Saako soijarouheesta kelvollista tavallista "jauhelihakastiketta?
Reseptejä löytyy sille tomaattipohjaiselle bologneselle soijarouheesta mutta entäs tavallinen "jauheliha'kastike jota syödään perunoiden kanssa? Kukaan kokeillut?
En ole vegaani eli reseptiin saa kuulua myös maitotuotteita tarvittaessa. Ostin soijarouhetta kun ei ole varaa lihaan ja tarvii proteiinia niin toi on halvempaa.
Kommentit (76)
Kohta tulee joku vegakki väittämään että hän teki sekasyöjille ja kaikkien mielestä se oli parempaa kuin lihasta tehty😆🤣
Lähtökohta on se että niitä ei kannata lähtee vertailemaan tai koittaa tehdä niistä jotain muuta.
Monesti ihmiset sanoo samantien että soijarouhekkin on pahaa kun "ei se maistu jauhelihalle", no ei sen oo tarkotuskaan maistua, se ei ole jauhelihaa.
Mä itse teen siitä ihan omia kastikkeita, paljon mausteita yms.
Jos osaa maustaa. Tippa hyvää soijakastiketta suolan sijaan tuo umamisempaa makua.
Laadukkaat liemikuutiot ja fondit myös.
The following is a list of common problems seen with soybeans, and how to solve them.
Emergence. The first problem likely to strike soybeans is difficulty for the seedling to break through a surface crust. ...
Weeds. ...
Diseases. ...
Pests. ...
Nutrient Deficiencies. ...
Sick Root Nodules. ...
Foliar Feeding.
Ei saa.
Eikä omenoista saa mansikkahilloa.
Minä keitän soijarouhetta lihaliemikuution kanssa, siihen tulee sitä makua, mikä siitä muuten puuttuu.
Melkonen taikuri oot jos saat tehtyä soijarouheesta jauhelihaa.
Like many other intensive farms, soy farms not only harm the environment but also have numerous social impacts, especially on rural communities. While soybean production can boost economic growth, it can also increase income inequality and affect human health via water pollution and occupational hazards.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohta on se että niitä ei kannata lähtee vertailemaan tai koittaa tehdä niistä jotain muuta.
Monesti ihmiset sanoo samantien että soijarouhekkin on pahaa kun "ei se maistu jauhelihalle", no ei sen oo tarkotuskaan maistua, se ei ole jauhelihaa.
Paljon mausteita? Samaa tekniikkaa käytetään kun tehdään pilaantuneista raaka-aineista.
Vierailija kirjoitti:
The following is a list of common problems seen with soybeans, and how to solve them.
Emergence. The first problem likely to strike soybeans is difficulty for the seedling to break through a surface crust. ...
Weeds. ...
Diseases. ...
Pests. ...
Miksi et voi sanoa sanottavaasi suomen kielellä?
Nutrient Deficiencies. ...
Sick Root Nodules. ...
Foliar Feeding.
Ei varmaan toimi jos ei mausta kunnolla. Soijarouhe maistuu lähinnä pahville, mutta on ihan kelvollista jos kastike on muuten maukas eli juurikin tomaattipohjainen, chiliä ja pippuria jne.
Jos ei tykkää mausteisista ruuista, niin kelvollista saa jos korvaa noin puolet jauhelihasta soijarouheella. Soijarouhe imee makua siitä toisesta puolesta jauhelihaa, tässä kannattaa käyttää rasvaista sika-nautaa, niin antaa enemmän makua siihen soijarouheeseen.
Olen kasvissyöjä ja käytän soijarouhetta, eli ei ole negatiivista näkemystä siitä, mutta ei, ei minusta saa hyvää sellaista perus ruskeaa jauhelihakastiketta. Se kun perustuu aika pitkälle sen lihan täyteläiseen makuun, ja soijarouhe ei itsessään maistu oikeastaan miltään. Se kyllä tarvitsee minun mielestä sen vähän mausteisemman usein tomaattipohjaisen kastikkeen, että on hyvää.
Jos liotat sen rouheen lihaliemessä, saat vähän parempaa. Ohraryynikastike samalla tavalla on tosin parempaa ja tulee halvemmaksikin.
Olen tehnyt fiftyfifty-malliin näitä kastikkeita eli puolet jauhelihaa ja puolet soijarouhetta. Siinäkin säästää. Voihan lihan osuus olla vieläkin vähäisempi. Paljon mausteita sekaan sekä raastettua palsternakkaa ja shalottisipulia ja vielä tujaus hunajaa ja soijaa. Ihan syötävää on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon mausteita? Samaa tekniikkaa käytetään kun tehdään pilaantuneista raaka-aineista.
No se soijarouhe/soijapalat eivät itsessään maistu oikeastaan yhtään miltään. Mausteilla ei peitellä mitään pilallista mutta onhan se miellyttävämpi syödä ruokaa jossa on makua kuin ns pahvia.
Lähes kaikkien kuuluisien ruokakulttuurien perusperiaate on Monimuotoiset ja tuoreet raaka-aineet ja niiden luonnollisen maun kunnioittaminen
Tätä eivät vegakit pysty kumitofuineen ja narskurouheineen ikinä ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Like many other intensive farms, soy farms not only harm the environment but also have numerous social impacts, especially on rural communities. While soybean production can boost economic growth, it can also increase income inequality and affect human health via water pollution and occupational hazards.
Tämä siis koskee lähinnä eläinrehuksi köyhissä kehittyvissä maissa kasvatettavaa soijaa. Ihmisravinnoksi kasvatettavaa soijaa ei kasvateta jossain Etelä-Amerikassa sademetsää kaataen, se soija menee pääosin jenkkien eläinrehuksi. Aika iso osa Suomessa syötävästä soijasta on Euroopassa kasvatettua, eikä ole tuollaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä tahdot sanoa? Että osaat ilmaista itseäsi englanniksi mutta suomen kieli se ei sitten millään onnistu?
Saa kun korvaat sen soijarouheen jauhelihalla.