Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS pääkirjoitus: Nyt paljastuu poliittisten lakkojen todellinen ydin ja se ei mairittele ay-liikettä

Vierailija
07.03.2024 |

Moni suomalainen on ehkä hiljaa tukenut ay-liikkeen poliittista lakkoilua vapaan mielipiteen ilmaisun nimissä.

Mutta nyt usko on koetuksella.

Lakkoilu alkaa näyttää yhä enemmän puhtaalta valtapolitiikalta, jossa ay-liike käy taistelua omasta asemastaan yhteiskunnassa. Se, minkä takia poliittisia lakkoja ollaan rajoittamassa, tulee entistä selvemmin esille. Kahden viikon lakkopommillaan ay-liike vaikeuttaa yritysten toimintaa tavalla, jolle ei välttämättä kohta enää löydy ymmärrystä omasta jäsenistöstäkään.

https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000010279311.html

Kansalaisaloitekin lakkojen kieltämiseksi meni eduskuntaan, joten  ei näytä hyvältä ay-liikkeen osalta.

Kommentit (350)

Vierailija
341/350 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sakilaiset eivät vain tajua, mistä Niinistökin puhui, kun puhui ansaitsemattomasta elintasosta.

niin, kuin nämä sakilaiset eivät maksa veroja toiminnastaan, pelaavat kaverikommareille satojentuhansiet palkat/edut, ajavat kalleimmilla autoilla koko helsingin ydinkeskustassa, syövät kalleimmissa ravintoloissa, pukeutuvat kalliimpiin pukuin ja polttavat sikaria. tuo noiden sakilaisten jetset-elämä on mahdollista vain, koska eivät maksa keräämistään maksuista veroja. ylimielisyyden huippu, sedät paksuine mahoineen ja kultaketjuineen, kuten neuvostoliitossa aikoinaan privaattikokkeineen ja tarjoilijoineen. ainoastaan tuollainen veropaa elämä mahdollistaa tuollaisen touhun. ei tuossa noiden poliittisessa lakossa ole kysmys työläisten palkoista. nuo sak pomot ovat vieraantuneet työläisten palkoista ja yritysten kilpailukyvystä. nytkin tämän sekoilun päätteeksi työläiset menettää työ

Sakilaiset ja kaltaisensa ovat tunkkainen tuulahdus suoraan 1970-luvulta. Luulisi, että nuorempi sukupolvi (n. alle nelikymppiset) haluaisivat sekä täällä että itärajan takana modernimpaa yhteiskuntaa jäykän byroslavian sijaan. Suuret ikäluokat ja muut eläkeikäiset kannattavat menneisyyttä ja nostalgisoivat omaa nuoruuttaan. Nuoret eivät elä menneisyydessä vaan tulevaisuutta varten, mutta se taas ei palvele "sikaripatujen" intressejä.

Vierailija
342/350 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä orpon johtama huono hallitus. 

Orpo ei tajunnut kiimassaan, että vastareaktio saattaa olla yhtä kova kuin hänen vimmansa laittaa palettia uusiksi. Suomalaisen elinkeinoelämän on uudistuttava, jos haluamme saavuttaa aitoa talouskasvua. Nykyiset tukijalkamme perustettiin sotakorvausten ja valtion osaomistuksien varaan. Nykyinen yritystukijärjestelmä ei ole kyennyt luomaan samankaltaista kestävää pohjaa, joten post-nokia Suomi junnaa paikoillaan vuodesta toiseen. Ja junnaa edelleen, vaikka sinimusta leikkaisi tuhkatkin pesästä.

Saatanan tunari. Ei tollasia oppipoikia pitäis laskea tollaseen virkaan yllättymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/350 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ay liikkeet näyttäytyy vain demarien ja vassarien poliittisina järjestöinä. Olen itse eronnut liitosta vuosia sitten ja liityin ytk, kannustan muitakin tekemään samalla tavalla. 

Ay liikkeet ei ole nykyaikaa ja taitaa vain vanhat jäärät kannattaa niitä jotka haikailevat venäjän menoa suomeen. 

Suomessa on onneksi demokratia joten ay liikkeiden olemassa oloa pitäisi kyseenalaistaa entistä enemmän. Ay liikkeet ei kannata demokratiaa vaan ne taistelee sitä vastaan.

Näin keskituloisena duunarina joka tienaa sen 3200e/kk bruttona ainoa vaihtoehto on nykyiset hallituspuolueet koska kaikki muut haluaa riistää minulta enemmän ja enemmän verojen muodossa samalla aiheuttaen harmia suomen taloudelle. Nyt on surkea taloustilanne edellisen hallituksen takia.

M32

Vierailija
344/350 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkojen juurisyy on umpisurkea hallitusohjelma ja se on myös syy miksi hallitus ei voi perääntyä tai neuvotella. Ainoa ulospääsy tilanteesta on hallituksen kaatuminen tai ay-liikkeen perääntyminen, kumpikaan ei näytä tällä hetkellä todennäköiseltä. 

Hallitus ja hallitusohjelma ovat minun mielestäni erinomaisia. Se, että ne eivät teitä vasemmistolaisia miellytä, ei ole syy tuhota Suomen taloutta poliittisilla lakoilla. Katseltiin mekin jauhoprinsessan ja viisikon järjetöntä tuhoamistyötä neljä vuotta, odottakaa tekin kiltisti ensi eduskuntavaaleihin.

Vierailija
345/350 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä orpon johtama huono hallitus. 

Orpo ei tajunnut kiimassaan, että vastareaktio saattaa olla yhtä kova kuin hänen vimmansa laittaa palettia uusiksi. Suomalaisen elinkeinoelämän on uudistuttava, jos haluamme saavuttaa aitoa talouskasvua. Nykyiset tukijalkamme perustettiin sotakorvausten ja valtion osaomistuksien varaan. Nykyinen yritystukijärjestelmä ei ole kyennyt luomaan samankaltaista kestävää pohjaa, joten post-nokia Suomi junnaa paikoillaan vuodesta toiseen. Ja junnaa edelleen, vaikka sinimusta leikkaisi tuhkatkin pesästä.

Saatanan tunari. Ei tollasia oppipoikia pitäis laskea tollaseen virkaan yllättymään.

Ei enää nähdä ns. metsää puilta, eli meidän hyvinvoinnin tukijalat ovat aloilta, missä tapahtuu hidasta uudistumista eikä juurikaan kasvua. Eikä kasvua ole odotettavissakaan. Korkea tuottavuusarvo on täysin toisenlaisissa tuotteissa ja yhdysvaltalaiset yritykset dominoivat näitä aloja.

Vierailija
346/350 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SAK on jäänne kaukaa menneisyydestä.

Työntekijöiden oikeudet ja hyvä palkka eivät ole mitään muoti-ilmiöitä, jotka vain ykskaks menevät muodista.

Mutta tunkkainen, epädemokraattinen ammattiliittopopulismi on, ja sitä tämä lakkoilu edustaa.

Vierailija
347/350 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ay liikkeet näyttäytyy vain demarien ja vassarien poliittisina järjestöinä. Olen itse eronnut liitosta vuosia sitten ja liityin ytk, kannustan muitakin tekemään samalla tavalla. 

Ay liikkeet ei ole nykyaikaa ja taitaa vain vanhat jäärät kannattaa niitä jotka haikailevat venäjän menoa suomeen. 

Suomessa on onneksi demokratia joten ay liikkeiden olemassa oloa pitäisi kyseenalaistaa entistä enemmän. Ay liikkeet ei kannata demokratiaa vaan ne taistelee sitä vastaan.

Näin keskituloisena duunarina joka tienaa sen 3200e/kk bruttona ainoa vaihtoehto on nykyiset hallituspuolueet koska kaikki muut haluaa riistää minulta enemmän ja enemmän verojen muodossa samalla aiheuttaen harmia suomen taloudelle. Nyt on surkea taloustilanne edellisen hallituksen takia.

M32

Oikeiston trolli mainostaa Loimaan kassaa, mikä perustettiin vain ja ainoastaan kaatamaan ay-liike.

Lähde? Perustaja kertoi itse.

Vierailija
348/350 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Oikeiston trolli mainostaa Loimaan kassaa, mikä perustettiin vain ja ainoastaan

Ja hyvin näyttää etenevän, koska Ay-liike on nykyään tarpeeton.

Vierailija
349/350 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen teollisuuden ennustuskyvystä kertoo paljon se, ettei ymmärretty nettivallankumouksen vähentävän hienopaperin kysyntää ja kasvattavan pakkauskartongin. Jälkijunaan jäätiin tässäkin.

Vierailija
350/350 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Oikeiston trolli mainostaa L

Ja ytk on nykyisin suositumpi kuin sak. 

Persut on myös nykyisin duunarien suosikki puolue.

Miksi ay liikkeet,sdp ja vasemmistoliitto on menettänyt työväenluokan tässä vuosien aikana?

Johtusiko siitä että ne haluavat verottaa ihmiset hengiltä, ay liikkeet ei aja pienipalkkaisille isompia korotuksia, ilmastovouhotus, maailmanparantaminen.... Jne

Tuntuu siltä että ay liikkeet,sdp ja vas halveksuu duunareita koska miksi ne aja duunareille parempia palkkoja? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan