Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ei löydy netistä?

Vierailija
07.03.2024 |

Ei yhtään artikkelia tms. nimelläni, ei sometiliä omalla nimellä, ei mitään. Olen käyttänyt nettiä aktiivisesti yli 25 vuotta, ja joskus on ollut joku oman nimen profiili, mutta ei enää vuosiin. Muita kaltaisiani? Ja syitä siihen, ettei sinua "ole" netissä? Minulla ihan vaan se, että tykkäsin anonyymistä netistä aikoinaan, ja mm. Facebookia kokeiltuani en vaan saanut mitään irti siitä somesta, mihin maailma on nykyään kallistunut.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Tykkään olla anonyymi.

Vierailija
2/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy minuakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaako muut nettiä 15-20v sitten? Oli jotenkin parempi meininki

Vierailija
4/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaipaan. Nyt on ihan liikaa trolleja, haukkumista ja törkyä - kuten tälläkin palstalla.

En ole ikinä ollut somessa tai muutenkaan naamallani esillä. Arvostan yksityisyyttäni.

Vierailija
5/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli siihen asti kunnes facebook tuli ja alkoi se älytön sivun kokoisten hymiöillä ja animaatiokuvilla kommentointi siellä ja muuallakin ympäri nettiä. Tuntui, että palattiin aikaan, kun lapset olivat 5-7 vuotiaita ja elämän suurin sisältö oli keräillä erilaisia kuvia ja vaihtaa niitä.  oikea keskustelu katosi ja sen paikalle tuli mielensä pahoittajien kulttuuri somessa ja kaverin puolustaminen no matter what. Jos kaveri koki, että tuo tyyppi sanoi minua paskaksi, kun tyyppi oikeasti vain sanoi, että tuo väite on paskaa, niin sitten kaikki sen kaverin kaverit hyökkäsivät sen tyypin kimppuun vaatimaan vastausta, että miksi nimittelit kaveriamme paskaksi, pyydä anteeksi. Se oli se hetki, kun ihmiset luopuivat järjen käytöstä, kun minä lähdin netistä pois. (ja koska olemme av-palstalla, niin ei: minä en ole ollut se tyyppi, joka on sanonut jollekin, että tuo väite on paskaa eikä minua ole vaadittu roviolle).

Nykyisin olen netissä vain pakosta töiden vuoksi. Signalissa on meillä pieni ryhmä ns. aikuisia ajattelijoita, joiden kanssa keskustellaan sivistyneesti ja syvällisesti ajankohtaisista asioista vailla sensuuria. Tämä siksi, että olemme aloilta, joissa pitää pysyä selvillä yhteiskunnallisista asioista, mutta emme halua tuhlata aikaamme kaikenmaailman sal a liittoteoreetikoiden linkkifloodauksiin. Kyllä me niistäkin keskustelemme, mutta lähinnä siinä mielessä, että mistä se ja se väärinkäsitys sai alkunsa.

Vapaa-aikaani vietän aika paljon itärajalla ja siihenkin on oma signal-ryhmä, kun pitää olla nyt enemmän silmät auki siellä kuin vaikkapa joskus vuonna 2000.

Vierailija
6/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaimoja löytyy monta, mutta minua ei.

Vierailija
7/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli. 

Vierailija
8/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljin somet, kun ei sairastuttuani ole ollut enää mitään elämää, mitä jakaa enkä etenkään kehtaa naamaani julkaista enää mihinkään.

Vierailija
9/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy muakaan. Kuulemma oli etsitty luokkakokousasioissa, mutteivät löytäneet, mikä on siis vaan hyvä asia.

Vierailija
10/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut etsiä, mutta ei mitään.

Vierailija
11/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy minuakaan. Facebook ei kiinnostanut yhtään, tuntui siltä, että ihmisten välinen aito yhteydenpito katosi sen myötä. 

Vierailija
12/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy. Koulu julkaisi valmistuneiden nimiä, mutta ilmoitin, että minun nimeäni ei laiteta mihinkään. 

Vierailija
13/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydyn, mutta en oikealla nimelläni. Kuka puupää käyttää omaa nimeään somessa.

Vierailija
14/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy muakaan. Kuulemma oli etsitty luokkakokousasioissa, mutteivät löytäneet, mikä on siis vaan hyvä asia.

Mites ihmiset löysivät luokkakokouksiin ennen kun oli kaikkia sometilejä? Ja eikö nykyään ole enää sellaista keinoa käytössä?

Vierailija
15/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy minuakaan.

Löysin sut täältä.

Vierailija
16/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydyn niille joille tarvitsee

Vierailija
17/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ihmiset löysivät luokkakokouksiin ennen kun oli kaikkia sometilejä? Ja eikö nykyään ole enää sellaista keinoa käytössä?

No puhelimella mulle ennen soitettiin, nyt ei siis ilmeisesti numeroakaan enää löytynyt. Hyvä juttu, koska ei vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija
18/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin teidät kaikki täältä, olette natissä.

Vierailija
19/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy minuakaan. Facebook ei kiinnostanut yhtään, tuntui siltä, että ihmisten välinen aito yhteydenpito katosi sen myötä. 

Liityin Facebookin, kun muutin aikoinaan ulkomaille. Se oli tosi hyvä väline pitää enemmän yhteyttä sukulaisiin ja kavereihin. Ei tarvinnut erikseen kaikilta kysyä kuulumisia vaan pystyi ihan Facesta katsomaan, että miten menee. Tietysti pidettiin muutenkin yhteyttä, mutta Facen avulla en tuntenut olevani niin kaukana kaikista. 

Vierailija
20/37 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löydyn, mutta en oikealla nimelläni. Kuka puupää käyttää omaa nimeään somessa.

Sellainen jolla ei ole mitään salattavaa tai laittomia kytköksiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän