Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skitsofrenia olikin MS-tauti

Vierailija
06.03.2024 |

Ootteko jo nähneet tämän videon? Naisella diagnosoitiin ensin skitsofrenia mutta se olikin MS-tauti. Onko jollekin muulle käynyt niin että olette saaneet ensin väärän diagnoosin lääkäriltä ja sitten tauti ollutkin joku muu? Miten voi lääkärit tollee mokata :o 

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskaa

Vierailija
62/77 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On olemassa myös vahva näyttö tittyjen lapsena sairastettujen virustautien yhteydestä MS-tautiin. Tätä ei tietenkään psykologit usko."

Ei MS-taudin diagnostiikka psykologeille kuulukaan.

Vierailija
64/77 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai sentään jonkun diagnoosin.

Mulla meni 15 vuotta ihan vain astmadiagnoosin saamiseen. Syytä on sekä minussa että lääkäreissä. Naurahdin, kun viimein tuli vastaan lääkäri, joka ilmoitti, ettei tee mitään ennen kuin astmatutkimukset on tehty. Niin absurdilta tuntui, että joku haluaa jopa tutkia jotain ennen kuin määrää oireeseen lääkkeen ja lähettää ovesta ulos. Tavallaan ymmärrän, koska käsittääkseni minut tutkimuksiin lähettäneelle lääkärille syntyi melkoinen kasa paperityötä ei vain lähetteistä vaan myös Kelan suuntaan diagnoosin jälkeen, jotta saan korvaukset lääkkeistä. 

Vierailija
65/77 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On olemassa myös vahva näyttö tittyjen lapsena sairastettujen virustautien yhteydestä MS-tautiin. Tätä ei tietenkään psykologit usko."

Ei MS-taudin diagnostiikka psykologeille kuulukaan.

Viittasin kikkeen edellä kirjoittamaani, en ms-tautiin

Vierailija
66/77 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
67/77 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden lukeminen jälkeen en mene lääkäriin vaan mieluummin vaikka sitten potilaiden tyhjää kotona ku syön turhia lääkkeitä olemattomiin sairauksiin. Hiton arvaus lääkärit . Itse olen aina ollut 100% oikeassa läheisten oireista.. käyttäisivät lääkäritkin enemmän Googlea niin tulis enemmän oikeita diagnooseja. 

Vierailija
68/77 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää skitsofrenia tuntuu oöevan vakio aihe tällä palstalla. Joku tuputtaa sitä tasaisin väliaijoin

Vierailija
69/77 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MS voi näkyä jopa aivokuvissa - usein näkyykin. Eihän se mikään ihme ole, jos aiheuttaa kognitiivisia ja psyykkisiä oireita. Samoin virhediagnoosit yleisiä.

Sen pitää näkyä MRI:ssä: MS-taudin diagnoosin täyttymiseen tarvitaan sekä MS-tautiin sopivat oireet että tyypilliset magneettikuvan ja aivo-selkäydinnesteen muutokset.

Vierailija
70/77 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ammattikuntana on yksi tyhmimpiä tai sitten tahallaan kyseinen poppamiesarmeija arpoo eri vaihtoehtoja, saisivat jo laittaa tekoälyn hommiin se päihittää 5 eri alan erikoislääkäriä.

Vierailija
71/77 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhdas likvor eikä rangassa muutoksia, vain muutamia plakkeja päässä ja lievät ms oireet. Silti diagnoosina erittäin aktiivinen. 

On se jännä tauti. Osa saa diagnoosin heti, osa ei rajuimmillakaan oireilla. Itse en ole joutunut yhteenkään kortisonipulssiin tai saanut näköhermon tulehdusta. Silti tämä on paskaa. 

Vierailija
72/77 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videon naisella oli onni saada skitsofreniadiagnoosi ensin. Muutoin hän ei kyllä olisi ottanut MS-tautidiagnoosia noin kevyesti!

Samaa mieltä. Tuttavalla oli fibromyalgia, ibd ja epäily Aspergerista (!) Sitten muutaman vuoden sisään nämä kaikki paljastuivat MS-taudiksi kun silmät alkoivat prakaamaan.

No tämä. Minun tuttavallani kävi lähes samoin. Minusta nämä psykiatriset diagnoosit ovat kaikkein pelottavimpia silloin, kun niillä peitellään fyysisiä. Käytännössä  joutuu roikkumaan hoidotta.

Vierailija
73/77 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MS voi näkyä jopa aivokuvissa - usein näkyykin. Eihän se mikään ihme ole, jos aiheuttaa kognitiivisia ja psyykkisiä oireita. Samoin virhediagnoosit yleisiä.

Ne MS-taudin kognitiiviset ongelmat ovat (ainakin itselläni) lähinnä muistiin ja keskittymiskykyyn liittyviä, ei se harhaiseksi tee. Masennusta toki saattaa esiintyä, mutta se ei liene mitenkään ihmeellistä parantumattoman invalidisoivan taudin yhteydessä.

Vierailija
74/77 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne MS-taudin kognitiiviset ongelmat ovat (ainakin itselläni) lähinnä muistiin ja keskittymiskykyyn liittyviä, ei se harhaiseksi tee. Masennusta toki saattaa esiintyä, mutta se ei liene mitenkään ihmeellistä parantumattoman invalidisoivan taudin yhteydessä.

Sinulla - älä yleistä. Minun tuttavallani tuli kyllä ko sairauden mukana paljonkin muuta. 

Vierailija
75/77 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan. Kukaan lääkäri ei ole vielä osunut oikeaan ensimmäisellä kerralla. Vasta 6. - 8. lääkäri on onnistunut. Rahaa on palanut.

Missä käyt lääkärin vastaanotolla? Kyllä minulle on dg löytyny, toki tutkimukset vie aikaa. Työterveyslääkäri on tehnyt lähetteen erikoislääkärille ja myös erikoissairaanhoitopiiriin. Mikäli kipuja, saan lääkkeet ja tarvittaessa slomaa. Toki minun oireet selkeitä.

Vierailija
76/77 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko lääkitykset vaikuttaa jotenkin likvor-kanavaan (esim. laajentuu)? 

Mitä tarkoitat likvor-kanavalla? Likvor on selkäydinnestettä ja se kulkee (yllätys, yllätys) selkäytimessä. Aika hurjaa olisi, jos lääkitys selkäydinkanavaa laajentaisi.

Mietin vaan, että voiko likvor-nesteen kierto häiriintyä, jos "nukkuu" lääkkeillä (eli sammuu). Näin ollen kanava voi laajentua? 

Miten ihmeessä edes ajattelet noin? Minulla ei edes ole koskaan tuollainen mielessä läynyt. Vm-71

Vierailija
77/77 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla - älä yleistä. Minun tuttavallani tuli kyllä ko sairauden mukana paljonkin muuta. 

Pointti olikin se, ettei MS-tauti vaikuta älyllisiin toimintoihin sinänsä, aivot vaan rasittuvat helpommin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän