En ymmärrä kerrostalossa asumista. Kuka haluaa asua semmoisessa?
Kommentit (131)
Me matkustellaan paljon ja asutaan ok-talossa. Posteille tehdään jakelun keskeytys ja lumityöt käy tekemässä sama tyyppi traktorilla mikä tekee lumityöt myös silloin kun ollaan kotona. Viherkasvit on altakasteluruukuissa.
Kesäisin ei tee mieli reissata muuten kuin rantasaunan, riippukeinun ja talon väliä. Joskus vanhuksena sitten muutto kerrostaloon kun oma kunto heikkenee.
Omakotilato sijaitsee aina jossain hevon kuuseessa, kaukana kaikesta, kaukana palveluista, lapset ei pääse heposti kouluun eikä harrastuksiin ja jne jne jne
Tällä kesät autossa, talvet kerrostalossa -rytmillä osaa arvostaa molempia.
Kerrostalot on köyhille ja duunareille
Mie asun mieluiten kerrostalossa. Muutenkin liian ressaamisen pehmentämä pää niin kivaa kun ei tarvi ajatella kauheasti,ja sekin, että jos haluaa vaihtaa niin siitä vaan.
Okt vaatii hoitoa ja vanhemmiten se käy raskaaksi.
Palveluita moni käyttää mutta eläkkeellä tulot pienenevät ja talo vanhenee, se on vähän heikko yhtälö.
Onhan kerrostaloja tosi erilaisia kuten on ok-talojakin. On laadukkaasti rakennettuja upeita omakotitaloja meren läheisyydessä ja 10 000 eurolla saatavia huonokuntoisia valesokkelitaloja muuttotappiokunnassa. On miljoonia maksavia upeita 1900-luvun alun kerrostaloasunoja Eirassa ja kamalia vuokramörskiä jossain masentavassa pikkukaupungissa, jossa työttömyys hipoo 50%. Ap:n väittämään on siis hieman vaikea vastata :D
Vierailija kirjoitti:
Omakotilato sijaitsee aina jossain hevon kuuseessa, kaukana kaikesta, kaukana palveluista, lapset ei pääse heposti kouluun eikä harrastuksiin ja jne jne jne
No kyllä Lauttasaaresta pääsee ihan helposti kaikkialle.
Okt on köyhille. Minä asun kartanossa.
Mulla on hyvät näkymät korkealla, avarat huoneet, juna-asema 5min kävelyn päässä. Ystävät pääsee kyläilemään ilman mankumista saunaan ja paljuun, mitä omakotiasujat luulee luksukseksi siellä korvessaan.
Lisäksi kesämökki 1h päässä jos haluan multaa varpaiden väliin ja rapsuttamaan pihaa. Usein haluan kuitenkin nopeasti töistä kotiin tai kotoa extempore illanviettoon/kaupunkiin.
En ymmärrä miksi kukaan eläisi omakotitalossa kun voisi asua näin.
3 vuotta sitten myytiin työleiri, siis omakotitalo hehtaarin tontilla ja muutettiin kerrostaloon. Vapaus koitti, huoletonta asumista.
Jos kerrostalo on kuutio betonilähiössä niin onko omakotitalo sitten 60- luvun rintamamiestalo metsän keskellä jonka pihassa on kaksi viinimarjapuskaa?
Onneksi en asu kummassakaan😂
Meillä on suunnitelmissa rakentaa pieni yhden tason omakotitalo, jossa ei olisi naapureita kuuloetäisyydellä. Helppo tontti. Kaikki suunniteltu siten, että vanhana pääsee rollaattorilla tai pyörätuolilla liikkumaan. Kuitenkin vain 2 km kauppaan, lääkäriin, ym palveluihin. Saa nähdä, toteutammeko sen vai kerrostaloonko päädymme kuitenkin. Nyt aivan liian iso talo ja tontti, kun lapset ovat muuttaneet pois.
