Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisilapsisella perheellä ei ole enää varaa käydä Linnanmäellä

Vierailija
07.03.2024 |

Viisihenkisen perheen isä Johannes kertoo hämmästelevänsä Linnanmäen tuoreita hintoja.

Rannekkeen hinta nousi viime kesästä neljällä eurolla, ja nyt yksi ranneke maksaa 51 euroa.

Helsinkiläinen Johannes kertoo, että Linnanmäki on ideaalitilanteessa upea kerran kesässä kokemus koko perheelle.

Rannekkeet 5-vuotiaalle lapselle sekä minulle ja puolisolle. 2-vuotiaille kaksosille ostettaisiin kummallekin kaksi laitelippua.

YKSI laitelippu maksaa nykyisin 11 euroa ja oikeuttaa siis nimensä mukaisesti yhteen laitteeseen.

Linnanmäelle on ilmainen sisäänpääsy ja lisäksi muutamiin, perheen pienimmille tarkoitettuihin laitteisiin pääsee ilmaiseksi.

Isä muistuttaa, että huvitteluun kuuluu oleellisesti myös ruokailu.

Viidestään sekin on varmaan yhteensä 50 euron luokkaa. Siellä ruokailu on vain yksinkertaisesti helpompaa pienten lasten kanssa.

AIEMPINA vuosina Alppilaan on matkustettu autolla.

Myös parkki taisi olla ainakin viime kesänä 15 euroa.

Hieman yli kolmekymppinen Johannes muistelee oman lapsuuden kesien kohokohtien olleen juuri Linnanmäellä käyminen.

Tuntuu pahalta, kun en tiedä pitääkö nyt mennä kahdestaan vanhimman lapsen kanssa ja jättää kaksivuotiaat kotiin.

Kommentit (558)

Vierailija
441/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnanmäki ei ole mikään ihmisoikeus. Minäkään en raaski viedä kolmea lastani Tahitille. Yhden vielä voisin viedä. En silti ota yhteyttä lehdistöön. 

Minä en päässyt lapsena koskaan Linnanmäelle. Heti, kun nuorena sain ensimmäisen palkan, menin Linnanmäelle. Olin tosi äimistynyt, että tämäkö on se riemu, josta olin koko elämäni haaveillut. Karuselliin istumaan ja sitten kiljutaan.  Olin tosi pettynyt.

Ihan sama! Oma äiti hehkutti aina Linnanmäkeä, samoin monet kaverit. Kun sitten ekaa kertaa teininä pääsin, en ymmärtänyt ollenkaan asian ihmeellisyyttä. Olin lähinnä pettynyt.

Meitä on moneen junaan.

Vierailija
442/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämätöntä vauva-palstaa hyökätä kaikkien kimppuun, tässä tapauksessa hänen joka pitää Linnanmäen rannekkeita liian kalliina.

Totuus on, että kaikki tässä ketjussa öyhöttävät on asiasta ihan samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisia lapsettaa. Heidän tossa tuntuu olevan hinku Linnanmäelle. Ei kaksivuotiaat osaa sinne kaivata. Nauttivat sen päivän ehkä, mutta eivät muista enää edes jouluna koko reissua. Isommatkaan lapset eivät välttämättä muista myöhemmin onko siellä käyty joka kesä vai harvemmin.  

Ilmeisesti näillä kolmikymppisillä on kuitenkin normaalia paremmat tulot. Itsellä tekisi ihan arjen pyörittäminen tiukkaa, jos olisi 5 lasta elätettävänä. 

Kaksivuotiaat ei edes jaksa koko päivää. Ne on uudessa paikassa takuuvarmasti väsyneempiä kuin muuten eli tarvii ne päikkäritkin. Älyvapaa idea aloituksen mieheltä että tuon ikäisten kanssa huvipuistopäivää viettämään ja vielä rannekkeet. Ihan älyvapaa. Eikö se hahmota miten pieniä hänen lapset on??

Vierailija
444/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on huonosti asiat Suomessa jos huvipuistoon ei ole varaa.

