Sähköauto on kaikista HUOLTOVARMIN tapa liikkua!
On tämä polttomoottorisekoilu kyllä koomista. Ei minkäänlaista huoltovarmuutta vaan maa menee ihan sekaisin jo pienestä lakosta. Mitähän sodassa kävisi? Kohta on kilometrien jonot bensa-asemilla ja hinnat taivaissa. Ja edelleen monen elämäntehtävä on vastustaa kateuden takia sähköautoja, jotka kulkevat kotimaisella energialla tämän Intian kautta tuodun venäläisen veriöljyn sijaan. Onneksi meillä on sähköautoja niin yhteiskunta pyörii öljykatastrofista huolimatta.
Kommentit (186)
"Nykyisellä kulkineella taittuu lähes 1200 kilometriä maksimissaan. Eihän sitä tarvikaan kerralla ajaa mutta ei tarvi myöskään kytätä eikä stressata. Ja meillä on siis viidentonnin hyväkuntoinen pikkubussi/ matkailuauto. "
Näytä mulle viiden tonnin pikkubussi joka kulkee 1200km tankillisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuten mitkä? Itselläni on sähköauto enkä tunnista mitään kovin ihmeellisiä etuja uusiin polttiksiin nähden."
Kabiini aina lämpimänä, tulen mistä vain autolle, ei tarvitse skrabailla, ajoon lähtemisen vaivattomuus, ajamisen vaivattomuus (OPD), tehon määrä ja välitön vaste vauhtipolkimeen, itsestäänajamisominaisuudet.
Itse en arvosta noita ominaisuuksia yhtä korkealle kuin sen että ei tarvitse koskaan miettiä riittääkö range perille tai pitääkö ladata ja missä. Ei edes auton hankintavaiheessa.
Sun taika-autoa ei tarvitse koskaan tankata?
Mitäs luulet?
Ei selvästikään koska sun ei tarvitse koskaan miettiä pääsetkö perille tai tarvitseeko tankata tai missä. Vai onko se sitä parempaa miettimistä, vai suhaatko vain kotinurkissa?
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa kyllä näiden sähköautovastustajien ahdinko. 😂🤣
Niin kuka vastustaa, minä en. Dieselpeli alla ja kaksikin seuraavaa hyväkuntoista on vielä odottamassa ajoon pääsyä. Ei, en vastusta, seuraan sivusta sähköautojen kehitystä ja kannustan että ehdottomasti hankkikaa sähköauto jos on ylimääräistä rahaa. saadaan me muut tietoa ja kuulla kokemuksia noista laitteista.
Vierailija kirjoitti:
Ei selvästikään koska sun ei tarvitse koskaan miettiä pääsetkö perille tai tarvitseeko tankata tai missä. Vai onko se sitä parempaa miettimistä, vai suhaatko vain kotinurkissa?
Ei tarvitse koska tankkaan suunnilleen silloin kun mittari hälyttää - jolloin rangea on vielä n. 150km jäljellä. Toleranssit on vähän eri luokkaa kuin sähköautossa joten todellakin, ei oikeasti tarvitse koskaan miettiä riittääkö range johonkin ja missä tankkaan. Aina riittää range seuraavalle - ja vielä sitä seuraavalle asemalle.
Vierailija kirjoitti:
"Nykyisellä kulkineella taittuu lähes 1200 kilometriä maksimissaan. Eihän sitä tarvikaan kerralla ajaa mutta ei tarvi myöskään kytätä eikä stressata. Ja meillä on siis viidentonnin hyväkuntoinen pikkubussi/ matkailuauto. "
Kyl tää transportteri menee tankillisella yli 1200 kilsaa helposti. Lyödäänkö vetoa? Lähetään ajeleen pohjoiseen vaikka heti. Tankki tosin on vain 91 litraa... katsotaan kumpi on ensin perillä ja tarviko tankata. Minun ei tarvi. Sanoin väärin että max. mutta siis kulkee jopa yli 1200 kilsaa tankillisella.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa kyllä näiden sähköautovastustajien ahdinko. 😂🤣
Mihinköhän tällä ahdingolla viittaat? Kusipäinen mulkku vaikutat joka tapauksessa olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuten mitkä? Itselläni on sähköauto enkä tunnista mitään kovin ihmeellisiä etuja uusiin polttiksiin nähden."
Ja mikäs sähköauto sulla on?
Mikäs itselläsi?
3 LR. Polttisrotiskoihin ei ole paluuta.
Eipä ollut vaikea arvata että tessukkarassukka siellä höyryää. Ehkä, ellei kyse ole palstahörhöstä mielikuvitustesloineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl tää transportteri menee tankillisella yli 1200 kilsaa helposti. Lyödäänkö vetoa? Lähetään ajeleen pohjoiseen vaikka heti. Tankki tosin on vain 91 litraa... katsotaan kumpi on ensin perillä ja tarviko tankata. Minun ei tarvi. Sanoin väärin että max. mutta siis kulkee jopa yli 1200 kilsaa tankillisella.
Missä transporterissa on 91L tankki ja mikä transportteri kulkee 7 litralla satasella. Nyt puhuttiin ajamisesta, ilmeisesti laitat vaimon työntämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs itselläsi?