Vierailija kirjoitti:
Autoton, matkustushaluinen, sairaalapalveluita tarvitseva. Sellainen joka ei pidä sähkölaskusta, oli 28e tammi-helmikuu. Meikäläinen painaa oven kiinni ja matkustaa LasPalmasiin. Sinä jäät perseaukisena irroittelemaan autoa lumikinoksesta. Sulla ei ole mitään muuta kuin remppaamaton talo ja tuulen huuhtoma perse. Mulla on rahaa ja pienet asumiskulut.
😂 Omakotitalossa ei asuta tuulen huuhtomalla perällä. Kerrostalossa voi tyhjätaskuna elää laittamalla kaikki rahansa menemään viimeistä centtiä vaikka ulkomaille.
Matkustelun sijaan valitsisin ennemmin omakotitalon. Mitä hienoo siinä hotellielämässä ja tyhjänpäiväisessä hillumisella ulkomailla oikein on. Eikö siihenkin kyllästy.
Ihaninta kesäaamuisin ovesta astua ulos terassille aamupalan ja kahvin kanssa katselemaan kukoistavaa omaa pihaa ja kuuntelemaan linnunlaulua.
Asun Kalasatamassa, meidän talossa ei mitkään muut äänet kuulu paitsi kovaääninen koiran haukunta. Muuten on kuin täällä ei muita asuisikaan.
Parasta on lasitettu parveke, jossa voidaan seurata melojia ja veneitä, oma sauna ja autolle hallipaikka kellarissa. Ja tietenkin se, että kohta lähden kävellen töihin - 10min työmatka.
Vierailija kirjoitti:
Autoton, matkustushaluinen, sairaalapalveluita tarvitseva. Sellainen joka ei pidä sähkölaskusta, oli 28e tammi-helmikuu. Meikäläinen painaa oven kiinni ja matkustaa LasPalmasiin. Sinä jäät perseaukisena irroittelemaan autoa lumikinoksesta. Sulla ei ole mitään muuta kuin remppaamaton talo ja tuulen huuhtoma perse. Mulla on rahaa ja pienet asumiskulut.
Vaikka ap:n avaus oli tyhmä, niin outoa, että nämkin oksennukset keräävät tykkäyksiä. Ihan kuin omakotitalo tarkoittaisi varattomuutta TAI edes suuuria asumiskustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suunnitelmissa rakentaa pieni yhden tason omakotitalo, jossa ei olisi naapureita kuuloetäisyydellä. Helppo tontti. Kaikki suunniteltu siten, että vanhana pääsee rollaattorilla tai pyörätuolilla liikkumaan. Kuitenkin vain 2 km kauppaan, lääkäriin, ym palveluihin. Saa nähdä, toteutammeko sen vai kerrostaloonko päädymme kuitenkin. Nyt aivan liian iso talo ja tontti, kun lapset ovat muuttaneet pois.
Me rakennettiin heti sellainen juurikin kuvailemasi helppo talo ja pieni tasamaan tontti. Jottei kerrostaloon tarvitsisi lähteä ennenkuin ihan viimeisenä pakkona.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, joku muu hoitaa kaikki huoltohommat. Vesi tulee ja paska menee.
Meillä on kyllä kunnan vesi ja viemäri okt:ssa...
Lopeta typerä lapsi näiden typerien aloitusten rustailu. Ihan oikeasti. Tämä on aikuisten palsta.
Jaa, minä taas haaveilen kerrostalo-asumisesta. Asutaan nyt ok-talossa eikä mua kiinnosta pätkän vertaa noi pihahommat. Mies hoitaa, koska hän tykkää niistä. Olen asunut elämäni aikana neljässä kerrostalossa, näistä kolme oli ihan mahtavia ja yksi karsea, se olikin kyllä kaupungin vuokrakämppä. Jos kokemusta on vain kaupungin vuokra-asunnoista niin ei ihme, ettei kerrostaloon enää halua. Mutta on niitä hyviäkin kerrostalo-asuntoja. Mua houkuttaa se, ettei niissä ole mitään huoltohommia ja yleensä palvelut lähellä. Helppoa ja huoletonta asumista siis!