoilla hankittuihin helpotuksiin ja etuihin hänenkin työpaikassaan?

Vierailija
57/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettipersut ei osaa kuin jankata paskaa. Muuhun ei kyvyt riitä.

Eihän nuo politikkopersutkaan parempaan pysty.

Vierailija
58/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen, ja kannatan lakkoja. Hallituksen politiikka on julmaa, kylmää ja kovaa. Olen aina äänestänyt ihmistä, puolueesta riippumatta. Tällä kertaa arvioon äänestämäni henkilön täysin väärin. Hävettää.

Samaa mieltä. Leikkauksia saisi mielestäni tehdä, mutta tasapuolisesti. Eihän hallituksen hommassa ole mitään järkeä, kun ideologiaperusteisesti vaan köyhdytetään kaikkein köyhimpiä, jotka kuitenkin osallistuvat yhteiskunnan pyörittämiseen. Tehdään vaan lisää työttömiä, lisätään työttömyyden kustannuksia ja lisäksi tulee valtavat taloudelliset tappiot. Aivan vähäjärkisten hommaa. Eniten silti ällöttää Purran harrastama kansalaisten halveksunta ja ilkkuminen sekä muiden persujen silmien pyörittelyt ja ala-arvoinen räkytys. Orpo taas täyslapanen, ei johtaja-ainesta.

Vierailija
59/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakot ovat ihan höpöhöpöä,  ei järjen hiventäkään!

Vierailija
60/81 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purra ei ole ollut kunnon töissä

Halla-aho ei ole ollut kunnon töissä

Tynkkynen ei ole ollut kunnon töissä

Rydman ei ole ollut kunnon töissä

Vigelius ei ole ollut kunnon töissä

Alkaako hahmottua? Nämä samat tyypit kertoo, että tavallinen duunari on rikollinen ja käskee duunaria painumaan töihin.

Antti Rinne ei ole ollut kunnon töissä

Marin ei ole ollut kunnon töissä

Lindtman  ei ole ollut kunno töissä

Urpilainen ei ole ollut kunnon töissä

Tuppurainen ei ole ollut kunnon töissä

Näkkäläjärvi on ehkä se, joka on käsillään tehnyt eniten, hajotti vanhan naisen mökin ja tappoi kissat.

Alkaako hahmottua? Kyllä samanlaisen listan saa nykyään tehtyä joka puolueesta perustellakseen ihan mitä tahansa asiaa, jos niin

Rinne on ollut lakimies.

Marin ollut mm. kaupan kassalla, josta häntä parjattiin

Urpilainen on ollut opettaja

Mitä ne oikeat työt pitäis olla?