Viisilapsisella perheellä ei ole enää varaa käydä Linnanmäellä
Viisihenkisen perheen isä Johannes kertoo hämmästelevänsä Linnanmäen tuoreita hintoja.
Rannekkeen hinta nousi viime kesästä neljällä eurolla, ja nyt yksi ranneke maksaa 51 euroa.
Helsinkiläinen Johannes kertoo, että Linnanmäki on ideaalitilanteessa upea kerran kesässä kokemus koko perheelle.
Rannekkeet 5-vuotiaalle lapselle sekä minulle ja puolisolle. 2-vuotiaille kaksosille ostettaisiin kummallekin kaksi laitelippua.
YKSI laitelippu maksaa nykyisin 11 euroa ja oikeuttaa siis nimensä mukaisesti yhteen laitteeseen.
Linnanmäelle on ilmainen sisäänpääsy ja lisäksi muutamiin, perheen pienimmille tarkoitettuihin laitteisiin pääsee ilmaiseksi.
Isä muistuttaa, että huvitteluun kuuluu oleellisesti myös ruokailu.
Viidestään sekin on varmaan yhteensä 50 euron luokkaa. Siellä ruokailu on vain yksinkertaisesti helpompaa pienten lasten kanssa.
AIEMPINA vuosina Alppilaan on matkustettu autolla.
Myös parkki taisi olla ainakin viime kesänä 15 euroa.
Hieman yli kolmekymppinen Johannes muistelee oman lapsuuden kesien kohokohtien olleen juuri Linnanmäellä käyminen.
Tuntuu pahalta, kun en tiedä pitääkö nyt mennä kahdestaan vanhimman lapsen kanssa ja jättää kaksivuotiaat kotiin.
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että lähellä asuvien on lisäksi helppo kuskata omat leivät tai muut eväät mukaan, mutta jos ajat monen sadan kilometrin päästä sinne niin ei silloin jaksa syödä jotain banaania piknik viltillä.
Elämä on valintoja täynnä. Jos asut satojen kilometrien päässä pääkaupungissa, niin säästät ruhtinaallisesti asumiskustannuksissa.
Näin Helsingissä asuvana en oikein ymmärrä valittajia jotka natisevat matkakuluista kun asuvat jossain hevonkonkassa. Tämä on aivan oma valinta ja siihen sisältyy niin hyvät kuin huonot puolet.
Huom. ja jos lähden Linnanmäelle, niin en tietenkään ota sinne omia eväitä mukaan. Ajatus on rentoutua ja nauttia elämästä myös ravintolan puolella. Se että raahaisin omia eväitä ja säästäisin tällä vaikka satasen, ei ole sen arvoista. Jos säästää pitää, niin sitten säästän koko reissun ja kolme s
Ravintolan puolella nauttiminen jää kyllä Linnanmäellä tekemättä. Viime kesänä jono olisi ollut noin 1,5 tuntia joten todellakaan ei jääty nauttimaan :-D
Oliko lapset taas itkuntuhruisin silmin? Veikkaan että itkusilmäisin oli tämä isä itse.
Tasan varmasti ei kolmekymppisen Johanneksen vanhemmat ole maksaneet hänelle mitään laitelippuja vielä 2-vuotiaana. Joku järki tuohon rahan käyttöön, ei ihme ettei riitä rahat mihinkään jos kaikkea kivaa pitäisi heti saada.
Vierailija kirjoitti:
Ei noin pienet lapset edes pääse mihinkään laitteisiin. Turhaa vinkumista.
Pääsevät niihin ilmaisiin laitteisiin.
Vinkki joululahjaksi/synttärilahjaksi kummilapselle. Ns lahjakortti Lintsille.
Mikä pakko siellä Linnanmäellä on edes käydä? En ole koskaan itse käynyt, en ole saanut traumoja ja ihan tavallinen ihminen olen. Meillä ei ollut edes köyhä lapsuus.
Vierailija kirjoitti:
Mä vein viime kesänä 5-vuotiaan tytön Tykkimäelle, vaikka oon köyhä yksinhuoltaja. En mennyt konkkaan tuosta päivästä ja tyttö viihtyi.
Me mennään tänä kesänä Legolandiin 6- ja 9-vuotiaitten kanssa. Maksaa kyllä paljon enemmän kuin Lintsi, mutta haluttiin panostaa. Ei ole pahemmin huvipuistoissa käyty ennen tätä.
Vierailija kirjoitti:
Tasan varmasti ei kolmekymppisen Johanneksen vanhemmat ole maksaneet hänelle mitään laitelippuja vielä 2-vuotiaana. Joku järki tuohon rahan käyttöön, ei ihme ettei riitä rahat mihinkään jos kaikkea kivaa pitäisi heti saada.
Hyvin mahdollisesti ovat maksaneetkin, on voinut olla vielä silloin pääsymaksukin Linnanmäelle.
Nythän siellä on ne runsaat ilmaislaitteet pienimmille, mutta ei siellä aina niitä ole ollut, eikä edes vielä 2000-luvun alussa ilmaista sisäänpääsyä. Minäkin sain siihen aikaan ammattiliiton kautta rullallisen pääsylippuja sinne.
säästetään koko vuoden S-bonukset ja molemmilta sinne tilille myös 50€ / kk. Kesän kynnyksellä kiva summa jemmassa ns ylimääräistä..kaikki ostokset keskitetty S-ryhmään.
Poika aikanaan sai kausikortin Lintsille, eli olisi voinut vaikka asua siellä koko kauden. Kävi kerran!! Vaikka asuttiin lyhyen ratikkamatkan päässä. Tuli kertamaksuksi aika paljon!
No jos ei ole varaa, sitten siellä ei käydä. Sisäänpääsy on kylläkin ilmainen. Ihmettelen valitusta ruokailun hinnasta. Onko eväät nykyään tuntematon käsite???
No elämä on valintoja. Jos haluaa syödä ravintolassa ja ostaa pikkulapsille kalliita laitelippuja ja rannekkeita niin sitten säästää jostain muusta. Moni toki tekee sen ratkaisun että ei maksa, mutta toistaiseksi kävijöitä on tainnut silti riittää ihan ruuhkaksi asti, eli riittävän moni perhe pitää huvipuistopäivää kuitenkin sen arvoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lapsilisä ole edes tuon 51 euroa?
Kolme lastako noilla on? Eikös se tee yli 400 euroa kuussa yhteensä. Kolmen lapsen lippu 150 euroa eli jäisi vielä yli 250 euroa ylikin.
Lapsilisänkö pitää jo kaikki huvituksetkin kattaa? Ei ole röyhkeydellä rajaa. Maksakaa itse omista kakaroistanne sa atana!
Kunhan Johanneksen lapset kasvaa, hän ihmettelee miksi oli joskus viemässä 5- ja 2-vuotiaita huvipuistoon. Ne ei saa siitä mitään irti.
Vie mieluummin vaikka kotieläinpihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin mahdollisesti ovat maksaneetkin, on voinut olla vielä silloin pääsymaksukin Linnanmäelle.
Nythän siellä on ne runsaat ilmaislaitteet pienimmille, mutta ei siellä aina niitä ole ollut, eikä edes vielä 2000-luvun alussa ilmaista sisäänpääsyä. Minäkin sain siihen aikaan ammattiliiton kautta rullallisen pääsylippuja sinne.
No ei kukaan vienyt taaperoita Linnanmäelle silloin. Kouluaikojensa lintsireissuja se muistelee.
Mä en päässyt koskaan lapsena Lintsille vaikka olisin halunnut enkä ole siitä yhtään katkera. Muuten käytiin Helsingissä, esim. Korkeasaaressa ja muita nähtävyyksiä katsomassa, kauppatorilla syötiin jäätelöt yms. Normaali perhe oltiin, kellekään ei tullut traumoja.
Tämän IS uutisen myötä saanut nyt 50e sponssirahaa Linnanmäkimatkalle, niin lippujen korototushinnat katettu ja pysäköintimaksut maksettu. Onnea!
Kaksivuotiaat voi ihan hyvin jättää kotiin toisen vanhemman tai muun aikuisen kanssa. Heidän huvipuistoiluvuoronsa tulee sitten myöhemmin, kun nauttivatkin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan Johanneksen lapset kasvaa, hän ihmettelee miksi oli joskus viemässä 5- ja 2-vuotiaita huvipuistoon. Ne ei saa siitä mitään irti.
Vie mieluummin vaikka kotieläinpihalle.
No sanos muuta. Joillain pikkulasten vanhemmilla on hirveä hinku päästä ilmeisesti elämään omia lapsuuden huvituksiaan uudelleen, eikä ollenkaan ajatella minkä ikäisille ne on tarkoitettu ja mistä pikkulapset oikeasti nauttisi.
Mä vein viime kesänä 5-vuotiaan tytön Tykkimäelle, vaikka oon köyhä yksinhuoltaja. En mennyt konkkaan tuosta päivästä ja tyttö viihtyi.