Eipä ollut vaikea arvata että tessukkarassukka siellä höyryää. Ehkä, ellei kyse ole palstahörhöstä mielikuvitustesloineen.
ja mikäs sähköauto sinulla oli? Ai niin, Tepolla ei ole sähköautoa, ei transportteria eikä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kabiini aina lämpimänä, tulen mistä vain autolle, ei tarvitse skrabailla, ajoon lähtemisen vaivattomuus, ajamisen vaivattomuus (OPD), tehon määrä ja välitön vaste vauhtipolkimeen, itsestäänajamisominaisuudet.
Itse en arvosta noita ominaisuuksia yhtä korkealle kuin sen että ei tarvitse koskaan miettiä riittääkö range perille tai pitääkö ladata ja missä. Ei edes auton hankintavaiheessa.
Samoin, on tää transportteri josta joku vänkää etten pääse 1200 kilsaa... kombibussi, 5 paikkaa, muutettu matkailuautoksi 2013 eli aika vapaa versio. Tilava ja lämmin, webasto oli keksitty jo silloin. Aina lähtee on piuhan päässä tai ei. Kerran eräs ystäväni kehui uuden Golfinsa, bensasellaisen, ajonvakautuksia, vakkaria, kaistavahtia, parkkiavustinta ym. Totesin vaan että minä osaan vielä ihan itse ajaa autollani. Sitten kun en osaa, annan kortin pois. Sähköautot voivat olla hyviä. Joskus mutta enpä taida sitä päivää nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin, on tää transportteri josta joku vänkää etten pääse 1200 kilsaa... kombibussi, 5 paikkaa, muutettu matkailuautoksi 2013 eli aika vapaa versio. Tilava ja lämmin, webasto oli keksitty jo silloin. Aina lähtee on piuhan päässä tai ei. Kerran eräs ystäväni kehui uuden Golfinsa, bensasel
Mennyjovittuun Hämäläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs itselläsi?
ja mikäs sähköauto sinulla oli? Ai niin, Tepolla ei ole sähköautoa, ei transportteria eikä mitään.
Jaahas. Tää olikin sitten taas tämä sama palstahullu. :D kohtuu nolo.
Vierailija kirjoitti:
Tosi "huoltovarmoja" nämä sähköautot:
Norjalaiset Teslan omistajat päättivät ryhtyä nälkälakkoon protestoidakseen Teslan puutteiden ja vikojen vuoksi. Protesti kesti 24 tuntia, joka alkoi lauantaina 27. elokuuta klo 11.00 ja päättyi sunnuntaiaamuna. Kuljettajat muodostivat autoillaan sanan help eli apua.8.9.2022
Teslan laatuun tyytymättömät norjalaiset aikovat ryhtyä syömälakkoon
Jokaisen sähköautonomistajan työkaluvalikoimaan kuuluu nälkälakko. Seuraavaan tesla-malliin kuuluisi sissimuonapakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Mennyjovittuun Hämäläinen
Katos, kipakkaaUlosantiaPalstaHullulta.
Surulliseksi on mennyt. Viime kuussa uusia sähköautoja rekisteröitiin vähiten Suomessa sitten lokakuun 2022. Ja palstalla enää yksi "Tepon kaveri" mielikuvitusteslahörhö jaksaa puolustaa patteriautoja.
Vierailija kirjoitti:
Huoltovarmuuden kannalta muutamalla suomessa olevalla sähköautolla ei kyllä ole mitään merkitystä.
Muutamalla? Ainakin hiihtolomaliikenteessä oli yhtä paljon sähkö- kuin bensa-autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä transporterissa on 91L tankki ja mikä transportteri kulkee 7 litralla satasella. Nyt puhuttiin ajamisesta, ilmeisesti laitat vaimon työntämään.
Otappas siitä selvää. Älä menetä yöuniasi kuitenkaan. Näin pikaisella laskutoimituksella kulutus täydestä tyhjään 1200 kilsan matkalla on noin 7.6 litraa sadalla. Pienin kulutus mitä olen itse laskenut oli jostain Sortavalasta Lahteen niin reipasta ajoa kuin pystyi, rajoitusten mukaan, 6,9 litraa satasella. 400 kilsaa. Pysähdys oli vain rajalla. 9000 Saabilla kulutus oli 7,1 litraa sadalla. Pikkumersu menee alle vitosen. Tämä on faktaa. keskimäärin transportteri vie noin 7.5-8 litraa satasella, nopeammassa ajossa vähemmän koska ajetaan isolla vaihteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltovarmuuden kannalta muutamalla suomessa olevalla sähköautolla ei kyllä ole mitään merkitystä.
Muutamalla? Ainakin hiihtolomaliikenteessä oli yhtä paljon sähkö- kuin bensa-autoja.
Jaahas, sitä on taas "käyty" hiihtolomalla Åressa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä transporterissa on 91L tankki ja mikä transportteri kulkee 7 litralla satasella. Nyt puhuttiin ajamisesta, ilmeisesti lai
Portteri on vuosimallia 2004. Kaivoin oikein esiin korjaamokäsikirjan, ne jäi jäljelle firmasta. Korjaamokäsikirjan mukaan auton polttoainesäiliön tilavuus on 85 litraa. Oman käyttöohjekirjan mukaan 91 litraa. Autoon olen tankannut itse 86 litraa kun varoitusvalo on syttynyt. Tyhjäksi tankkia en ole ajanut mutta 955 kilsaa yhtenä päivänä eikä aine loppunut eikä valo syttynyt. Niin, vois mennä jopa 7 litralla satasella jos köröttelisi kahdeksaakymppiä. Ajan kuitenkin mieluummin reippaasti.
Mitäs luulet?