Lastenpäivän säätiö on varmistanut, että vain riittävän rikkaiden perheiden lapset heidän ylläpitämäänsä huvipuistoon pääsee.

Vierailija
445/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä suurperheet aina valittaa, että heillä on niin ja niin kallista kaikki kun on viisi lasta. Se on ihan oma valinta. Tulotaso on varmaankin myös suhteutettu huollettavien määrään.

Tämä. 

Laskutaidoton isä hankkii viisi lasta ja itkee kun ei ole rahaa. Ne asiat lasketaan etukäteen. Alle kouluikäinen ei hyödy noista megapuistoista yhtäön mitään, hyvin kelpasi esim Nokkakivi vaikka se aikuisen silmään olikin rähjäinen. Se oli silti edullinen ja hyvin sai päivän kulumaan laitteissa. 

Lapsi ei tarvitse noita mihinkään, aikuinen tarvitsee. Olipa kerran kesä kun käytiin pari viikkoa ulkomailla koska me vanhemmat haluttiin ja lasten mielestä koko kesän hauskin päivä kuitenkin oli kotikaupungin uimaranta, kiireetöntä aikaa yhdessä vanhempien kanssa. Että mä olen kyllästynyt näihin tulotasonsa ulkopuolella elävien uikutukseen, pitäisikö muiden maksaa se että on hankkinut lapsia yli oman elatustarpeen.

Vierailija
446/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisia lapsettaa. Heidän tossa tuntuu olevan hinku Linnanmäelle. Ei kaksivuotiaat osaa sinne kaivata. Nauttivat sen päivän ehkä, mutta eivät muista enää edes jouluna koko reissua. Isommatkaan lapset eivät välttämättä muista myöhemmin onko siellä käyty joka kesä vai harvemmin.  

Ilmeisesti näillä kolmikymppisillä on kuitenkin normaalia paremmat tulot. Itsellä tekisi ihan arjen pyörittäminen tiukkaa, jos olisi 5 lasta elätettävänä. 

Kaksivuotiaat ei edes jaksa koko päivää. Ne on uudessa paikassa takuuvarmasti väsyneempiä kuin muuten eli tarvii ne päikkäritkin. Älyvapaa idea aloituksen mieheltä että tuon ikäisten kanssa huvipuistopäivää viettämään ja vielä rannekkeet. Ihan älyvapaa. Eikö se hahmota miten pieniä hänen lapset on??

Etkö itse hahmota lukemaasi? Luehan aloitus ajatuksella uudestaan. Älyvapaata sinulta paasata ihan vaan paasaamisen ilosta edes ymmärtämättä mistä keskustellaan.  

Vierailija
447/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mennä Powerparkkiin. Iltaranneke 3 tuntia on 32e. Laitteetkin ovat huippua.

www.powerpark.fi

Vierailija
448/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Linnanmäellä käynti ollut aiemmin halvempaa kuin Särkänniemessä? Särkänniemi on ollut ylihintainen jo 20 vuotta.

Vierailija
449/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni niin Linnanmäen kuin Särkänniemenkin liput ovat ihan liian kalliita.

Vierailija
450/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä suurperheet aina valittaa, että heillä on niin ja niin kallista kaikki kun on viisi lasta. Se on ihan oma valinta. Tulotaso on varmaankin myös suhteutettu huollettavien määrään.

Tämä. 

Laskutaidoton isä hankkii viisi lasta ja itkee kun ei ole rahaa. Ne asiat lasketaan etukäteen. Alle kouluikäinen ei hyödy noista megapuistoista yhtäön mitään, hyvin kelpasi esim Nokkakivi vaikka se aikuisen silmään olikin rähjäinen. Se oli silti edullinen ja hyvin sai päivän kulumaan laitteissa. 

Lapsi ei tarvitse noita mihinkään, aikuinen tarvitsee. Olipa kerran kesä kun käytiin pari viikkoa ulkomailla koska me vanhemmat haluttiin ja lasten mielestä koko kesän hauskin päivä kuitenkin oli kotikaupungin uimaranta, kiireetöntä aikaa yhdessä vanhempien kanssa. Että mä olen kyllästynyt näihin tulotasonsa ulkopuolella eläv

Ja lukutaidoton kommentoija.... 

Vierailija
451/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Lapsi ei tarvitse noita mihinkään, aikuinen tarvitsee. Olipa kerran kesä kun käytiin pari viikkoa ulkomailla koska me vanhemmat haluttiin ja lasten mielestä koko kesän hauskin päivä kuitenkin oli kotikaupungin uimaranta, kiireetöntä aikaa yhdessä vanhempien kanssa. Että mä olen kyllästynyt näihin tulotasonsa ulkopuolella eläv

Missä on oma laskutaitosi? Lukutaidossakin tosin vaikuttaa olevan puutteita. Kuinka monesta lapsesta aloituksessa puhutaan?

Vierailija
452/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse hahEtkö itse hahmota lukemaasi? Luehan aloitus ajatuksella uudestaan. Älyvapaata sinulta paasa

Etkö sinä hahmota mikä on kommenttiketju, tai mihin keskustelu polveilee? Vastasin suoraan tälle yhdelle kommentoijalle kaksivuotiaista. En vastannut aloittajalle vaan tälle kommentoijalle. Mitä valitat ettei ole aloitusta luettu? En lainannut aloitusta, en vastannut aloitukseen. Kuka nyt ei hahmota? 

Vierailija
453/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus....eikö voi syödä kotona ennen huvipuistoon menoa?  Olen käynyt Lintsillä kymmeniä kertoja, enkä joskaan syönyt.

Vierailija
454/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on huonosti asiat Suomessa jos huvipuistoon ei ole varaa.

Lastenpäivän säätiö on varmistanut, että vain riittävän rikkaiden perheiden lapset heidän ylläpitämäänsä huvipuistoon pääsee.

Köyhillä kuitenkin eniten päihteisiin rahaa?  Jätä ukkos kanssa kuukauden rööki-ja alkorahat säästöön, niin pääset huvipuistoon.

Vierailija
455/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus....eikö voi syödä kotona ennen huvipuistoon menoa?  Olen käynyt Lintsillä kymmeniä kertoja, enkä joskaan syönyt.

Selvästi et ole ollut siellä pienten lasten kanssa tai osaa muutenkaan huomioida asiaa lasten näkökulmasta.

Vierailija
456/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienet ei saa niin paljon lintsistä iloa 

sinne vien lapset kun ne on 7-9 v jo ja pääsee useampiin laitteisiinn

Vierailija
457/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi et ole ollut siellä pienten lasten kanssa tai osaa muutenkaan huomioida asiaa lasten näkökulmasta.

Ei tulisi mieleenikään syöttää sitä moskaa pienille lapsille.  Sinä ilmeisesti syötät, Lintsin ravintoloissa istuu karseita laar di ka soja.

Vierailija
458/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä lintsillä pakko käydä joka vuosi, eihän sinne tule edes uusia laitteita. 

Ei ole.

Mun lapset ei ole koskaan käyneet lintsillä eikä missään huvipuistossa. Tottakai haluaisin, mutta minkäs teet, kun rahaa ei ole. 

Pitäisikö jättää, vaikka veroja maksamatta, että lapset pääsisi lintsille?

Vierailija
459/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista on, mutta ei tuo nyt edellisvuosiin verrattuna luulisi olevan mikään kynnyskysymys. Saavat kuitenkin 3*lapsilisät eli yht jotain 350€? 1-lapsinen perhe saa n. 95€ eli suhteessa vähemmän. 350 eurolla ostaa helposti jo lasten liput ja ruoat. Ja onko 15e viiden henkilön parkista mitenkään erityisen paljon. 15/5=3e. Kolmella eurolla ei matkusta julkisella kahteen suuntaan. Vai kannattaisiko heidän ottaa tuplarattaat ja matkustaa johonkin sopivaan liityntäparkkiin ja hypätä sieltä bussiin. 2 lasta pääsisi ilmaiseksi vaunuissa.

Vierailija
460/558 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa Lapin lapsia 

net pääsee lintsille kerran elämässä jos on hyvä tuuri 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi