Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö keisarinleikkaukseen menevätkin perhevalmennukseen?

Vierailija
16.01.2007 |

Olen nyt rv 29 ja menossa suunniteltuun sektioon. Menemmekö silti miehen kanssa perhevalmennukseen vai emme? Neuvolassa ei ole puhuttu mitään koko perhevalmennuksesta ja seuraava neuvola on vasta rv 31 +.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin pettynyt omaan kuntaamme; täällä ei aikoinaan ollut tarjolla minkäänlaista valmennusta, vaikka haluja olisikin ollut. Synnytykseni pitkittyi ja päättyi sektioon! Näin ei ehkä olisi ollut, jos olisin osannut rentoutumis- yms. asioita synnytyksessä.

Vierailija
2/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vaan, että eikö perhevalmennuksessa ole eniten rentoutus- ym. harjoituksia liittyen alatiesynnytykseen? Vai onko siellä asiaa myös sektioäideille? (Siis jos varma jo etukäteen, että menee sektioon.)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perhevalmennukseen kuului neljä kertaa. Kaksi ensimmäistä käsitteli vain ja ainoastaan alatiesynnytystä, toiset kaksi taas imetystä ja vauvanhoitoa yleisesti. Eli jos osallistuisit esim. vaan puoleen?

Vierailija
4/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakin meidän perhevalmennuksessa käsiteltiin myös sektiota

Vierailija
5/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoja oli viisi, joista vain yhdellä käsiteltiin synnyttämistä. Eikä siitä alatiesynnytyslöpinästä ole sullekaan mitään haittaa. Tuli siinä asioita lapsivuodeajastakin.

Vierailija
6/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika vähän asiaa itse synnytyksestä. Ja rentoutumisharjoituksia ei ollut ollenkaan. Paljon asiaa imetyksestä, varhaisesta vuorovaikutuksesta, hampaiden hoidosta, alkuajasta kotona. Eli ehdottomasta menisin vaikka sektio tulossa. Tietysti nuo sisällöt vaihtelevat paikkakunnittain, mutta tuskin se missään pelkkää alatiesynnytystä on.

Vierailija
7/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tarvi mennä. Olen itsekin suunnitellun sektion läpikäynyt ja jo neuvolassa sanottiin, ettei se osio ole tarpeellinen, kun ei alakautta synnytä. Valmennuksessa voi tietysti olla muita aiheita, joihin kannattaa mennä. Ainakin meillä synnytysvalm oli oma osionsa.

Vierailija
8/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tapahtumahan se on sektiokin, väittäköön synnytystieteen maisterit, tohtorit ja muut asiantuntijat täällä mitä hyvänsä :-)

Vierailija
9/9 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen mielelläni perhevalmennukseen ja ihanaa, että siellä käsitellään muitakin asioita kuin synnytystä! Mutta miksiköhän neuvolassa ei ole puhuttu asiasta halaistua sanaa, vaikka seuraava aika on vasta, kun raskausviikkoja on kasassa jo yli 31?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan