Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bensan raivohamstraaminen alkanut!

Vierailija
07.03.2024 |

Huoltoasemayrittäjät kertovat, että polttoainetta kuluu nyt valtavia määriä. Tuskin riittää koko lakon ajaksi.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7a3296f2-9625-4b22-b8f6-77ceec209aa5

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan nyt kannattaa hamstrata, kun sitä polttoainetta saadaan vielä lisää. Ensi viikolla ei saada.

Vierailija
42/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Meillä yritys veti kaikki varatankit täyteen jotta homma pyörii jopa kuukauden. Ja jos tallinnassa käydään keikalla aina tankar täyteen myös 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan bensaa kun muutkin sitä hakevat! KKRRrrrRaaaaahhh!!!!!!

Moottoriajoneuvoa en kyllä omista.

Vierailija
45/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksin laittamaan tankin täyteen, koska bensan hintaa nostettiin täällä 25 senttiä kaikilla asemilla sillä minuutilla kun lakoista ilmoitettiin. Niin en nyt uskonut että se hinta seuraavan muutaman viikon aikana erityisesti laskisi.

Vierailija
46/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomi on tankkaamisen suurvalta"

T: Petteri Lapanen

Vierailija
47/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sähköä tulee töpselistä niin ei tarvitse moisesta stressata.

Patteri-Kosla se vasta nolo kulkine on.

Vierailija
48/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin minäkin 10 l ylimääräistä kanistereihin. Asun maalla, työmatkaa 20 km suuntaansa, pakko ottaa vähän jemmaan. Vessapaperia en hamstrannut silloin enkä nyt.

Tiedän tunteen. Itselläni on 45 kilometriä yhteen suuntaan. Yhteensä 90 km päivässä jotta voin käydä töissä. Jokunen kilometri lisää tulee, kun haen/vien lapsia päiväkotiin. 

Valitettavasti en voi vielä tällä viikolla tankata, täytyy vaan odotella seuraavaa tilipäivää.

Vierailija
49/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Anttila sanoo, että erityisesti vanhempi väki on tullut tankille uutisoinnin seurauksena."

Eli eläkeläiset, joiden ei tarvitse mihinkään kotoaan edes poistua, hamstraavat kaiken polttoaineen. Kiitos heille, kun se loppuu ja työläiset ei pääse töihin. Heillä näköjään on myös rahaa ostaa ylimääräistä bensaa, itselläni ei ole vaikka käyn palkkatyössä. Jännä juttu.

Eläkeläiset saavat ostaa polttoaineita ihan niin paljon kuin haluavat ja milloin vaan!

Ja aiheuttavat tällä omalla hölmöläisten käytöksellä bensan loppumisen. Mutta pääasia kai on, että saa istua tyytyväisenä kotona vessapaperipaalien ja bensakanisterien ympäröimänä. Minäminäminä.

Asia ei minulle kuulu, mutta osan maalaispitäjissä asuvista eläkeläisistä on välttämätöntä ajella kaupunkiin saamaan hoitoa sairauksiinsa, sekä kuntoutuksiin. 

Jopa useamman kerran viikossa.

He eivät edellämainitusta syystä voi polkupyörilläkään sinne rytkyttää. Eivät varsinkaan liukkailla teillä missä ei ole pyöräteitäkään erikseen.

Vierailija
50/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi on diesel-auto jonka tankillisella pääsee yli 1000 km. Päivässä tarvitsee normioloissa ajaa korkeintaan 40 km.

Vierailija
51/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanoisi hamstraamiseksi jos käy täyttämässä tankin ennen kahden viikon lakkoa, kun normaalistikin minulla on tankki korkeintaan puolillaan.

Lakon ajalle tulee kuitenkin korkeampi hinta, jos bensaa saa. Olen sitten pois sieltä jonottelemasta niiden tieltä, joiden on pakko sitä bensaa silloin lakon aikaan saada. 

Vierailija
52/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi auto kuluttaa niin vähän että tankillisella ajan kolme viikkoa. Täytyy maanantaina ottaa tankki täyteen.

Vierailija
53/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha,  vähän nolotti ostaa tänään vessapaperia, mutta se oli oikeasti vähissä.  Ostin sitten vain pienen pakkauksen.

Sama täällä. 

Meillä viiden hengen perhe, ja viimeinen rulla telineessä. 

Täytyy varmaan hakea monesta eri kaupasta pieni pakkaus.

Vierailija
54/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi auto kuluttaa niin vähän että tankillisella ajan kolme viikkoa. Täytyy maanantaina ottaa tankki täyteen.

Voisitko ottaa jo tällä viikolla, niin asemat ehtivät täydentää varastojaan lakon ajaksi. Maanantaina se ei enää onnistu. 

Tokikaan sinun tankkaamisesi ei vaikuta useampaan paikkaan, mutta jos muut toimivat kuten sinä, niin ongelmia tulee. 

Vierailija
55/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta tulee nousemaan päivä päivältä tuon hamstrauksen takia.

Vierailija
56/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Anttila sanoo, että erityisesti vanhempi väki on tullut tankille uutisoinnin seurauksena."

Eli eläkeläiset, joiden ei tarvitse mihinkään kotoaan edes poistua, hamstraavat kaiken polttoaineen. Kiitos heille, kun se loppuu ja työläiset ei pääse töihin. Heillä näköjään on myös rahaa ostaa ylimääräistä bensaa, itselläni ei ole vaikka käyn palkkatyössä. Jännä juttu.

Laitoin eläkkeellä olevan isäni tankkaamaan autonsa vaikkei sitä tarvitse. Minä tarvitsen ja käytän hänen autoaan kun omastani loppuu polttoaine. Ja täältä on sairaalaan 180km, että jos sattuu tulemaan tarve siellä käydä, niin onpa polttoainetta.

Vierailija
57/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin parvekkeelle 1500litraa myyn sitten kun loppuu 6-7 € litra

Kotona ei saa säilyttää suuria määriä bensaa.

Vierailija
58/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakko alkaa vasta ensi maanantaina, sitä ennen ehditään varsin hyvin kuljettamaan bensaa varastoihin! Vanhukset tietävät, että jos jotain sattuu, ei ambulanssi tule paikalle, itse pitää ajaa sairaalaan hyvinkin 70 km päähän.

Vierailija
59/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat idiootit jotka hamstrasivat kaiken vessapaperistä lähtien korona-aikana. Helsingissäkin oikein tapeltiin viimeisistä vessapaperipakkauksista.

Hahaha. Mä muistan silloin kun olin ainoa kaupassa jolla ei ollut sitä kahta pakettia paskapaperia korissa. Nauratti nää hamstraajat, noh, ehkä ne sitten söi myös sitä paperia?

Mun mielestä nää hamstraajat ja muut törpöt sais hävetä. 

Vierailija
60/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakko alkaa vasta ensi maanantaina, sitä ennen ehditään varsin hyvin kuljettamaan bensaa varastoihin! Vanhukset tietävät, että jos jotain sattuu, ei ambulanssi tule paikalle, itse pitää ajaa sairaalaan hyvinkin 70 km päähän.

Jep, kuljetukset kulkee sunnuntaihin saakka ja varmasti nyt tehdään pitkää päivää. Eli kaikki vaan tankki nyt täyteen ja sitten tarpeeseen kun lakko on päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi