Täysin toivoton tilanne, miten päästä eteenpäin?
Olen 45-vuotias mielenterveyskuntoutuja. Minulla on skitsoaffektiivinen häiriö joka on kaksisuuntaisen mielialahäiriön ja skitsofrenian välimuoto. Kolme rajua psykoosia takana joista viimeisin oli vähän alle kaksi vuotta sitten. Syön kahta eri neuroleptiä ja väsymys on kova. Jopa suihkussa käynti tuntuu välillä raskaalta. Haaveilen työelämään pääsystä mutta se ei taida onnistua. Minulla on yliopisto-opintoja takana noin 200 opintopistettä eri aloilta ja opiskelupaikka olisi kemian laitoksella. Yrittäisinkö jatkaa opiskeluja? En ole ollenkaan varma pystynkö enää yliopisto-opintoihin. Hakeutuisinko ammattikouluun? En ole varma pystynkö siihenkään. Onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin jäädä pysyvälle eläkkeelle?
Kommentit (45)
Maailmaa uhkaa väestön globaali romahdus ja se tulee tuhoamaan hyvinvointiyhteiskunnat. Eläkkeet voitte unohtaa ja työttömyyskorvaukset... Ihmisiä tullaan sodilla varastamaan orjiksi Vestömäärävalhe on venäjän propagandaa. Arvatkaa ahdistaako.
T. ap
Vierailija kirjoitti:
Maailmaa uhkaa väestön globaali romahdus ja se tulee tuhoamaan hyvinvointiyhteiskunnat. Eläkkeet voitte unohtaa ja työttömyyskorvaukset... Ihmisiä tullaan sodilla varastamaan orjiksi Vestömäärävalhe on venäjän propagandaa. Arvatkaa ahdistaako.
T. ap
Ei edelleenkään ap:n kirjoitus ollut tämä. Vieläkö se trolli jaksaa?
Ap
Olen itse 45-v skitsofreenikko. Annoin periksi jossain vaiheessa ja pääsin tk-eläkkeelle. En kyennyt enää töihin tai opiskelemaan. Lääkärihän sen arvioi.
Elämässä pitää olla jotain määränpäitä. Joku jo ehdotti, että kokeilisit miten joku lyhyemmän kurssin opiskelu sujuu.Saatko sen suoritettua asettamassi ajassa ja miten voimavarasi olivat koetuksella.