En jaksa enää ihmisten typeriä puheita ja kommentteja
En taida tuntea monia viisaita ihmisiä. Minusta tuntuu, että olen kurkkua myöten täynnä ihmisten kuuntelemattomuutta, typeriä puheita ja kommentteja. Harvoin kuulen mitään ihmisten suusta, mikä auttaisi tai olisi hyväksi minulle. Ihmiset pälättävät vimmatusti omia asioitaan, tai sanovat jotain typerää.
Kuulostan varmaan kamalalta ihmiseltä. Mutta onko kenelläkään muulla tällaista kokemusta/olotilaa muihin ihmisiin nähden?
Kommentit (28)
Mulla sama ongelma, ap.
En myöskään tunne viisaita, fiksuja ihmisiä. Olen syrjäytynyt jo nuorena, mutta se ei tehnyt minusta tyhmää.
Päin vastoin, olen voinut käyttää elämäni "elämän syntyjen syvien" tutkimiseen. Ja tosiaan tavalliset ihmiset vaikuttavat enimmäkseen pinnallisilta, tyhmiltä ja "turhilta". Olen paljon yksin, omasta halustani. Älykäs ja syvällinen seura kyllä kelpaisi. Tai hauska edes. Olen itse hetkessä elävä ja säilyttänyt uteliaisuuteni kuten lapsi. Tämmöisiä aikuisia ei kohtaa juuri missään. Tai sitten ovat jotenkin tärähtäneitä ja jonkun humpuukiharrasteen viemiä.
Vierailija kirjoitti:
No, ihan aidosti avauduin aloitukseen, että enpä ole paljoa sellaista puhetta ihmisiltä kuullut, mikä olisi minulle jotenkin hyväksi. Ei minun tarvitse olla mikään erikoinen tai muita arvokkaampi ihminen, jotta tällainen tilanne voi aidosti elämässä olla. Mutta tosiaan, voi olla että en tunne viisaita ihmisiä. -ap
No puhutko muille mitään heidän hyväksi? Lusikalla saa, jos lusikalla antaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama ongelma, ap.
En myöskään tunne viisaita, fiksuja ihmisiä. Olen syrjäytynyt jo nuorena, mutta se ei tehnyt minusta tyhmää.
Päin vastoin, olen voinut käyttää elämäni "elämän syntyjen syvien" tutkimiseen. Ja tosiaan tavalliset ihmiset vaikuttavat enimmäkseen pinnallisilta, tyhmiltä ja "turhilta". Olen paljon yksin, omasta halustani. Älykäs ja syvällinen seura kyllä kelpaisi. Tai hauska edes. Olen itse hetkessä elävä ja säilyttänyt uteliaisuuteni kuten lapsi. Tämmöisiä aikuisia ei kohtaa juuri missään. Tai sitten ovat jotenkin tärähtäneitä ja jonkun humpuukiharrasteen viemiä.
Tämä kuin minun kynästä, paitsi en ole syrjäytynyt vaan vähän vetäytyvä.
M24
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä edes tukeutuisit muihin ihmisiin.Minä en ainakaan enää aikuisena ole tukea muilta ihmisiltä etsinytkään.Siinä tulee pettymään.Eikä se edes ole heidän tehtävänsä.Tukeudu ainoastaan Jumalaan.Hän kuulee sinua aina ja on aina luonasi.Hänen rakkautensa ja tukensa on varma.Hän ei ikinä hylkää.Olemmehan kaikki Hänen rakkaita lapsiaan,aina.Hän näkee meidät aina täydellisinä.Rukous auttaa aina,kun se on lausuttu uskossa.Eli uskot saaneesi jo vastauksen, ennen kuin edes olet pyytänyt.Eli kiität saamastasi.Se on uskonrukous.
Olen myös kristitty, mutta en minä "kuule" Jumalan puhetta tai tahtoa tai tukea. Enkä ajattele että kristittynä sitä useatkaan kauheasti kuulevat. "Nyt näemme kuin kuvastimesta, kerran näemme kasvoista kasvoihin". -ap
Jauhetaan sontaa niin kauan ,kunnes totuus koputtaa oveen ja kysyy oletko valmis?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä edes tukeutuisit muihin ihmisiin.Minä en ainakaan enää aikuisena ole tukea muilta ihmisiltä etsinytkään.Siinä tulee pettymään.Eikä se edes ole heidän tehtävänsä.Tukeudu ainoastaan Jumalaan.Hän kuulee sinua aina ja on aina luonasi.Hänen rakkautensa ja tukensa on varma.Hän ei ikinä hylkää.Olemmehan kaikki Hänen rakkaita lapsiaan,aina.Hän näkee meidät aina täydellisinä.Rukous auttaa aina,kun se on lausuttu uskossa.Eli uskot saaneesi jo vastauksen, ennen kuin edes olet pyytänyt.Eli kiität saamastasi.Se on uskonrukous.
Ei kyse ole ihmisiin tukeutumisesta. Olisi vaan mukavampaa elää täällä lajitovereiden seurasta nauttien. Sen sijaan muut ihmiset vain ärsyttävät ja turhaudun. Ei ole kiva aina olla yksin.
Oletko sinä aina yksin, vai onko sinulla mukavia ihmisiä lähelläsi, jotka rikastuttavat elämääsi?
Minustakin tuntuu, että ympärillä pörrää vain vähä-älyistä sakkia. Tänäänkin töissä mietin, että voi helvata. Miksi nuo tollot saa samaa palkkaa kuin minä joka teen paljon enemmän ja tehokkaammin töitä.