Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa vauvalle iavan päättömän nimen, mitä tehdä?

Vierailija
07.03.2024 |

Olen puolivälissä raskaana. Ennen raskautta oltiin puhuttu nimistä, kerroin millaisista pidän ja kerroin nimen joka on ollut lapsuudesta asti haavenimeni lapselle. Mies oli samoilla linjoilla ja listasi itsekin mukavan kuuloisia nimiä. Raskauden selvittyä kuitenkin ilmoitti, että hänellä on koko ajan ollut kyllä se "oikea" nimi mielessä, ja ei vain kertonut siitä koska ajatteli että en tykkäisi. Nimiä on muutama, mutta kaikki ovat sukunimeen sopimattomia, suomalaisessa suussa vaikeita sanoa ja suurin osa fantasiaelokuvista. Tyyliä Wäiski Woltti Voldemort Jarkonpoika ja Hermione Ihalempi Floora Jarkontytär. Siis makuja on monia, mutta ihan oikeasti? En halua esikoiselle nimeä jostain elokuvasta jota en ole edes nähnyt. Varsinkaan, kun mies ei ole juuri lainkaan osallistunut eikä tukenut, mutta haluaa silti ns rusinat pullasta. 

Omat nimitoiveeni ovat, no, normaaleja suomalaisia nimiä kai. Ollaan puhuttu rakkaan isovanhempani nimestä toiseksi nimeksi ennen tätä nimihullutusta. Ajattelin että mies on vain raskaudesta alkuun niin sekaisin että keksi näitä nimiä mutta palautuisi kyllä järkiinsä, muttei ole palautunut. Asiasta keskustellessa ei ole oikein suostuvainen neuvotteluun tai edes kuulemaan minun ehdotuksiani, vaan ilmoitti vain vihaisena että hän on päättänyt lapselleen nimen ja tämä nimi tulee. Hän ei aio muuta nimeä hyväksyä, vaan kuulemma tarvittaessa vaikka väkisin ilmoittaa päättämänsä nimen maistraattiin ja papille. 

Kiva että on kiinnostunut lapsesta, mutta mua ahdistaa niin että olen jo heikkona hetkenä miettinyt että lähden muualle täältä lopullisesti. Raskaus on suurin haaveeni ja rankkojen hoitojen tulos, siksikin tuntunee aivan hirveältä että sen kerran kun minä saan pohdiskella vauvalleni nimeä niin joku muu päättääkin sen ja vielä todella kammottavan nimen. Jonkun vähän hassun mutta normaalin, vaikka Eskon, olisin voinut vielä niellä ja pitää suloisena, mutta en vaan koe mitään yhteyttä näihin Pikachu Iku-Turso Harry Jarkonpoika Möttönen -nimiin. Emme ole naimisissa eikä isyyttä ole vielä tunnustettu. 

Voiko mies viedä pakolla nimensä läpi vaikka vastustaisin? Ottaen huomioon että menee maistraatissa läpi. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikkien lapsen huoltajien on vahvistettava ilmoitus."

Mies ei voi yksipuolisesti päättää nimeä saati ilmoittaa sitä väestötietojärjestelmään.

Kiitos! Tämä vähän helpotti, hyvä jos näin. Tosin jännittää vaan, että tuskin mieskään hyväksyisi sitten minun nimi-ilmoitustani. Mitähän sitten tapahtuisi. 

Viikko sitten lajitteli hankittuja vauvan vaatteita "saa käyttää" ja "kielletyt" -pinoihin oman mielensä mukaan. Kysyttäessä että miten niin nämä on kiellettyjä, mitä tarkoittaa niin vastasi että niitä ei vaan käytetä hänen ja hän vie ne kierrätykseen. Suuttui, kun sanoin aikovani käyttää myös niitä, vaatteita ei sallittujen pinoon kun jäänyt kuin ehkä kaksi asua per koko. Ei ole hankintoihin osallistunut mitenkään. 

Onko nyt kyse siitä, ettet voi enää tunnustaa itsellesi, että töppäsit tämän geenilahjoittajan valinnasss aika huolella? En kattelis päivääkään minä.

Vierailija
22/31 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kertomasi asiat kuulostavat kuin jonkun kauhuelokuvan pahaenteiseltä juonelta 😢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ehkä "alan niin hirveäksi, että nainen ymmärtää lähteä" -tempaukselta...

Vierailija
24/31 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia vaatteita tämä Lucifer Potter Möttönen saisi käyttää?

Vierailija
25/31 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä palstan kestosuosittu ohje on jo annettu, mutta tässä tulee vielä: jätä se sika.

Ihan todella tarkoitan tätä. Tuosta miehestä ei ole puolisoksi eikä isäksi.

Lähtiessäsi huolehdi omasta ja vauvasi turvallisuudestasi tarkasti.

Vierailija
26/31 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nimeksi Ieva tai jos poika, Iarmo.

Vierailija
27/31 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ukkohan ihan realiteeteista irrallaan. Hölmöjä nimiehdotuksia, pakottamista, vauvan vaatteiden pois heittämistä. 

Psykoosipotilaan edesottamuksiahan noi jo on. Ei tosta tyypistä ole perheelliseksi.

Vierailija
28/31 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5

Vierailija
29/31 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää, kun lapsen saaminen on se tärkein päämäärä eikä rakastava avioliitto.

Vierailija
30/31 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3/5

Kaikenlaisia sekoja on, joten ei tää välttämättä ole mikään provo.

Vierailija
31/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita lapsen nimi dvv:lle heti kun se on mahdollista ja viivytä isyyden tunnustamista. 

Sinuna lähtisin suhteesta mahdollisimman pian, tilanne tulee tuosta vain pahenemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi